Gå til innhold

Nytt mobilabonnement på web


Anbefalte innlegg

Nå har det endelig kommet en utfordrer til SmartTalk, Champion og Knock-out!

 

Pressemelding

 

djuice allstar har en månedspris på bare 29 kroner, og dette inkluderer 50 tekstmeldinger i måneden. Utover dette er prisen kr 0,59 per tekstmelding. Ringeprisen er kr 0,79 per minutt til mobil og kr 1,29 per minutt til fasttelefoner. I pakken inngår også tilbudet "Happy Friday", som gir fri bruk av bildemeldinger (MMS) hver fredag. Andre dager koster bildemeldinger kr 1,99. Dessuten inngår den vanlige velkomstpakken som alle djuice-kunder får, med en måneds fri bruk av bildemeldinger og mobilsurfing (WAP) fra den datoen man blir registrert som kunde. djuice allstar bestilles via djuice.no og telenor.no, og det er fri etablering ut året. Kunder oppfordres til å benytte eFaktura for å unngå faktureringsgebyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der så lovende ut! At ikke prisene kan sammenliknes med Tele2 og Chess er én ting, men vi ser nå at kundeflukten fra Telenor gjør at selskapet MÅ gjøre endringer for å ikke tape marked fullstendig. Og vi må heller se på dette som første ledd i å tilpasse seg det prisnivået deres konkurenter ligger på.

Lenke til kommentar
Men vil ikke kalle dette en "SKIKKELIG" utfordrer til

SmartTalk,Chess KnockOut eller Tele 2 Champion.

 

 

Hvorfor ikke? Forskjellen er at her betaler du 29.- per mnd, men du har 50 sms inkludert. De andre koster 0.- per mnd, men har ikke dette inkl. Samtaleprisene er stort sett like bortsett fra til fastnett som er litt høyere. Allstar har ikke min. fakturabeløp slik som de andre, f.eks på SmartTalk blir du fakturert 99.- per mnd selv om du ikke har ringt/tekstet for dette beløpet. Mobilsvar er også gratis noe det ikke er på SmartTalk og Knock-out.

 

Når du i tillegg får fri innmelding, gratis WAP/MMS første måned og fri MMS hver fredag ut året, så vil nå jeg påstå det er en skikkelig utfordrer...

Endret av tbone
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i annen tråd om abbonementet:

 

Fortsatt langt billigere totalt med leverandører som Mobyson, Noextras, Talkmore osv., men slike operatører kommer vel alltid til å være bedre på pris.

 

Og ja, jeg vet det er enkelte fordeler med Telenor Mobil, men selv med dette abbonementet er de langt fra billigst.

 

Det er fullt mulig at dette abbonementet er en konkurrent til de du nevner, det vet jeg lite om, men den når ikke prismessig opp til de billigste på markedet. Det hadde vært ålreit å faktisk kunne velge en stor operatør på grunn av prisen.

Lenke til kommentar

Redman100

MÅ gjøre endringer for å ikke tape marked fullstendig. Og vi må heller se på dette som første ledd i å tilpasse seg det prisnivået deres konkurenter ligger på.

 

Hva tror dere ville ha skjedd dersom Telenor Mobil satte ned prisene til konkurretene sine priser eller under. Konkurretene må ta igjen det tapte på andre måter eller de ville ha gått konkurs. Konkurranse tilsynet hadde gått i vrangstrupen på TnM og telenor ville ha vært den store stygge ulven.

Men de er også den store stygge ulven vis de beholder prisene sine også.

De kan verken beholde eller sette ned priser uten og måtte være den store stygge.

Lenke til kommentar

Utdrag fra Telepriser.no:

 

Telenor Mobil | djuice allstar | 160 kr/mnd | 0 kr/etablering

(pris beregnet ut ifra det som telepriser.no tar som vanligste)

 

og de kommer dermed på en grei 13. plass! :)

 

Det er ikke mere enn 33 kr. dyrere/mnd. enn Noextras.net/Mobyson!

Og med Telenor dekning!

 

Man kan trygt si at det er mange som kommer til å bestille det abbonementet, ja...

 

Jeg hadde kanskje gjort det, hadde det ikke vært for at jeg nettopp har bytta fra Djuice Kontant til Mobyson... :p

 

Telenor Mobil - priser

Lenke til kommentar

Konkurransetilsynet kan ikke GJØRE driit med at en levrandør gir GODE tilbud. Tenk litt logisk, meget usannsynlig at Chess, Tele2, Mobyson og Noextra får lov til å gi gode priser, men telenor får ikke lov...? Konkurransetilsynet er til for å holde en kapitalitisk marked rettferdig, ikke omvendt.

 

Dessuten kan man ikke bare si at allstar er det 13.billigste ab, alt er etter hva du skal bruke det som. Sikkert en eller annen liten pjokk som sender noen mld, og vet at det er gratis på fredager. Da koster det maks 29,-......

Lenke til kommentar
Konkurransetilsynet kan ikke GJØRE driit med at en levrandør gir GODE tilbud. Tenk litt logisk, meget usannsynlig at Chess, Tele2, Mobyson og Noextra får lov til å gi gode priser, men telenor får ikke lov...? Konkurransetilsynet er til for å holde en kapitalitisk marked rettferdig, ikke omvendt.

 

Dessuten kan man ikke bare si at allstar er det 13.billigste ab, alt er etter hva du skal bruke det som. Sikkert en eller annen liten pjokk som sender noen mld, og vet at det er gratis på fredager. Da koster det maks 29,-......

 

Konkurransetilsynet/Post og teletilsynet ville ikke tillatt Telenor å prise ting veldig lavt. Grunnen er ganske enkel, nemlig at det da ville bli umulig for flere av de "små" operatørene å sitte igjen med inntjening eller i det hele tatt å konkurrere.

 

Telenor er for store og dermed kan de ikke gjøre helt som de vil med prisene!

Lenke til kommentar
Konkurransetilsynet kan ikke GJØRE driit med at en levrandør gir GODE tilbud. Tenk litt logisk, meget usannsynlig at Chess, Tele2, Mobyson og Noextra får lov til å gi gode priser, men telenor får ikke lov...? Konkurransetilsynet er til for å holde en kapitalitisk marked rettferdig, ikke omvendt.

 

Dessuten kan man ikke bare si at allstar er det 13.billigste ab, alt er etter hva du skal bruke det som. Sikkert en eller annen liten pjokk som sender noen mld, og vet at det er gratis på fredager. Da koster det maks 29,-......

 

Konkurransetilsynet/Post og teletilsynet ville ikke tillatt Telenor å prise ting veldig lavt. Grunnen er ganske enkel, nemlig at det da ville bli umulig for flere av de "små" operatørene å sitte igjen med inntjening eller i det hele tatt å konkurrere.

 

Telenor er for store og dermed kan de ikke gjøre helt som de vil med prisene!

Japp, det er riktig, men da må aboet telenor kommer med være vesentlig lavere enn det billigste som allerede finnes på markedet i dag.

Lenke til kommentar
Konkurransetilsynet/Post og teletilsynet ville ikke tillatt Telenor å prise ting veldig lavt. Grunnen er ganske enkel, nemlig at det da ville bli umulig for flere av de "små" operatørene å sitte igjen med inntjening eller i det hele tatt å konkurrere.

 

Telenor er for store og dermed kan de ikke gjøre helt som de vil med prisene!

Jeg er enig i alt annet en begrunnelsen.

 

Grunnen til at Telenor evt. ville bli nektet å senke prisen er fordi Telenor ikke på det nåværende tidspunkt ville drevet lønnsomt og hatt en forretningsmessig avkastning på mobildelen. Telenor Mobil drives inneffektivt med blant annet mange ansatte pr mobilabonnement.

 

Man ville i en slik situasjon sagt at eneste formålet med å senke prisen var for å presse ut alle konkurrentene fra markedet. Nå vet jeg ikke hva slags avkastning Telenor har på mobildelen, men jeg antar at de ville få lov til å senke prisene så lenge den lå på mellom 10-15% på den sysselsatte kapitalen.

 

Telenor er i en enorm omstillingsprosess. I første omgang er det 700 personer som får sparken. Etter en stund blir nok prisene også senket, ellers dør den innefektive dinosauren.

Lenke til kommentar
Konkurransetilsynet/Post og teletilsynet ville ikke tillatt Telenor å prise ting veldig lavt. Grunnen er ganske enkel, nemlig at det da ville bli umulig for flere av de "små" operatørene å sitte igjen med inntjening eller i det hele tatt å konkurrere.

 

Telenor er for store og dermed kan de ikke gjøre helt som de vil med prisene!

Jeg er enig i alt annet en begrunnelsen.

 

Grunnen til at Telenor evt. ville bli nektet å senke prisen er fordi Telenor ikke på det nåværende tidspunkt ville drevet lønnsomt og hatt en forretningsmessig avkastning på mobildelen. Telenor Mobil drives inneffektivt med blant annet mange ansatte pr mobilabonnement.

 

Man ville i en slik situasjon sagt at eneste formålet med å senke prisen var for å presse ut alle konkurrentene fra markedet. Nå vet jeg ikke hva slags avkastning Telenor har på mobildelen, men jeg antar at de ville få lov til å senke prisene så lenge den lå på mellom 10-15% på den sysselsatte kapitalen.

 

Telenor er i en enorm omstillingsprosess. I første omgang er det 700 personer som får sparken. Etter en stund blir nok prisene også senket, ellers dør den innefektive dinosauren.

 

Telenor kan hvis de har lyst prise ut alle konkurrentene, da de har mer enn nok med penger å ta av, men dette vil de ganske enkelt ikke fått lov til. De er nok ikke lønnsomme på mobildelen i Norge, men derimot tror jeg de klarer seg godt totalt sett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...