Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

120000 i året for bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel bare å stemme senterpartiet i høst. Da blir det billig nett i hele landet. (Forhåpentligvis).

 

 

 

 

Mvh. Senterungdom.

Der sa du det: FORHÅPENTLIGVIS!

Og reklame er forresten ikke tillatt på forumet...

 

---

 

100.000 kr. mer er altfor mye, han kunne nok fått internett via satelittt mye mye billigere enn det der!

Lenke til kommentar
Noen bedrifter i distriktsnorge betaler 120000 i året for bredbånd. Er det telenor som må ta skylda, eller burde bedrifter vite bedre?

Det sto ikke ett ord om hvorfor, jeg tviler på at denne artikkelen er annet enn syt.

Det er vel ingen logikk i at SHDSL skal være såpass mye dyrere og produsere der enn hos andre.

Kan tenkes at man blander inn fastlinjer kontra xDSL?

Lenke til kommentar
Jeg sier bare, skyld deg sjøl når du selv velger å legge noe til de mest grisegrente strøk i Norge. I de sentrale områdene av landet er det ingen problem å få bredbånd til en nogenlunde ok pris, når du da sjøl velger å ha tilholdssted 20 mil fra nærmeste nabo kan du bare takke deg sjøl.

Ja jøy, det var jo sakelig :no:

Lenke til kommentar

fra mitt syn så er det telenor og arne birkeland som er svarte per.

derfor stemmer vi FRP, så får staten overta utbygging av nettet.

Tror ikke du bør stemme FRP hvis du vil at staten skal styre utbyggingen. Trodde du visste at FRP vil privatisere alt som privatiseres kan... Det er en grunn til at det er det mest konservative partiet vi har.

Lenke til kommentar

fra mitt syn så er det telenor og arne birkeland som er svarte per.

derfor stemmer vi FRP, så får staten overta utbygging av nettet.

Tror ikke du bør stemme FRP hvis du vil at staten skal styre utbyggingen. Trodde du visste at FRP vil privatisere alt som privatiseres kan... Det er en grunn til at det er det mest konservative partiet vi har.

er det som står i partiprogrammet.

Lenke til kommentar
Tror ikke du bør stemme FRP hvis du vil at staten skal styre utbyggingen. Trodde du visste at FRP vil privatisere alt som privatiseres kan... Det er en grunn til at det er det mest konservative partiet vi har.

Konservativ og privatisering burde ikke forekomme i sammenheng, i allefall ikke i Norge. Konservatismen, med blant Edmund Burke som teoretiker, går ut på en ideologi som tilsier at folk er forskjellige og at samfunn må utvikle sine egne premisser (forskjellige menneskerettigheter).

 

Mente du selve ordet konservativ så betyr dette å "ta vare på", i ett vidt begrep - mens andre vil forandre. Statlig eierskap og/eller styrelse vil vel måtte sies å være konservativt i Norge?

Lenke til kommentar
At bedrifter betaler mer er greit nok, fordi jeg regner med de har andre serviceavtaler og responstider hvis noe går feil... men 10.000,- i mnd er drøyt alikevel... 1-2 tusen burde dekke det.

Med tanke på at expressutrykkning til Telavie koster rundt 5k så er det ikke så gærnt. Desutten tviler jeg sterkt på at de betaler 10k i mnd bare for access. Ligger en god del tilleggstjenester i den der pakka vil jeg tro.

 

Det er ikke mange bedrifter som betaler så mye, men for de som er helt avhengige, bedre å betale og få linja rettet på rappen, enn å tape et par mil i timen pga feil. Og vanlig xdsl feilretting tar rundt 24 timer, og det er bare antatt ikke garantert.

Lenke til kommentar

Skal vedde 512 kbps av linja mi at den duden sitter på en leid linje fra Telenor, aviser har overhode ikke peiling på hva de skriver om iallefall og vinkler seff hele greia slik at de for solgt flere aviser. Tviler på at han hadde fått det noe særlig billigere andre plasser, litt lavere pris kansje men neppe mange hundrelapper. Nei, hvis man bort 13 km eller mer unna nærmeste sentral må han nesten betale det koser. Jeg er iallefall ikke noe særlig lyst å sponse mannen med "bredbånd", hadde det vært snakk om at han trengte en nyre hadde jeg seff sponset det via skatteseddelen min.

Endret av Skroting
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...