Gå til innhold

Merkelig lyd fra mitt Asus GF4 4200..


djorgen

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp pc'en, høres en merkelig lyd fra skjermkortet mitt... etter en liten stund, gjerne etter at windows har boot'a ferdig, blir den borte...

 

Det hender også at lyden kommer tilbake etter noen timers kjøring...

Hva er gærent?? Må jeg be om nytt kort?

 

Har 340W strømforsyning, p4 2.1 ghz, 512 mb ram..

Asus hk - 845G brikkesett

 

Plz help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

djorgen, dette er en advarsel. Bumping er ein uting, og om det vert sett igjen, vil din tråd bli stengt. Bumping er tillatt; dersom du kommer med ny informasjon når du skriver, ikke bare *bump*. Det som er så surt med at eg svarer på denne tråden, er at den kjem enno lengre opp på listene.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Samme problem med mitt Abit GF4.. Det er et eller annet galt med vifta - erikke sikker hva. Er nesten sikker det har med støv å gjøre..siden det ikke har vært sånn hele tiden og ikke er det nå - Vifta begynte bare plutselig å bråke forferdelig en dag.

Jeg tok ihvertfall å løsna den og fjerna masse støv, men likevel så fortsatte bråket.

Det jeg tror er at vifta blir bøyd ellerno etterhvert som det kommer inn masse støv, sånn at den får en annen vinkel som fører til støy? - Dette kan også stemme med at lyden etter en stund forsvinner igjen( vifta får tilbake til den opprinnelige posisjonen.

Kan også være at vifta støtter borti kjøleribben, men jeg tror ikke det er det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har samma skjermkortet jeg og har ett lignende problem.. d kommer en skrape/knitre lyd så skrur pcn seg av.. er d vifta som går for sakte eller noe? den er ikke støvete å viftebladene treffer ikke kjøleribbene.. seriøst irriterende når jeg spiller:( sende inn igjen kortet å få nytt som er beste løsning?

Lenke til kommentar

har samme problemet med mitt Asus GF4 ti 4200 at det lager stygge lyder i starten, men det forsvinner før jeg har bootet ferdig.

 

Hvis det er lagrene i vifta som ikke er tilpasset når de er kalde, burde de slipe seg til etterhvert. Ellers er det bare å vente til det eventuellt går galt. Og da klager man og får nytt kort :wink:

Lenke til kommentar

Har noe av det samme problemet med mitt Asus v8440 Geforce4 TI4400 128MB. Problemet oppstår når det er under 16 grader på rommet. Da begynner vifta og hyle sykt, men etter det er blitt 16 grader på rommet så blir den helt stille. Har jeg noe krav på nytt kort eller pengene tilbake? Kjøpte det på http://www.komplett.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Eskil87 på 2002-12-01 17:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 17:08, skrev erre:

D stemmer overhode ikke at vifta på Asus GeForce 4 bråker.

Asus har muligens den stilleste vifta til G4!


 

HÆ?? Tilta for deg? Hadde et Ti4200 fra Asus før.

Vifta var rett og slett fæl.. Nesten like mye som MSI vifta på HKèt. Og da er det ille. Vell har du noen begrunnelse på det du sier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...