Gå til innhold

88-90 db på Thermaltake Silent Purepower 680W


myhken

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc, og bestilte en Thermaltake Silent Purepower 680W Strømforsyning, som skal ha ett maks lydutslipp på 17db.

 

Ganske kjapt etter jeg fikk pc'en skjønte jeg at det måtte være noe feil. Den gamle pc'en min skulle ha ett lydutslipp på ca 35-40db, og den virket stille i forhold. Målte derfor, og fant ut at rett bak/under/over viften er det ett lydutslipp på 88-92db og 20 cm over pc'en ett lydutslipp på 65-70db.

 

Målte for sikkerhets skyld på den gamle og en Shuttle jeg har, som skulle ha ett utslipp på 32-35db. Der fikk jeg ca 50-54 db.

 

Nå er det sikkert noe feilmargin på måleren, som er en nokia tlf. Men la oss si at den gir ca 20 db for mye. Da har jeg fortsatt ca 68-72 db. En GOD del mer enn 17 db uansett.

 

Og ikke minst, den bråker MYE mer enn min gamle pc, som jeg fra før av syntes bråket mye.... :dribble:

 

Er det noen smarte triks, eller må jeg sende den tilbake for bytting? Noen med samme type som opplvever det samme, eller som synes at deres PSU er stille som bare det? :ermm: Min er det ikke i alle fall :thumbdown::thumbdown:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Sitter på samme psu og den her låter vel ikke akkurat 17db den heller....Ene viften er riktig nok "temperatur styrt",ligger på rundt 1300rpm's + -,den andre aner jeg ikke.

Nå har jeg ikke mulighet til å måle,er ikke noe stort problem for meg at det "støyer" litt men det skal jo strengt tatt ikke være sånn.Iaf ikke hvis reklamen sier 17DB.

Men hvis din støyer unormalt mye så er det jo mulig at du har fått en blåmandags psu.

 

 

/jan

Lenke til kommentar
Det står som regel 17 - 29 dB(f.eks) hvis det er variabel hastighet på vifta.

 

Skal ikke dB måles på rundt 1 meters avstand og?

På denne står det ikke variabel, men max 17db.

En meter fra? Kunne jo vært greit å vite....noen som vet med sikkerhet?

 

Men uansett, den nye pc'en bråker MYE mer enn den gamle og i forhold til f.eks shuttle pc'en jeg har, og det skulle jo vært motsatt ut i fra spesifikasjonene..... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvis du nettopp har kjøpt den, så ta den med tilbake til butikken og si at den ikke holder det den lover i forhold til markedsføring og eventuell produktinformasjon.

 

Mest sannsynlig får du tilbud om et tilsvarende produkt, eller bytte av den du har. Hvis du kjøpte den på nettbutikk og det ikke er gått 14 dager, så kan du jo returnere den fordi "den ikke tilfredstilte dine forventninger", eller noe sånt.

 

Hvis det er lenge siden kan du jo åpne PSUen og bytte vifter, men det kan jo være en smule skummelt - kanskje?

Lenke til kommentar
Hvis du nettopp har kjøpt den, så ta den med tilbake til butikken og si at den ikke holder det den lover i forhold til markedsføring og eventuell produktinformasjon.

 

Mest sannsynlig får du tilbud om et tilsvarende produkt, eller bytte av den du har. Hvis du kjøpte den på nettbutikk og det ikke er gått 14 dager, så kan du jo returnere den fordi "den ikke tilfredstilte dine forventninger", eller noe sånt.

 

Hvis det er lenge siden kan du jo åpne PSUen og bytte vifter, men det kan jo være en smule skummelt - kanskje?

Pc'en er ikke en uke en gang. Fikk den på tirsdag forrige uke. Så tilbake skal den ja. Må bare ordne det praktiske først, så jeg ikke er uten pc i mange uker.....

Hører sikkert fra dem i dag. Sendte en mail nå i helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...