Gå til innhold

Project Black Diamond [CASE CLOSED]


Anbefalte innlegg

chase: Hehe, tusen takk for det :) Håper jeg kan nyte den da ja, der den står ved siden av meg på pulten :love:

Fikk plutselig sånn lyst til å lage et kabinett under/over til vannkjøling jeg nå :p Men hakke vannkjøling så det ekke no vits;p (har lyst på da)

 

Spm1: ja det skal lakkes, som nevnt over her:

Lakkering skal det bli! Må bare bli ferdig med endringene mine først. Tror jeg må sette meg ned og bestemme meg for hva jeg skal gjøre jeg snart. Har vel egentlig hatt det i hodet hele tia, for det meste!

 

Spm2: Jeg vet i kke heelt enda, kan komme med en oppdatert liste enten senere eller i morgen :)

 

Skal skifte ja, skal også oppdatere første post litt!

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen! Tenkte litt på sandblåsing. Det funker bra det, bedre enn å pusse selv tenker jeg? =) Har noe peiling på hvor de gjør dette? Noe sted nærme Lillestrøm/Oslo eller Lillehammer? Tenkte på å pusse ned inni, men det blir så jævli kronglete å pusse ned pussepapir;p Hvis jeg finner det, så pusser jeg seff kaibnettet utenpå på den måten og=) bare det ikke blir for dyrt. Også tenkte jeg på om noen vet om et sted (samma sted) der noe driver med laserskjæring eller noe lignende? Vil prøve å overføre mønsteret fra diamanten jeg har laget til en stålplate, for da kan jeg sveise den på=) Mye lettere!

 

Var vel det jeg lurte på :) Blir glad for raske svar!;D

 

Øyvind

 

EDIT: Jeg har forresten funnet en som kan sandblåse for meg, eller funnet en som gjør det! Mora ni og stefaren min kjenner han ganske godt, så det skal gå bra :) Da mangler bare laserskjæring da=)

 

EDIT2: Enda en edit :) Jeg fant noen som drev med det i Moelv, nærme nok det=)

Sende en mail til de og spørte om de kunne gjøre det for meg, så venter bare på svar=)

 

Ellers er det åpent for svar på resten av spørsmålene mine!;D

Tenkte litt på sandblåsing. Det funker bra det, bedre enn å pusse selv tenker jeg? =)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Vel, de har en vannjet i bodø der du kan få skjært ut diamanten din ;) men det blir vel litt for langt unna, de har vel sikkert noe lignende i oslo tipper ;)

 

Bare sjekk telefon katalogen.

 

Edit:

Hvorfor fester du ikke bare diamanten med sikaflex? det vil holde mer en nok ;)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Hehe, litt langt ja :p Hvis du ser over så har jeg funnet steder, men venter på svar=)

 

Jeg har mer å feste med, men tror ikke det vil bli like bra som hvis jeg sveiser den på.

 

Det stedet der de laserskjærer, lakker de og, våtlakker og pudderlakker ellerno;p De sveiser og gjør alt mulig med metall der! Veit dog ikke enda om de driver med små ting enda, venter på mail. (Hjemmesiden demmers)

 

Driver på å lager lista jeg sa litt om i går, ikke lenge før jeg er ferdig, kommer kanskje til å jobbe litt mer med en skisse i kveld, kontrollpanelet og fronten. tenker jeg. Kanskje litt mer med kassa=)

 

Stay tuned :thumbup:

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Må spørre chase, hvor mye kostet de knappene du kjøpte på bilextra igjen?

 

Øyvind

5480085[/snapback]

 

Jo, de koster 49,- ;)

Poler de og "they look like a million" :)

 

Petter

5480140[/snapback]

Ahh, okay, er billig det da ;) blir nok to-tre av de på meg=) Driver på med skissa nå, trøbler litt for jeg veit ikke helt hva jeg skal ha der. Skal vertfall ha LCDdisplay, power/reset knapper, dvd knapp(Aner ikke hvor jeg skal ha den!) og rheobusen min. Kanskje Sound Controllen min og=)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Så bra ut de der skissene :thumbup: Men de var litt fargeløse da :p

 

Kontrolpanelet så topp ut! Så har du et display liggende eller skal du bestile? Umbrakoskruer har du på biltema. 4m skruer og mutre ;)skruer, mutre (1), mutre (2)

 

Er du fortsatt intresert i litt uv blå plexi? :hmm: tror visst jeg har litt liggende ;)

 

Hvilke farger trenger du på strømper og krymper? og hvor mye?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Ja, litt fargeløse er de, hadde jeg hatt på farger, så hadde det blitt helt borte de plexigreiene, de er også svarte vettu :)

 

Har ikke LCD-displayet liggende nei, må få tjent litt penger og kjøpt det ;)

Takk for linker! Trur jeg skal ta meg en tur innom der en dag=) Men hva betyr M4?

 

Hmm, jeg veit ikke helt med den plexien enda, kan si fra jeg når jeg veit det hvis det fortsatt er tilbud om det :)

 

Jeg har fra før Svarte strømper og krympere. Men kunne tenkt meg noe blått noe, så det står i stil med resten :) Veit ikke hvor mye jeg trenger, men, har du noe til overs mener du? Det du prøver å hinte til? :p

 

Uansett, takk for alle tilbud, skal se hva jeg kan gjøre med de :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Skal vi se, etter hva jeg har forstått så er betyr m4 at gjengene er 4mm lykke ;) (selve skruen er 4mm tykk) Så trenger du jo 4m mutre da ;)

 

Joda, bare si i fra hvis du trenger en liten bit med uv blå plexi ;) Joda, får sikkert litt uv blå strømper til overs. Men det spørs hvor mye du skal ha da.

 

Hvor mye sorte strømper har du da?

Lenke til kommentar

Okai ;)

 

Hehe, jeg aner soms agt ikke om jeg får brukt for en slik bit, men skal se seinere :)

 

Hmm, jeg har igjen hele den største strømpa og krymperen, ingenting igjen av den minste krymperen, og jeg har brukt litt av den som er større enn den minste :p

 

Ellers har jeg ikke brukt noe av den minste strømpa, men mye av den neste der igjen. Ellers ingenting=) Skjønte du? :p Veit ikke hvor mye jeg trenger her heller nei.

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Hmm, beklager.. Men det er en helt vanlig Bzerk med grønne sleeves :p Jeg har ikke begynt engang å sleeve den. Har bare sleeva sound control, 3xforlengere til katoder, pluss noe annet, men husker ikke.. Var ikke med altfor mye i de settene fra microplex syns jeg ;)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Glisevask: Hehe, tenkte mer på luftkjøling ja, skal være en liten boks som jeg kan bære med meg, som kan stå på pulten eller oppå pcn :) Jeg kan legge ut tegninger senere!

 

Dere skjønner.. Jeg var på JessheimLAN for litt side, og gamle nabon, kompisen min hadde lagd noe sånt no, det var laget en liten boks i finèr, også hadde han festet en vifte på hver side og laget et topplokk:

 

-----------------------

*---------------------* (Disse (-) er finèrplatene, disse (*) er viftene

*---------------------*

-----------------------

 

Sånn enkelt forklart :p Jeg har altså tenkt på å lage noe lignende, en liten boks på rundt 25cmx15cmx20cm i innvendige mål, vet ikke tykkelsen på platene enda, men det får vi finne ut av :thumbup: Jeg skal bruke to vifter, tipper det blir Sunbeam sine som de selger på Microplex med innebygd viftestyring :) Skal ha en knapp som slår på eller av viftene, kanskje kanskje en temp. måler (bare show-off :p ) og et topplokk som har en eller annen låsemekanisme=)

 

Bak "fronten" skal jeg ha et lite rom, der ledninger og div ligger inni, og jeg vil lage en luftkanal til vifta, slik at all kald-lufta blir igjen der inne. Det vil gå en kabel inn i kabinettet, uvisst hvor enda ;) Skal også lage et "deksel rundt viftene utapå kassa! Mulig jeg setter inn no netinggreier, men får se!

 

Dette er vel mest regnet som et mindre prosjekt, så denne tråden ikke dør helt pga pengemangel;p

 

[skisser kommer senere]

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...