Gå til innhold

Project Black Diamond [CASE CLOSED]


Anbefalte innlegg

Foresten den lakken jeg brukte funka fett, ta å lett litt i worklogen min å se om du finner ut hva den heter ;)

 

Vel, du trenger døvendigvis ikke å pusse, men det anbefales. Autosolen er såpass kraftig at den fjærner lakk også. Men dette er vel bare å teste seg fra til eller hva?

Bare å stikke på biltema å kjøpe noen pakker med pussepapir ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Foresten den lakken jeg brukte funka fett, ta å lett litt i worklogen min å se om du finner ut hva den heter ;)

 

Vel, du trenger døvendigvis ikke å pusse, men det anbefales. Autosolen er såpass kraftig at den fjærner lakk også. Men dette er vel bare å teste seg fra til eller hva?

Bare å stikke på biltema å kjøpe noen pakker med pussepapir ;)

5419065[/snapback]

Orker ikke lete :p men funker den jeg sa? Quick lakken? Eneste man får kjøpt på Coop bygg;p

 

Tenkte mer på om jeg trengte å pusse hvis jeg bares kulle polere. Må man bruke no anna, eller er det bare å kjøre igang poleringsmaskina og suse over?

 

Også, skulle kjøpe skruer i dag, men de hadde seff ikke der jeg skulle da.. ;@ Selv om de har omtrent alt! Så i morra skal det kanskje bli no skruer... Skal nok mest sannsynlig pusse resten av kassa utenpå i dag, tar ikke så lang tid :) Det er nok med p600 på kabinettet, right?

 

More will come, Please reply my questions! :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

hei igjen, jeg har et spørsmål til dere (enda et):

 

Skal til å "bestille" (Stefaren min skal på butikken i morra) umbracoskruer, og har satt opp følgende:

 

Vifter: 10mm lange skruer x 12 stk. (lengden pga. jeg har vibrasjonsdempende til viftene)

Front: 10mm lange med muttere x 8 stk.

Til Plexi: 5mm lange skruer x 20 stk. (4 på den lille biten og 16 på diamanten)

 

Hva tror dere? Vil det bli bra det her?

 

Plexien er 3mm tykk

Metallet er rundt 1mm tykk

Viftene er 4mm tykk der skruen skal gå gjennom

Vibrasjonsdemperene er 3mm tykk

 

Øyvind

 

EDIT: Trenger svar litt fort, skal til og legge meg/Pusse ferdig så jeg kommer ikke til å være oppe lenge. Stefaren min drar tidlig om morran, rundt 7, og jeg ekke oppe før 8 :p Så jeg må lage den i kveld(handlelista asssa)

 

EDIT2: Leif var her (Krl læreren min herjer mye rundt med skrivefeil her!! *ta opp*)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Hei.

 

 

Vi begynner med lakken.

 

Den lakken som du nevner har jeg ikke vært borti, jeg oppererer kun med bil lakk, har derimot brukt et par hobby lakk bokser fra biltema men de dugde ikke for meg, var overhode ikke fornøyd med dem, det største problemet med dem var at de klebet og satt igjenn merker, det samme gjelder silver lakken demmes, men forbedrings lakken er grei nok, den tørker greit og kleber ikke.

 

Ang. grunning osv. jeg vil på det sterkeste anbefale å grunne før du lakkerer, enden på visa vil bli at lakken flasser av på metallet. grunningen biter i metallet og lakken biter i grunningen, så enkelt er det med den saken. Bare pass på så du får riktig grunnings type til lakken og det samme gjelder for klarlakk. og hva det er, kommer ann på lakken, bruksområder, type osv.

 

 

Autosolen: Den har jeg ikke vært borti men bare pass på så den ikke legger igjenn noe fett belegg der du skal lakke. Jeg for min del har kun brukt tynner (celulose til å fjærne maling). Tynner renser metallet for urenheter også ned i porene på metallet, og tynner fordamper. Har dålig erfaring med noe annet :)

 

 

Umbrako skruer: det virker ok den lista du har satt opp.

Når jeg sier 3 eller 4 mm så mener jeg tykkelsen på gjenge partiet (diameteren) målt på toppen av gjengene. Hodene kan variere litt fra type til type men jeg kjøpte mine 4 mm på biltema og de har hode størrelse ca 6 1/2 mm og 25 lange fra toppen av hode og til bunn av skruen.

 

 

Håper det ga deg svar nok, hvis ikke så får du bare si i fra.

Lenke til kommentar

DJ-Sonic:

 

Takker for svar! :) Da kan jeg legge meg :p haha

Men ok, får høre med noen andre med lakken da. Biltema lakken eller Clas Ohlson lakk elns ekke aktuelt, er for langt unna.

Grunning og sånt skal jeg gjøre ja, har fått med meg at det skal gjøre underverker :)

 

Autosol: Jeg veit ikke om jeg skal bruke det.. Eller om jeg bare skal grunne og lakke inni, sølv elns. Men hva anbefaler du til å rense med før jeg grunner? Isotropanol elns?

 

Umbraco: Jaok, da vart det det :) Okai, høres greit ut da vertfall, og str. på hodene høres også grei ut. Så da kan jeg bare kutte av det jeg ikke trenger=)

 

Det ga jeg svar nok for i kveld vertfall! :) Lakken får jeg forske mer på i morra. Drar bort i helga på LAN, så blir ikkeno jobbing da nei.. :( Skulle egentlig hatt med kabinettet på LANet, men det blir jo ikke ferdig! ;p

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Hallo! Stefaren min er og kjøper skruer og epoxy/noe man kan lime alu på metall med nå... Dere skjønner: Jeg hadde ikke tenkt over i det heele tatt at jeg dreiv med alu på diamanten, og kabinettet er jo av stål, ikke sant. Og jeg hadde tenkt å sveise på diamanten, men det funker jo ikke med alu mot stål. Kom på det i stad da vi skulle reise til han karn som sku sveise. Var jævli kjipt egentlig! :( Så da er muligheten å feste den med epoxy(det går eller?) eller å bruke popnagler, det blir jo ikke så pent at det gjør no.. Ellers er det bare å drite i hele diamanten og heller bare sette den ved siden av/evnt. lime den på andre sia så det er utapå kabinettet. Men skal prøve med å lime den på først før jeg gir opp!

 

Det skal være ferdig til Mandag, hele detta, men jeg skal på LAN i helga, og da får jeg ikke gjort nooe, og jeg mangler å

 

Pusse viftefestet bak og sette fast (fort gjort)

fikse diamanten (ikke såå fort gjort)

Pusse ned resten jeg ikke har pussa (passe fort gjort)

lage ferdig fronten (tegne opp; litt tid, skjære ut; litt tid, pusse og sette fast; mer tid)

Vaske hele kabinettet fritt for stålsmuss og biter (hva skal jeg bruke her?, endel tid)

Sette inn alt stæsj (hw; kanskje!)

Lakke (Får ikke tid, må ta det etter framvisninga)

 

 

Mvh en som er stresset pga LAN og at han må ha ferdig kabinettet til Mandag (best mulig) OG at han har Samf prøve i morra som han må pugge til!!

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Joda, det skal gå å lime med epoxy, eller så kan du bare bruke sikaflex ;)

5427509[/snapback]

Den er grei! Jeg fikk noe som heter så mye som:

 

Uni-Rens (Fra WÜRTH)

Kleb Og Tett Sort (Fra WÜRTH)

 

Den øverste er for å rense metaller, plast o.l. og den nederste er for å feste metaller elns.. Vertfall skal jeg bruke den til å lime sammen stålplate og alu plate=)

 

Men jeg har endret planene littegranne... Skal ikke feste på den diamanten før etter jeg har fått vurderinga, det blir for mye stress har jeg funnet ut, men den skal på en gang! Ellers går alt som planlagt egentlig. Bare at jeg ikke har fått UV katodene mine enda, og heller ikke Lightbusen min....=( Noen som er veldig dumt. Skal vel haste ferdig kabinettet på søndag kveld, lage ferdig fronten og litt sånt. Vaske alt og sette i delene en gang. Hva skal jeg vaske med?

 

Kommer med mer på søndag! :)

 

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar

Synd du verken har fått katodene eller lightbuzzen.

 

Du kan jo bare vaske med hvilken som helst mailngstynner ;)

 

Jeg brukte selv Isopropanol 30-60%

 

Rensemiddel. Lynol, White Spirit, tynner, malingsfjerner, Isopropanol, whatever. Det er isopropanol som etterlater den reneste overflaten, siden det fordamper helt, men det kan også være litt dyrt. Kjøp derfor en liten flaske med kondensfjerner til under 20 spenn, de inneholder over 90% 2-propanol, som gjør like god jobb.

 

Rens, da capo!

Ny runde med vask, men denne gangen bør vann holde. Du kan sikkert bruke litt sterkere saker om ønskelig, men ikke gnikk bort sparkelet igjen, da.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har stillt ut kabinettet i dag! Har tatt endel bilder, men hadde ikke med kabel så jeg fikk ikke lagt dem opp i dag... Men bilder kommer sannsynlig i morra! :)

 

Er jo seff ikke helt ferdig, men det nærmeste jeg kom ferdig til nå vertfall. Vil fortsette etter utstillinga når jeg orker å fortsette. Kommer nok til å fortsette med det på skolen, i PraPro.

 

Men det som var dumt, var at i dag, når jeg skulle slå på PSU'en min (den gamle assa) så knitra det, og det skjedde ikkeno. Da hadde den kortslutta, noen kretser hadde brent opp elns. Så da ble det ikke lys i den da, men får kanskje låne en i morra av en kompis, så det blir nok til utstillinga, men de skulle vurdere den i dag da. menmen! :)

 

Følg med i morgen, da vil det bli bilder!

 

Øyvind :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser bra ut dette :D Jeg lite den ganske godt. Kunne sikkert fått bedre finish, men må kanskje ha mere utstyr til da. Fått hele kabinette blankere hadde vært kult. Men tror du kan være litt stolt av den....

5466712[/snapback]

Takk takk :) Ja, jeg kunne det, men jeg orka ikke pusse mer klokka 11 om kvelden på mandag;p hehe, er litt stolt ja, men på en måte litt flau og.. Det ble ikke så bra som jeg hadde håpet på=)

 

Synes dette så kjempebra ut! Men jeg likte ikke de Unreal-grillene så godt.. Ellers er diamanten dritkul :)

5466768[/snapback]

Tusen takk! Nei, egentlig ikke jeg heller, skulle egentlig ha Blade griller, men de hadde ikke igjen nok av de, så jeg måtte ta til takke med Unreal griller.. :)

Jo, syns diamanten ble ganske bra selv=)

 

Hadde vært fett og sendt inn hele kabinettet til forkromming, men rimelig dyrt og :p

Btw har du glemt å oppdatere update lista di :)

5466855[/snapback]

Hehe, ja det hadde blitt litt rått! Men sikkert dyyrt :p:hmm: *spørre DJ Sonic om han kan finne ut noe for meg :) *

Ja, vet vel det, jeg skal ta meg en tur og oppdatere etterpå, nå er det mat;D

 

 

Takker for alle kommentarer! Håper resten som ikke har kommentert liker det og=)

 

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at dette var en topp update! :thumbup:

 

Som sagt, jeg tror du burde runde av kantene på fronten. Tenker på hjørnene i toppen.

 

Joda, å forchrome hele kabinette ville vært sykt rått :dribble: Men du kunne vel gjort et forsøk å polert kabinettet med rubing og autosol til slutt. Jeg anbefaler å våtslipe med p1200 først ;)

 

Eller så hadde det vel blitt fett med en lakkering da? black diamond, sort lakk? eller bare sort plexi i diamanten? :hmm:

 

Diamanten den ble topp den :thumbup:

 

Blir tøft når du får loddet på en knapp til dvd brenneren da, tror foresten det kan være en sony brenner. ligner sykt på min :tease:

Lenke til kommentar

Klikka_bZerk: Tusen takk ;)

 

Hehe, jeg skal nok prøve noe stålplast ellerno når jeg blir helt ferdig med fronten, så jeg får en fin overgang :)

 

Hehe jeg kunne det ja, men hadde blitt litt tøft med chroming da!;D Litt spesielt lixom;p

 

Lakkering skal det bli! Må bare bli ferdig med endringene mine først. Tror jeg må sette meg ned og bestemme meg for hva jeg skal gjøre jeg snart. Har vel egentlig hatt det i hodet hele tia, for det meste!

 

Jeg tror, eller jeg VET at det er en Nec brenner ;) Skjekka nå, orka ikke i stad;p

 

Takk for fine komplimenter =)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si: mAn! dette er virkelig bra jobba, når du er ferdig med denne kan du nYte det virkelig. her har du noe å være stolt av ;)

 

Ser veldig bra ut, bare et spørsmål: Skal du lakke den?

Hva har du igjen?

 

(ble vel egentlig to^^)

 

PS: skift emneteksten slik at folk ser at bildene er kommet ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...