Gå til innhold

Project Black Diamond [CASE CLOSED]


Anbefalte innlegg

Det der med luftjgennomstrøm er vanskeligere greier egentlig.

 

En idè jeg personlig synes funka bra er:

- binders (bøyelige)

- teip

 

Teipe fast utstrakte binderser med "pil" for luftstrøm inne i hele kabinettet og kunne dermed leke meg rundt med dobbeltsidig teip for å finne ut hva som var mest hensiktsmessig når det kom til plassering av vifter for god luftstrøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der med luftjgennomstrøm er vanskeligere greier egentlig.

 

En idè jeg personlig synes funka bra er:

- binders (bøyelige)

- teip

 

Teipe fast utstrakte binderser med "pil" for luftstrøm inne i hele kabinettet og kunne dermed leke meg rundt med dobbeltsidig teip for å finne ut hva som var mest hensiktsmessig når det kom til plassering av vifter for god luftstrøm.

5248937[/snapback]

 

ja du har rett i det, det er ikke altid like lett det der.

en genial løsning!

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at varm luft stiger?? Da er det vel hvertfall lurt å la den på toppen ta luft ut.....

5246161[/snapback]

Varm luft stiger ja.. Vifta i toppen tenkte jeg på å sette på svakt inn i kabinettet, slik at den kjøler PSU;p Veit ikke hvor farlig det er, men det er da en løsning

 

Jo varmluft stiger men kan fint sette en vifte i toppen men da må man få lurt varmluften til å gå andre steder. feks ut mot siden eller noe. Slik at den kalde luften som kommer ned ikke kræsjer med varmluften som kommer opp.

5247464[/snapback]

Tenkte da på PSU eller vifta bak ; )

 

Det der med luftjgennomstrøm er vanskeligere greier egentlig.

 

En idè jeg personlig synes funka bra er:

- binders (bøyelige)

- teip

 

Teipe fast utstrakte binderser med "pil" for luftstrøm inne i hele kabinettet og kunne dermed leke meg rundt med dobbeltsidig teip for å finne ut hva som var mest hensiktsmessig når det kom til plassering av vifter for god luftstrøm.

5248937[/snapback]

Den var genial :thumbup: Må kanskje prøve den en gang :hmm:

 

takk for svar folkens!

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Hei hei,

 

Fikk ferdig viftehullet bak i dag, mangler bare å få det på, og tette hullet :D Men, begynte å lure. Skal jo ha grill der, hvordan fikser jeg det når den plata vifta sitter på blirt "borte"? Veldig takknemmelig for svar, kanskje jeg gjør noe med det i morra hvis jeg får svar i dag : ) Skal forøvrig begynne litt på fronten i morra og!!

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Ingen som har noen innvendinger på det siste spm?  ^

 

Fikk forresten gjort noe i dag.

 

Skulle skjære ut til dvd rom og floppy og sånt, så kom jeg på at jeg kunne stealthe de da! men da hadde jeg allerede skjært ut hullet, så da måtte jeg lage ny. På den nye skjærte jeg ut viftehullet, ble ganske bra :D Det viftehullet bak er litt føkka, fikk ikke den grillen jeg ville ha, noen som har tatt den :hrm: ... Så får vel gjøre noe triksi der..

 

Jeg gjorde no mer i dag og, men det husker jeg ikke :p

 

Øyvind

 

(Grunnen til at jeg ikke har bilder, er fordi at jeg gadd ikke ta, dere skal få en update på mandag, har forhåpentligvis gjort noe mer da! Er ikkeno vits å legge ut bare et par bilder når man ikke er ferdig syns jeg;p)

5268864[/snapback]

Høres bra ut at du er i gang med fronten da :thumbup:

 

Fått deg kutteskiver nå da? :hmm:

 

hvordan fikser jeg det når den plata vifta sitter på blirt "borte"?

Lenke til kommentar

Kan formulere det bedre :p At, jeg har skjært ut et firkanthull bak, og setter vifta på en metallplate og popper(?) denne fast på kabinettet, da blir det en "grop" der jeg skjærte ut firkanten. Og tetter jeg igjen den rundt vifta, kommer jeg ikke til å få brukt viftegrillen, da blir skruene borte. Også får jeg snart støydempere til vitter, og da må jeg ha enda lenger skruer. Forslag til hvor jeg får dette? Eller følger det med?=)

 

(Var dette bra nok forlkart?)

 

Jeg har da kutteskiver, mangler bare den skruen som skal gjør så den sitter fast... :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Uppdate snart? :hmm:

5274857[/snapback]

Heh, jeg fikk begynt på fronten som sagt, får ikke gjort noe i helga (kabinett på skolen..), men skal ta noen bilder på mandag :) Da blir fronten litt mer ferdig, får den ikke helt ferdig før jeg får Lightbusen min, har ikke fått no svar enda fra SUnbeam.. M¨semde en mail til :p Skal nemlig stealthe dem inn, veit ikke heølt hvordan elda, men det blir da råd :)

 

Viftestyringa og dvd-rommen jeg skal bruke har jeg jo, men vil helst ha alt før jeg begynner. kan hende det blir litt skeivt og sånt, og da er det gjort :)

 

Har fått skjært ut hull til alle viftene, men som sagt, jeg lurer litt på hvordan jeg skal feste viftegrillen bak, og vifta og egentlig, skal ha vibrasjonsdempende pakning imellom, og da må jeg ha større skruer (noen som veit hvor jeg kan få billige lengre vifteskruer? :) )

 

Er noen spm her som jeg lurer på, kan quote dem :)

 

Kan formulere det bedre tongue.gif At, jeg har skjært ut et firkanthull bak, og setter vifta på en metallplate og popper(?) denne fast på kabinettet, da blir det en "grop" der jeg skjærte ut firkanten. Og tetter jeg igjen den rundt vifta, kommer jeg ikke til å få brukt viftegrillen, da blir skruene borte. Også får jeg snart støydempere til vitter, og da må jeg ha enda lenger skruer. Forslag til hvor jeg får dette? Eller følger det med?=)

 

(Var dette bra nok forlkart?)

 

Jeg har da kutteskiver, mangler bare den skruen som skal gjør så den sitter fast... smile.gif

 

Øyvind

 

Et annet spm.

Btw, kommer opp med spm som jeg spørte om for lenge siden; Er det noen i Oslo-/Øyer-Lillehammer området som kunne tenke seg å donere en UV/Blå plexi bit til meg? Trenger ikke mer enn 20x20, kan ta nærmere mål senere smile.gif Det tar vi på PM! (kan være fra andre steder også, men tenkte mest på frakt og sånt smile.gif )

 

Takk for alle svar :thumbup:

 

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...