Gå til innhold

hva kan mac som ikke en vanli pc kan?


Anbefalte innlegg

Det som jeg reagerer på, er at (for å bruke et uttrykk andre her har brukt) die-hard windows brukere (som kaller det PC, Mac er også PC...) fortsetter å diskutere uten å ha noen selvopplevd erfaring å komme med.

 

De fleste som slenger ut at Mac er et dårligere alternativ har aldri jobbet noe med OS X.

 

På den andre siden har de fleste "die-hard" Mac brukere stor selvopplevd erfaring med både Windows, OS X og ofte Linux også...

 

Diskusjoner som dette sklir som regel ut i usakelig tullball, og det har denne allerede gjort. Nå melder jeg meg ut og koser meg videre med Mac'en min :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MKE: Ang. hva hvermannsen vet om Mac, så vil jeg tro at mannen i gata kjenner igjen Apple logoen før de kjenner igjen f.eks. AMD (igjen, egen oppfatning). Skulle ikke tro at de er så ukjente? De figurerer jo i utallige filmer og serier. At de ikke trenger å konkurrere på pris (utifra ditt resonemang, selv mener jeg etter nærmere ettersyn at 12'' eren deres er jo riktig billig), så tilsier jo dette også at det er spesiellt intresserte som kjøper Mac?

 

ipod er ipod fungerer på pc som mac men den har epple logo men det er få som vet om osx

 

microsoft har reklame i avisene hele tiden

spessielt på office :=)

 

og microsoft trenger ikke gi så mye reklame heller

dell,hp,acer osv sender ut blader hele tiden

 

kommer du til en butikk hva ser du ? jo en microsoft pc.

problemet til apple er vel at de ikke klarer å produsere nok til

alle butikkene verden over. håper det forander seg med x86 mac

slik at alle butikker kan selge dem :=)

folk flest har ikke prøvd det.

 

osx er glimmrende til alt utenom spill og autocad..

Lenke til kommentar
ipod er ipod fungerer på pc som mac men den har epple logo men det er få som vet om osx

Det er kanskje få som har hørt om Mac OS X, men Macintosh er noe mange har hørt om. Husk bare på at Apple lanserte sitt første grafiske operativsystem i 1984, så du kan jo høre med foreldrene dine om de har hørt om Mac eller ei.

 

microsoft har reklame i avisene hele tiden

spessielt på office :=)

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg kjører Apple en annerledes strategi.

 

og microsoft trenger ikke gi så mye reklame heller

dell,hp,acer osv sender ut blader hele tiden

Så vidt jeg vet sender ikke disse selskapene ut reklame om Microsoft?

 

kommer du til en butikk hva ser du  ? jo en microsoft pc.

Visste ikke at det fantes Microsoft PCer jeg?

 

problemet til apple er vel at de ikke klarer å produsere nok til alle butikkene verden over.

Dette har vært et kjent problem hver gang Apple lanserer et nytt produkt, populariteten blir utrolig stor og produktene blir som regel utsolgt rimelig kjapt. Men dette gjelder hovedsakelig kun ved lansering av nye ting.

 

håper det forander seg med x86 mac slik at alle butikker kan selge dem :=)

Det håper jeg også. Jeg er ikke alene om å spå en aldri så liten "boom" rundt Mac når de nye bærbare kommer ut med Intel CPU og mulighet for dual-boot.

Lenke til kommentar
Fordi Windows er ikke bedre

Fordi du ikke ser at andre kan ha andre meninger enn deg så sier du det. Nøtteskallet igjen...

Har jeg sagt at Mac er bedre? Som jeg har nevnt før er Mac annerledes. Den testen du referte til skrev jo at Mac er bedre, men det får være deres mening. Jeg er pragmatiker sånn sett, jeg liker Mac og jeg liker Windows - men til mitt personlige bruk er Mac overlegen. Til mitt personlige bruk. Nøtteskall anyone?

Lenke til kommentar

 

kommer du til en butikk hva ser du  ? jo en microsoft pc.

Visste ikke at det fantes Microsoft PCer jeg?

jeg jobber i en kjede butikk kommer du til meg for å handle

så er det microsoft pc...

 

får du problemer trykker du f10 vips komplett ny frabrikk windows install.

( ikke noe cd )

med andre ord maskinene er windows profilert.. med windows knapp

windows klistremerker og forhands instalert windows...

Lenke til kommentar
Det som jeg reagerer på, er at (for å bruke et uttrykk andre her har brukt) die-hard windows brukere (som kaller det PC, Mac er også PC...) fortsetter å diskutere uten å ha noen selvopplevd erfaring å komme med.

 

De fleste som slenger ut at Mac er et dårligere alternativ har aldri jobbet noe med OS X.

 

På den andre siden har de fleste "die-hard" Mac brukere stor selvopplevd erfaring med både Windows, OS X og ofte Linux også...

 

Diskusjoner som dette sklir som regel ut i usakelig tullball, og det har denne allerede gjort. Nå melder jeg meg ut og koser meg videre med Mac'en min  :yes:

enig....

 

 

har selv en pc... men den kjører ikke windows...

 

den kjører GNU/Linux og jeg ser fortsatt på den som en pc... jeg ser også på en mac som en pc (eller arbeidsstasjon eller server), hvis/når jeg skal kjøpe en maskin fra apple, så går jeg vel innom epplehuste og sier at jeg er interessert i å kjøpe en pc :cool:

 

 

edit: dere må huske at tidligere maskiner fra apple (apple II, macintoch, lisa) ble markedsført som PC'er...

Endret av j0kke_
Lenke til kommentar

Dette her har jo blitt til en Mac vs PC diskusjon....

 

Men uansett tenkte jeg skule si min mening.

Sitter med Mac her på VGS i faget Medier og kommunikasjon, for å si det slik så er jeg en bruker av Vanlig PC med WinXP installert, så det at vi må sitte med Mac her på skolen er ja, rett og slett noe dritt. Mac´ene er greit å sitte på og jobbe med, men det er rett og slett alt.

Etter den tiden jeg har sittet med Mac nå(noe som selføgelig ikke er sammenlign bart med tiden jeg har brukt på vanlig PCer)Men uansett jeg ville helt klart valgt PC fremfor Mac, som er sakt tidligere her i tråden så er vanlig PCer finere å bruke til hverdagslige oppgaver og jeg syns ikke akkurat at dette Mac OS X er noe lettere enn WinXp, hadde jeg kunne ha sjansen til å velge mellom Mac og Vanlig pc her på skolen hadde jeg glatt og enkelt byttet.

 

Men det er min mening, kan vel kalle meg en Vanlig PC fanboy i en slik diskusjon som dette :p

Lenke til kommentar

Jeg pleide også å mene at windows var enkelt.... men etter at jeg har bytta til linux så har jeg innsett at jeg bare var vant med hvordan windows var byggd opp....

 

jeg synes at linux er langt enklere å administrere å bruke enn windows...

 

jeg har aldri prøvd mac os x, men det er jo basert på bsd (hvis jeg ikke husker feil), så hvis jeg migrerer fra linux til mac os x en gang i fremtiden, så regner jeg med at det ikke er så alt for mye å stille seg om til...

 

Edit: venligst definer "vanlig pc", nitrius? har ikke jeg en "vanlig PC"? har jo alt som var vanlig å finne i en pc for et par år siden.... eneste forskjellen mellom min pc og de som selges på expert er at min kjører GNU/Linux (gentoo 2005.1)...

Endret av j0kke_
Lenke til kommentar
Men uansett jeg ville helt klart valgt PC fremfor Mac, som er sakt tidligere her i tråden så er vanlig PCer finere å bruke til hverdagslige oppgaver (...)

Ja, nå har denne diskusjonen gått over seks sider uten at noen har kommet med et godt argument ifht. hvorfor en Windows-maskin er bedre til "hverdagslige oppgaver". Nå er det neste på tide at noen svarer meg på hvorfor Windows er bedre til "hverdagslige oppgaver" enn Mac OS X.

 

Ser også at du skriver at du uansett ville ha valgt en PC (jeg tipper du mener Windows?), noe som egentlig ikke overrasker meg tatt i betraktning at du er en vanlig gamer. Som jeg (og veldig mange andre) har sagt tidligere er ikke Mac en spillplattform - her diskuterer vi Mac hovedsakelig som hjemmepc/arbeidstasjon.

Lenke til kommentar

Er fult klar over at Mac ikke er en gamer pc og heller en pc man gjør verdagslig oppgaver på PiRANhA.

Men værtfall grunnen, eller værtfall mitt svar på "hvorfor Windows er bedre til hverdagslige oppgaver" er vel rett og slett fordi jeg har oppvokst med Windows, hadde f.eks Mac vært min første pc og slikt så kunne nok jeg kansje ha hatt en helt annen mening.

Sier ikke at Mac er en dårlig PC å jobbe på, men jeg ville valgt Windows fremfor Mac helt klart, er et eller annet jeg ikke liker ved Mac, men greier rett og slett ikke å putte finger helt på hva det er...

 

 

Edit: Ja og sorry med "vanlig pc" mente jeg windows maskiner, skulle utrykket meg på en annen måte så sorry. Grunnen til at jeg kaller Windows vanlig pcer er fordi det er hva jeg er vant til å se daglig, og ting jeg ikke ser så ofte pleier jeg å kalle uvanlige :p men uansett beklager at jeg utrykket meg slik.

 

 

Edit2: har selv testet Linux og var heller ikke noe spesielt begistret over det OS`et heller, men grunnen er vel så enkelt som at jeg er født og oppvoskt med windos maskiner, hadde nok vært noe helt annet om det hadde vært omvendt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du prøver på, men man må da få lov til å ha egne meninger, for det er nettopp hva du har hørt her.

 

 

Edit: Og det å si at mine "kunnskaper simpelten stopper der" blir feil, jeg har vært borti Mac og Linux, men fortrekker Windows for det, så dette har ikke noe med kunnskaper å gjøre så det du sier blir feil. Det er rett og slett min mening du har hørt her, og det syns jeg man skal tåle.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
jeg har vært borti Mac og Linux, men fortrekker Windows for det, så dette har ikke noe med kunnskaper å gjøre så det du sier blir feil.

Nå er det vel gjerne snakk om hva du liker og ikke liker, og ingenting med hva som er den beste platformen om jeg har forstått deg rett?

Det du sier er sant.

Men det har også noe med at dette min mening, for det er altid noen som mener noe annet en andre.

Så jeg fortrekker Windows, en annen foretrekker OS X mens han/hun foretrekker Linux, slik er det, altid folk med forskjellige meninger og det respektere jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...