Gå til innhold

hva kan mac som ikke en vanli pc kan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huff, blir nesten kvalm av "Mac suger az" holdningen til enkelte forumbrukere - spesielt fra de som aldri har brukt en Mac i mer enn 3 min. Det er også ganske interessant å se hvor radikalt de endrer sine argumenter fra "Mac suger" til "det er hva *jeg* mener"... Huff og huff...

Vet ikke hvem du sikter til jeg, men har værtfall ikke sakt at Mac suger, men skal innrømme at jeg syns det er noe dritt at på skolen så bruker vi Mac, er ikke noe begistret for det, men det går greit, jeg overlever.

Og jeg skjønner heller ikke hva du syns er galt med at folk kommer med sine meninger her, skjønner gått at utsagn som "mac suger" er helt teit å si, værtfall vis man ikke har en god grunn men ellers, så syns jeg at folk skal få lov til å si at de ikke liker Mac og hvorfor.

Lenke til kommentar

har vel den samme oppfatningen jeg å.... har respekt for windows brukerne... men rakker de ned på meg fordi jeg er en "hardcore" linux fan... så rakker jeg ned på dem...

 

grunnen til at jeg ikke liker windows i seg selv er på grunn av hvordan microsoft markedsfører produktene sine....

 

de presset jo ut dr-dos fra mainstream markedet ved å hindre win.3.11 å fungere på det...

Endret av j0kke_
Lenke til kommentar
Huff, blir nesten kvalm av "Mac suger az" holdningen til enkelte forumbrukere - spesielt fra de som aldri har brukt en Mac i mer enn 3 min. Det er også ganske interessant å se hvor radikalt de endrer sine argumenter fra "Mac suger" til "det er hva *jeg* mener"... Huff og huff...

Nå må du innrømme at de fleste Mac brukere ikke er spesielt snille i sin karakteristikk av Windows og Microsoft heller da. Kanskje de har en grunn til å mene det, men det er fortsatt ikke annet enn deres meninger... selv om de også bastant innerst inne sier at "Windows suger, og det er bare sånn det er". Les litt kritisk også på mac-folket sine holdninger mot Windows her inne, så ser du det samme som Windows folket sine.

 

Jeg bruker primært Windows for tiden, men funderer på å kjøpe meg en Mac mini, for jeg ser også fordelene med Mac. Har derfor lyst til å prøve det ut ordentlig. Så det jeg sier er ikke et resultat av at jeg er "Windows fanboy".

Lenke til kommentar

Enig der - det går begge veier. Men nå har det seg slik at de fleste som har vært inne her har vært av den oppfatningen at "Windows er bedre - fordi det bare er sånn". Det er disse jeg primært sikter til. Men som sagt, er klar over at det finnes Macfanatikere som er på kanten av å være gærne - men disse tilhører mindretallet, og fellestrekket er at de har alle prøvd Windows før.

 

Har alle som kritiserer Mac her virkelig brukt en Mac før?

Lenke til kommentar

Dett er snakk om smak og behang.

Hvis man har brukt windows i mange år og så plutselig må over til mac os i en eller annen versjon så vildet sikkert forone seg som å ga til bake til window som den var for flere generasjoner for han/hun .

 

om mac os er det beste fremfor andre oprativsystem er det ingen som egenlig vet .

 

Jeg har sagt dette før ( andre også) en mac og en vanlig pc kan i ugangspuktet gjøre det samme.

 

Den vanlige pcen er bedre til noen ting og mac til andre.

Desuten er pc mere utbred.

 

Har fått det intryket at mac er mere utbred i utlandet , man ikke så utbred som den vanlig pcen.

Lenke til kommentar
om mac os er det beste fremfor andre oprativsystem er det ingen som egenlig vet .

Jo.

 

Sett en person som aldri har brukt PC før foran en med OS X og en med Win.

Personen vil sannsynligvis synes OS X er lettere å forstå.

 

Men så kommer det til alle som skal spille spill, for de vil Win være bedre enn OS X and so on...

 

Skjønner ikke at det er noe vits å diskutere engang.

Lenke til kommentar

Til trådstarteren:

 

kjøp en apple basert PC fordi du har lyst på det, ikke fordi andre sier hva du bør kjøpe, hvis jeg skulle si deg hva du bør skaffe, så ville det sikkert vært linux kompitabelhardware og GNU/Linux :D

 

hvis apple får flere mainstream brukere, så hadde det helt sikkert blitt utviklet flere spill til mac os x... har ikke oversikten over ppc spill, men de finnes, og noen av dem er meget gode (har jeg hørt)....

Lenke til kommentar

OK

 

Mac brukere er tidligere, Windows brukere, eller som ihvertfall jeg og PiRANhA, bruker begge plattformer.

 

Windows brukere har antageligvis aldri prøvd noe annet, og har i de fleste tilfeller ingen ønsker om å prøve noe forskjellig heller.

 

Min teori er at 50% av alle Windows brukere har kjøpt seg en Dell til nettbanken, de trenger ikke noe mer, og de har ikke behov for å betale "så mye mer" (påstander om at Mac koster mer enn Win-PC'er er en myte i forhold til hva du får, og hvor lenge du kan bruke den) de får for pengene.

 

Mac brukere synes at Mac passer bedre til deres arbeid, eller er rett og slett drittlei av å formatere XP for å få opp farten igjen. Nå må vi heller ikke glemme et tilnærmet virusfritt internett, men det mener Win brukere igjen er et totalt uholdbart argument.

 

Til de som sier Mac suger, Mac er dårligere enn Windows osv?

 

Det DRITER jeg i. Jeg velger selv hva jeg synes er best og jeg orker ikke sitte flere timer i måneden med virussjekk i ørten forskjellige programmer, som til gjengjeld ikke behøver å flekke bort alle typer infiseringer.

 

Mac er det mest komplette OS hittil, jeg råder alle til å stikke innom Eplehuset og pøve ut mulighetene. Men allikevel så kommer mange til å være så steike pessimistiske for Mac at det plutselig blir bortkastet tid.

 

Så ikke mer sludder om hva som er best, alle argumentene her (inkludert mine) er så utrolig subjektive uansett.

 

Ikke uttal deg med mindre du har brukt begge plattformene i minst en måned, sammenlignet ytelse/penger og hvor mye OS problemer du har fått.

 

Nøkkelordet i slike diskusjoner er beinhard objektivitet, subjektivitet gir bare meningsløse diskusjoner om irrelevante argumenter.

Lenke til kommentar

Egentlig så er det ikke helt referdig å samenligne mac med pc . Da menre jeg for begge paltformene.

 

 

mac er det aple som har monopol på alt fra hardware til oprativsytem. riktig nok så kan man køpe mus og annet utstyr fra andre leverandører med det blir igen til i denne samenhengen.

 

 

når det gjeder den vanlig pcen så er det langt flere produsenter som også lager inmaten. og dette må microsoft ta hensyn til når de lager windows.

 

Slki jeg har forsått det så er det bare de aller største produsentene som lager utstyr som er tilpaset begge platformene.

 

en timg er klar microsoft har nesten monopol på kun oprativsytemet ( nå er det windows ).

 

aple bestemmer jo både hvordan harware og oprativsytem skal vere.

 

mens pc blir enten bestemt av intel elle AMD når det gjelder harware og stort set Microsoft når det gjekder oprativsytemet.

 

når det gjekder programmer så er det antal brukere som bestemer antlall produsenter .

 

en produsent av prgramvare vil jo tjene mye mere peger på programvare til pcen en til mac netop fordi det er så mange flere brukere.

 

 

 

 

Jeg ser her på forumet at macen ikke er helt feilfri den heller- er det dere macbrukere skal ha oss (vanlige) pc brukere til å tro ?

 

grunne til at jeg har pc er at det er eklere å få tak i ting til den .

 

jeg var for mange år siden bortei en maskin som het West et eller annet . den var norskproduser , hadde inebyget alarm anlegg kunne vist bruke fler opratisytemer. tror Aple var med på å lage den.

Lenke til kommentar
mac er det  aple som har  monopol på alt  fra hardware til oprativsytem.  riktig  nok så kan man  køpe  mus og  annet  utstyr  fra  andre leverandører  med  det blir igen til i denne samenhengen.

Latterlig påstand. Jeg visste ikke at Apple eide nVidia, IBM, ATI og alle andre som leverer hardware til Macintosh. Nok en gang beviser du at du ikke har peiling. Gratulerer.

 

når  det  gjeder  den  vanlig  pcen  så er det langt  flere  produsenter  som også lager  inmaten.  og  dette må microsoft  ta  hensyn til når  de lager  windows.

Hva mener du med "inmaten"? En av grunnene til at Windows kræsjer er 3dje parts drivere som ikke fungerer som de skal - på en Macintosh er dette problemet nærmest talt eliminert fordi driverne er bedre skrevet da maskinen er blitt satt sammen med bestemt hardware.

 

aple  bestemmer jo både hvordan harware og  oprativsytem skal vere.

For Dell bestemmer ikke hvordan hardwaren skal være på de nye modellene deres!? At Apple leverer en ferdig maskin med både hardware og operativsystem klart er jo en av de største fordelene ved Mac. Alt fungerer fra dag én.

 

mens pc blir  enten  bestemt  av  intel elle  AMD  når  det  gjelder  harware  og  stort set Microsoft  når  det  gjekder  oprativsytemet.

Jeg håper inderlig (for din egen skyld) at du tuller nå.

 

Jeg ser her på forumet  at  macen ikke  er helt  feilfri den heller- er det  dere macbrukere  skal ha oss  (vanlige) pc brukere  til å tro ?

Vi sier ikke at Macer er feilfri - for et par poster tilbake skrev jeg tom. at det ikke er mulig å lage et operativsystem som man i etterkant ikke trenger å oppdatere.

 

grunne  til at  jeg  har pc er  at  det  er eklere å få tak i ting  til den .

Som hva da?

 

jeg  var  for  mange  år  siden bortei en maskin som het West et  eller annet . den var norskproduser , hadde inebyget  alarm anlegg kunne vist  bruke  fler  opratisytemer. tror  Aple  var  med på å lage  den.

Hæ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...