Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. teknologi og utvikling er jeg enig i at noen må kjøpe og bruke ny teknologi for at utviklingen skal gå framover, men man må samtidig passe på at det er teknologi folk vil ha. Man kan ikke bare utvikle ny teknologi for utviklingens skyld. Det er ingen hensikt i å realisere teknologi som ingen vil ha. Det er litt det jeg syns det ser ut som med 3G. Vil folk egentlig ha TV på mobilen? Vil folk egentlig se hverandre når man snakker i telefonen? Jeg vil ikke, og jeg er ikke villig til å betale blodpris for det. Folk får snakke for seg selv, men det er få som er villig til å betale prisene som settes opp idag. Eneste fordelen jeg kan se med 3G er høyere datahastighet, men den er dårlig realisert og har altfor dårlig dekning til at den er noe særlig brukanes i praksis.

 

Slik syns jeg de som har stått bak 3G ikke har klart misjonen sin. På meg virker det som de satte seg ned og tenkte: "Nei nå er det vel på tide å lage noe nytt..." og så glemte de at de er avhengige av å ha med seg forbrukerne for at det skulle bli en suksess.

 

En dyr teknologi med tjenester som folk ikke er interessert i er en dårlig teknologi.

 

Ang. bildene på mobilemag.ch, ble jeg litt skuffet. Bildene på 6280 så kunstige og overprosesserte ut. Håper det skjer noe med programvaren på dem, enten før launch eller i en firmware seinere, for det der var egentlig for dårlig...

Lenke til kommentar
men når det koster så mye, og ingen i vennekretsen/familie har det, og de mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe en 3g telefon de nærmeste årene, hva er da poenget?

5216050[/snapback]

En dyr teknologi med tjenester som folk ikke er interessert i er en dårlig teknologi.

Det hele har jo fortsatt med etterspørsel å gjøre. Hadde Ola Nordmann sendt 1 SMS i uka hadde SMS fortsatt kostet 10 kroner pr. stk. Men siden Ola for tiden sender 10-20 stk. om dagen har prisen dalt til godt under en krone.

 

Som Elkjøp sier: "Store innkjøp gir lave priser." Som kan overføres til dette... når svært mange bruker en tjeneste settes prisene ned ettersom operatørene da tjener det de skal takket være at mange bruker tjenesten.

 

3G-prisen vil stupe den dagen alle har 3G-telefon og begynner å benytte seg av videotelefoni, se TV-programmer på mobil osv.

 

Men med tankegangen til visse på dette forumet, og ikke minst i landet generelt, så vil det "aldri" skje. Se til Asia, der vet de hva ny teknologi er og hvordan den skal utnyttes; og ikke minst - de vil ha den.

Lenke til kommentar

må bare skrive at her i huset har vi ringt gratis i et år videotelefoni.....telenor har jo hatt/har gratis ut 2005.

 

ellers koster det kun fra 0,59 øre min på tele2 med Champion.

 

jeg synes også det er fint å kunne sende et bilde raskt!

 

3G må jeg ha.

 

(måtte bare skrive det)

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar

Hei!

 

nå har jeg fått svar fra nokia angående 6270

 

Hei Alexander,

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

Nokia 6270 mobil skal være på merkeder fra 23.11.2005. Vi anbefaler at du tar kontakt med din lokale forhandlere for en til til deg. Vi har dessverre ingen nøyaktig informasjon hvem skal ha mobilen i sin butikk.

 

Nokia 6270 mobil har ikke RDS radio. Nokia 6270 mobil har dimensjoner 104mm x 50mm x 23mm og vekter 125g,

 

og får de av dere som skal bestille med youngtalk:

dette er fra telebutikken:

 

Hei

Vi har dessverre ikke fått bekreftelse på når denne kommer inn på lageret.

Pr. 28.11.05 er pris m/youngTalk  kr. 1.568,-

 

dette er fra yatack:

 

Hei,

 

Denne er forventet inn nå i fjerde kvartal, men Nokia har foreløpig ikke gitt oss noen dato. Den kan kommer først i januar. Vi vil uansett oppdatere produktsiden med leveringsdato etterhvert som det kommer.

 

 

har dessverre ikke fått noe svar angående 6280

 

håper denne informasjonen var nyttig for alle her :)

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Nokia 6270 mobil skal være på merkeder fra 23.11.2005.

Latterlig..

 

I dag er datoen 28.11.2005 dvs. med litt logisk tankegang at 23.11.2005 er en dag som har godt inn i historien. Dagen gikk dog ikke inn i historien som dagen da Nokia lanserte N6270 :hrm:

 

Edit: La til en Quote :wee:

Endret av Dolce_vita
Lenke til kommentar
Tør jeg spørre hva som er latterlig med det..? :)

Selvfølgelig kan du det, selv om jeg mistenker deg i å tenke deg til svaret :!:

 

Når du sender et spørsmål til Nokia der du spør om når en telefon er tilgjengelig for salg, forventer du å få et svar som er korrekt. I dette tilfellet som så mange andre viser det seg å ikke stemme overens med virkeligheten. Da synes jeg heller Nokia kan sende ut et svar der de sier at telefonen er ventet på markedet snarest mulig, men at de dessverre ikke har noen eksakt dato å komme med.

 

Svar på tiltale?? ;)

Lenke til kommentar

Jeg spurte mShop om de kom til å ta inn 6280, og når den kom. Her er svaret jeg fikk i dag:

 

Hei!

 

Ja jeg regner med det. Jeg ser at ingen av våre leveradnører på telefon har denne enda, men den kommer nok etterhvert.

 

Mvh.

Iren

 

...altså vet heller ikke de noe om NÅR den kommer. Så..... *smøre seg inn med TJUKT lag av tålmodighet*

Lenke til kommentar

Hvordan skal de vite når den kommer når Nokia ikke har gitt ut nærmere informasjon enn 4. kvartal? Det er bare å vente folkens.

 

Dolce_vita: Ja, da forstår jeg. Hadde ikke fått med meg at du hadde fått en slik mail. Sikkert jeg som er glemsk :) Og helt enig, Nokia sin e-mail støtte er heller dårlig. Synd når mobilene er så bra :)

Lenke til kommentar
En dyr teknologi med tjenester som folk ikke er interessert i er en dårlig teknologi.

Det hele har jo fortsatt med etterspørsel å gjøre. Hadde Ola Nordmann sendt 1 SMS i uka hadde SMS fortsatt kostet 10 kroner pr. stk. Men siden Ola for tiden sender 10-20 stk. om dagen har prisen dalt til godt under en krone.

5216966[/snapback]

Må bare svare når noen kommenterer... :blush: Jeg skal gi deg rett i det, men det er mulig at folk så mer nytte av SMS'er den gang enn folk gjør med 3G idag.

 

Når det gjelder den dato'en fra Nokia (23.11.2005), så legg merke til at de skriver fra, da. Dermed har de jo helt rett, selv om det er et ubrukelig svar. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...