Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*hoste* Finnes en egen forumseksjon for diskusjon rundt operatører og abonnement*

 

Nå nærmer det seg desember her, ja. 6280 ser ut til å kunne bukke under 3000 spenn før nissen kommer :)

 

Vil gjerne høre hvorfor dere velger/ikke velger 6280 fremfor konkurrenter som D600E og K750i. Og hvor mange konkurrenter er det egentlig?

Lenke til kommentar
Vil gjerne høre hvorfor dere velger/ikke velger 6280 fremfor konkurrenter som D600E og K750i. Og hvor mange konkurrenter er det egentlig?

5224991[/snapback]

D600E blir litt uaktuell for meg, pga. flere småting. Det er mangler som trøbbel med sms-skriving, ikke kunne zoome i bilder, og sånt. Vet det bare er pirk, men hvorfor velge den når det fins bedre alternativer?

 

K750i blir knust av 6280 på skjermfronten. Og så har jeg personlig bestemt meg for at jeg ikke vil ha autofokus. Ja, K750i tar bedre bilder, men jeg tror 6280 kan få mye bedre bilder ved en firmwareoppgradering. Men 6280 har mye bedre videomodus, og det er viktig for meg. Og så liker jeg slider bedre, ihvertfall når den er så pen som 6280.

 

Generelt har jeg stor tro på den nye Series 40, så det skal litt til at noen telefoner kan få meg på andre tanker akkurat nå. 3G er en hyggelig bonus, selv om jeg nok kommer til å bruke EDGE fram til jeg skulle begynne å trenge nedlastingshastigheten fra UMTS. Videomodusen er det også få som kan matche, og når 6280 i tillegg har alt det andre jeg ønsker meg (bortsett fra WiFi) ser jeg ingen grunn til å se andre steder. :yes:

Lenke til kommentar
Vil gjerne høre hvorfor dere velger/ikke velger 6280 fremfor konkurrenter som D600E og K750i. Og hvor mange konkurrenter er det egentlig?

5224991[/snapback]

Kan liste litt negative ting med modellene du nevner.

 

D600E:

Er vel omtrent en tredjedel dyrere, 1000 kr, enn 6280.

Har ikke 3G og støtte for videosamtaler.

Har Samsungs kjente småfeil og irriterende faktorer, som ikke vibrering og ringing samtidig på vanlige ringetoner.

Lite utbredt format på minnekortet.

 

K750i (som jeg har nå):

Utrolig dårlig byggekvalitet. Mer knirkete mobil har jeg ikke prøvd på lenge.

En del små irriterende ting. Som at den ikke kan si deg hvor mange SMS du har, du kan kun ha 200 sms, man kan kun zoome på bilder hvis man ser på de sidelengds.

Den har heller ikke hverken EDGE eller 3G.

Skjermen er også både mindre og av lavere oppløsning.

 

6280 derimot har neppe særlig mange irriterende småfeil om jeg kjenner Nokia rett. Jeg vil også tro den har et godt gjennomført grensesnitt, og den gir veldig mye for pengene.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Kan liste litt negative ting med modellene du nevner.

 

 

K750i (som jeg har nå):

Utrolig dårlig byggekvalitet. Mer knirkete mobil har jeg ikke prøvd på lenge.

En del små irriterende ting. Som at den ikke kan si deg hvor mange SMS du har, du kan kun ha 200 sms, man kan kun zoome på bilder hvis man ser på de sidelengds.

5226589[/snapback]

 

OT:

Min K750i er den minst "knirkete" mobil jeg har hatt på mange år.. men vet forøvrig at det er stor variasjon i produksjonkvaliteten på denne da eksempelvis en kamerat av meg sin K750i virker dårligere skrudd sammen enn min.

 

Hvis du går inn på "Filbehandling", trykker øverste knapp på høyresiden for "Mer" og velger så "Minnestatus" så kan du bla deg nedover i listen som dukker opp og se hvor mange sms du har. Så lærte du kanskje noe nytt i dag, selv om jeg personlig syntes det er en litt tungvint måte å sjekke dette på! :thumbup:

 

Ellers vil jeg si at Nokia 6280 ser ut til å bli en kjempebra telefon, men det eneste som kan hindre meg i å kjøpe den er batteritiden som jeg opplever som svært bra med K750i'en. Vil ikke vende tilbake til en telefon som må lades ofte etter å ha hatt en Samsung D500 og irritert meg på dette.. Blir spennende å se hvordan Nokia'en gjør det batterimessig hvis man kun bruker den som vanlig telefon og ikke utnytter 3G så mye foreløpig da dette visstnok bruker en god del mer batteri!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

d600 pga. utseende, og fordi jeg er dritlei den jeg har...7650 akurat nå..3650 forige uke... må ha noe nytt snart! og helst igår! lei symbian egentlig...

 

tenkte å kjøpe N70 ista fordi jeg kjedet meg... men droppa det. samma hva det er bare det er noe nytt liksom...

 

kan det være lenge å vente nå da? på 6280?

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
Hvis du går inn på "Filbehandling", trykker øverste knapp på høyresiden for "Mer" og velger så "Minnestatus" så kan du bla deg nedover i listen som dukker opp og se hvor mange sms du har. Så lærte du kanskje noe nytt i dag, selv om jeg personlig syntes det er en litt tungvint måte å sjekke dette på!  :thumbup:

Hehe, okay. De skulle ikke laget det litt mer kronglete da? :)

 

Men savner og at det står nummeret på SMS'en man er inne på og sånt.

Lenke til kommentar

Men batteri, da? D600(E) har jo bedre batteri?

Det har også K750i. Batteriet til 6280 er ikke noe særlig å skryte av i det hele tatt. Men pris er jo også viktig.

 

Angående bugs: hvor stor er sjansen for at det er mange på 6280? Nokia har jo holdt den tilbake for å fikse på sliden, kanskje de har fikset bugs også? Det er jo ofte en stor haug med bugs i første opplag. Derfor vil det jo være lurt å vente litt med å kjøpe, istedenfor å sove utenfor butikken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...