Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Andre som har "mistet" mye DPS med både FFB og Firebolt specc etter patchen??

Har gått ned 400-700 DPS på single target..

Ikke her. Og Fireball (det du mente? :p) har jo faktisk blitt buffet sjukt. Ingen endringer som påvirker FFB specc, så er vel RNG som spiller deg et puss.

 

bra med arcane nå, en mage i guilden hadde avg Arcane Barrage på 13k gjennom raidet idag, max på 18,5k gg

 

Men neida, AB er ikke op ;<

Du vet den ikke er like god i PvP om ikke motstanderen din er helt retard? Det eneste som gjør den så bra er at man stacker Arcane Blast.

 

nuvel, Arcane barrage _er_ bra i arena, 7k crits på 600resil - sup?

Du pratet om PvE. PvP bryr meg ikke særlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE(Maverick2002 @ 25/01-2009 : 23:33)

Andre som har "mistet" mye DPS med både FFB og Firebolt specc etter patchen??

Har gått ned 400-700 DPS på single target..

 

Ikke her. Og Fireball (det du mente? ) har jo faktisk blitt buffet sjukt. Ingen endringer som påvirker FFB specc, så er vel RNG som spiller deg et puss.

 

Haha, ja mente seff Fireball! :!:

Mulig jeg fantaserer ja. Speccet om fra FFB til Fireball p.g.a at Fireball visstnåkk skal gjøre mer DPS på single target, alltså i hovedsak bosser.

Merket meg at jeg fortsatt har like mye crit nå som ved FFB specc, og ja, jeg critter like ofte nå som tidligere, men critter ikke særlig høyere med Fireball i forhold til FFB..

Normal hits gir høyere dmg med Fireball, men tar også lengere tid å kaste. Dette gjør at jeg blir liggende på ca samme DPS som ved FFB specc.

Bruker Fireball, Molten Armor og Imp Scorch glyphs. 1800 SP buffed, 33% crit. 2400 DPS på Patchwerk holder bare ikke.. :(

Lurer på om jeg skal teste Arcane, men er redd for at man da går tom for mana på lange bossfights.

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar
De har jo akkurat like lang casttime så hvordan kan det ta lengere tid å kaste Fireball? ( Vil da virkelig tro du faktisk specca Imp Fireball )

 

Husk at du også må ha bossen debuffa med Thunderclap for at det skal bli effektivt

 

Mmmm, du har selvfølgelig rett, cast time skal være lik på FFB og Fireball. Tydelig at jeg ikke var helt med i går!

 

Når det gjelder Thunderclap så er jeg ganske sikker på at det IKKE ble brukt.

Lenke til kommentar
Tja nei det er hvertfall noe tanksa må klare holde oppe om du skal være Fireballspecc. Det er forresten noe tanksa burde klare å holde oppe uansett om du har med Fireballmage eller ikke ( 20% mindre damage taken fra bossen om du ser bort i fra specials )

Det er jo en viss mulighet for at det ikke er noen Warriors med i raid gruppa.

Lenke til kommentar

Fire

Er eneste fire-raidspeccen som er brukbar nå. Hold scorch og Living Bomb oppe og kast Fireballs. Kast instant Pyroblast når du får en.

Den baserer seg på Torment of Weak for å være god, så du er avhengig av en form for slow på bossen/mobs for at den skal gjøre maks skade.

(Kan sette poengene i Flame Throwing og World in Flames som du vil).

 

Frostfire

Min favoritt. Samme rotation som fire, men du bruker Frostfire Bolt istedet for Fireball. Bytt poengene i Flame Throwing og World in Flames som du vil.

Lenke til kommentar

Jeg kan prøve å forklare. Hit er noe du alltid skal cappe ut. Dette er pga du mister mye dps av å misse på Scorch og Living Bomb.

 

Om man ser bort i fra dette så vil 1% crit > 1% hit om du er FFB-specc siden Frostfirebolt har 225% bonusskade på crits.

 

Eks med spellpower som gir 3000 hits med FFB:

 

Hit: 3000

Crit 6750

 

Med andre ord vil en økning på 1% hit gi deg 3000 mer skade om man ser bort i fra Scorch og Living Bomb, mens 1% crit vil gi deg 3750.

 

Men gå for hitcap ( 14% hit ( 3% fra talents, 17% uten ) ) alikevel på grunn at Scorch og Living Bomb som du er nødt til å få på hver gang du kaster dem for ikke å miste mye dps.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar
Har lurt på hva jeg bør og for også, +Hit eller +Crit. Ble til at jeg fikk gear med crit og ligger nå på 32% med egne buffs og molten glyph.

Har vel ca 230 hit noe jeg skal jobbe med å få opp, veldig mye opp til 300 elns. Husker ikke hva cap'n er.

 

Jeg har 31% crit chance self buffed, men bare 172 hit.

I løpet av Patchwerk fight misser jeg på 7 +/- cast.

Ja, hit er viktig, men ville ALDRI valgt hit foran crit, hvertfall ikke med en FFB specc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...