Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Grendel sier er rett. Man bør alltid prøve å være hit-cappa. :)

Om man ser bort i fra dette så vil 1% crit > 1% hit om du er FFB-specc siden Frostfirebolt har 225% bonusskade på crits.

Jeg er litt pirkete, men akkurat det der er feil. :p

 

Fireball:

Ignite + Burnout gir deg 245% damage på en crit.

 

Frostfire Bolt:

ignite + burnout + ice shards gir deg 315% av normal damage på en crit. Altså en økning på mer enn 3x normal skade. :)

 

Noe som er ganske bra er at metagem, Chatoic Syflare Diamond, sine 3% virker på en slik måte at man faktisk 330% crit.

 

Elitist Jerks

 

cap ligger på 11% visst du har talent

Kun om man har en shadow priest eller boomkin i raidet. Ellers er den 14%. FFBs ghost-hit ble fjernet forrige patch (ikke den idag).

 

Jeg har 31% crit chance self buffed, men bare 172 hit.

I løpet av Patchwerk fight misser jeg på 7 +/- cast.

Ja, hit er viktig, men ville ALDRI valgt hit foran crit, hvertfall ikke med en FFB specc.

7 kast er utrolig mye skade du går glipp av, da. Kan være mellom 30-70k.

Lenke til kommentar

Du kan ikke regne sånn på Ignite.

 

Ignite er et eget spell som kommer etterpå og som også kan bli resistet om det du skyter på har fire resistance.

 

Den korrekte måten å regne det på er 50%cribonus * 1.5 ( 100% + 50% fra talents ) = 75%

 

Ignite kommer da i tilegg til dette igjen som en ekstra dot.

 

Jeg skjønner tankegangen, men det blir ikke korrekt å regne det ut på den måten du skrev.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Nei du kan ikke si Ignite er en del av critbonusen uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

1) Den kan resistes.

2) Den kan fjernes helt om bossen / spilleren skrur på en form for immunity eller absorption etter spellet har crittet

3) Den overskrives av et annet crit fra f.eks Scorch som gjør hele bonusen ubrukelig om du reapplyer Scorch etter et crit.

Lenke til kommentar

1) Ja, men det er såpass sjeldent at man umulig kan bry seg om det.

2) Ja, men hvor ofte skjer det i PvE?

3) Nei. Kun om man er uheldig og får såkalt "ignite munching". Ellers stacker den, og ticker for sinnsyke verdier. Sjekk selv på Loatheb.

 

Og jo, ignite skal telles som en del av crit-bonusen. Den proccer kun når du critter, og sørger for ekstra skade. Altså gjør den crit bedre. Skjønner egentlig ikke hvordan du kan påstå noe annet.

 

Her er matten:

Spells critter for 50% mer untalented. Burnout øker dette med 50%, altså til 75%. Når du da critter med en spell hitter du for 100% + 75% (critten), altså 175% av normalt. Av dette får du ytterlige 40% skade pga Ignite. Altså 175% + (40% av 175) = 175% + 70% = 245% crit for Fireball.

 

Det er slik prosent virker. Man må bare vite om den er additive eller multiplicative. Ignite kommer alltid til slutt.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
QUOTE(Maverick2002 @ 28/01-2009 : 15:38)

Jeg har 31% crit chance self buffed, men bare 172 hit.

I løpet av Patchwerk fight misser jeg på 7 +/- cast.

Ja, hit er viktig, men ville ALDRI valgt hit foran crit, hvertfall ikke med en FFB specc.

 

7 kast er utrolig mye skade du går glipp av, da. Kan være mellom 30-70k.

 

Jepp, men samtidig er det et piss i mississippi i f.eks 25 manns!

Poenget er at man bør velge crit framfor hit til man ligger på rundt 33-34% self buffed etter min mening.

Har man 30% crit og skal velge mellom item med enten 50 crit eller hit, velger du den med crit.

Lenke til kommentar
1) Ja, men det er såpass sjeldent at man umulig kan bry seg om det.

2) Ja, men hvor ofte skjer det i PvE?

3) Nei. Kun om man er uheldig og får såkalt "ignite munching". Ellers stacker den, og ticker for sinnsyke verdier. Sjekk selv på Loatheb.

 

Og jo, ignite skal telles som en del av crit-bonusen. Den proccer kun når du critter, og sørger for ekstra skade. Altså gjør den crit bedre. Skjønner egentlig ikke hvordan du kan påstå noe annet.

 

Her er matten:

Spells critter for 50% mer untalented. Burnout øker dette med 50%, altså til 75%. Når du da critter med en spell hitter du for 100% + 75% (critten), altså 175% av normalt. Av dette får du ytterlige 40% skade pga Ignite. Altså 175% + (40% av 175) = 175% + 70% = 245% crit for Fireball.

 

Det er slik prosent virker. Man må bare vite om den er additive eller multiplicative. Ignite kommer alltid til slutt.

 

Jeg er klar over hvordan multipliseringa fungerer. Og du kan ikke si at det er fakta at ignite teller med, for den øker ikke direkte hvor mye spellen critter for dermed kan du ikke si den skal være med som bastant fakta.

Lenke til kommentar

Jo, det kan man. Selv om den kommer som en DOT, så må du ta den med som en faktor når du regner ut hvor bra crit er.

 

En spell treffer for 1000. Om du critter treffer den for 1750 (175%).

Men så får du ignite som brenner for 40% av de 1750 skade, altså 700 skade som en DOT.

Totalt blir det 2450 damage. Altså 245% fordi du crittet.

 

Jo, man skal telle med ignite, selv om den er en DOT.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er litt vagt og at du godt kan si det er en del av spellet.

Men i praksis er det ikke en del av critbonusen til FFB.

Den kommer som en ekstra dot og er dermed et eget spell som oppfører seg på en helt annen måte. Den blir redusert på en annen måte av resilience f.eks

 

Regner med at det hele koker ned til hvordan du ser på det og hvordan du definerer critbonus.

 

Vil du f.eks si at Pandemic gjør at dots kan critte?

 

Pandemic Rank 3

 

Each time you deal damage with Corruption or Unstable Affliction, you have a chance equal to your spell critical strike chance to deal 100% additional damage.

Endret av -Grendel-
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan argumetere for det jeg da men.

 

Du har ett spell som trigger et annet hvor begge følger hver sin kalkulasjon for resist og reduksjon basert på resilience og immunity/absorbtion.

 

Jeg ser jo at du kan regne på det som en del av critbonusen om ingen andre faktorer spiller inn, men så lenge det er mulighet for at andre ting spiller inn så må det være en logisk svikt for at du skal regne den med som critbonus.

 

Har forøvrig til gode å se noe logisk argumentasjon for hvorfor det kan påstås å være fakta at den er en del av bonusen annet en en link til elitistjerks som tar for seg dps i raids hvor det er lagt opp til at du skal få full effekt av den samt at du gjentar deg selv.

Lenke til kommentar
Du har ett spell som trigger et annet hvor begge følger hver sin kalkulasjon for resist og reduksjon basert på resilience og immunity/absorbtion.
Jo de følger hver sine kalkulasjoner for resist og absorb til forskjell fra talents som direkte øker critbonus på spellet.

Men i PvE har det ingen praktisk betydning. Så man kan telle det direkte inn som crit-bonus, da det faktisk er den effekten man får ut av det.

 

Og om man ikke teller med ignite, så er 225% feil uansett. Da hatte det vært 175%. :)

Lenke til kommentar
Min mage - Lurte på om noen kunne anbefale gear som jeg kan erstatte mine blue / epix, som ikke innebærer at jeg må innom Naxx og som jeg helst kan få på egenhånd. Heroics/craft items.

 

 

Kommer ikke inn på armory på skolen, men exalted med

wyrmrest faction: epic boots~

Exalted med ebon blade: epic belte~

Bracers i fra ene bossen i VH

Kalu'ak har ok chest på revered, mener jeg å huske.

Ringen fra siste boss i UK

 

 

Du kan også få tak i en del crafted epix, men selv ville jeg ungått det ettersom de ikke er all verdens.

 

Per is the shit <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...