Maranai Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Hei! Jeg har 2 HDer av vanlig størrelse(3.5), tilsammen 300 GB. Jeg har til å kjøpe 2x 300gb til. (600gb tilsammen) Men problemet er hvordan skal jeg koble dem sammen, jeg har to 80-pin utganger på HKet mitt Abit nf7-s v2.0 Altså to steder der jeg kan koble sånn tykk flatkabel som går gjennom cd-rom og HD. For øyeblikket går den ene 80-pin kabelen gjennom DVD-ROM --> CD-BRENNER og den andre HD1 ---> HD2. Dersom jeg skulle få 2 nye HDer hvor skulle jeg koble disse? Er s-ata noe bra?? jeg har 2 s-ata utganger.
Dragavon Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Sata er bra. Og det er det eneste alternativet du har, du kan IKKJE koble mere enn 4 IDE-enheter til hovedkortet ditt. Kjøp sata-disker. Samsung Spinpoint P120 er ett godt valg
Simen1 Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Støttes! S-ATA er bra, og faktisk enklere å sette opp siden du slipper å tenke på master/slave innstillinger og siden du slipper å plages med å få kablene til å passe i kabinettet. Det er bare å koble til så fungerer det. (windows har driver til kontrolleren fra før)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå