Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Casio VGS. kalkulator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en nyere modell enn deg... Har man begynt å kjøpe kalkulatorer brukt?!

Var ei (småfin) jente i klassen som spurte om jeg visste om noen som trengte kalkulator... så var jeg så teit at jeg sa ja, har mere lyst på helt ny :cry:

 

Edit: og ja, er mamma som betaler alt for meg... er ikke fattig som en viss ekkel soss prøver å påpeke, blir så kvalm av sånne som deg... :sick:

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar
Jeg har en nyere modell enn deg... Har man begynt å kjøpe kalkulatorer brukt?!

Var ei (småfin) jente i klassen som spurte om jeg visste om noen som trengte kalkulator... så var jeg så teit at jeg sa ja, har mere lyst på helt ny :cry:

Hva er poenget med å kjøpe en ny når du får en som fungerer like bra mye billigere?

Lenke til kommentar
Jeg har en nyere modell enn deg... Har man begynt å kjøpe kalkulatorer brukt?!

Var ei (småfin) jente i klassen som spurte om jeg visste om noen som trengte kalkulator... så var jeg så teit at jeg sa ja, har mere lyst på helt ny :cry:

Hva er poenget med å kjøpe en ny når du får en som fungerer like bra mye billigere?

Er gøyalt med nyeste modell :love:

Lenke til kommentar
Jeg har en nyere modell enn deg... Har man begynt å kjøpe kalkulatorer brukt?!

Var ei (småfin) jente i klassen som spurte om jeg visste om noen som trengte kalkulator... så var jeg så teit at jeg sa ja, har mere lyst på helt ny :cry:

Hva er poenget med å kjøpe en ny når du får en som fungerer like bra mye billigere?

Vet du at det er Videregående Skole vi snakker om?

 

Forresten har 3x^2 -10x -5 løsningene 3.77 og -0.44.

Lenke til kommentar

Den nyeste ser ræv ut i forhold til den gamle. :sick:

Greit nok at fargene og linjene er friskere, men den er et helvete å se på reint praktisk. Og jeg synes fargene på skjermen ødelegger kontrastene (den uten fargeskjer ble solgt til full pris, 1300 spenn, mens jeg fikk den med fargeskjerm for 900 spenn (originalt 1600,-)).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Og jeg synes fargene på skjermen ødelegger kontrastene (den uten fargeskjer ble solgt til full pris, 1300 spenn, mens jeg fikk den med fargeskjerm for 900 spenn (originalt 1600,-)).

Ehhm, jeg har Casio CFX-9850GC PLUS med 64 KB minne, og den koster ikke mye 1600,- Den kostet HELT ny 899,- her i Oslo overalt. Den uten fargeskjerm og med bare 32 KB minne kostet 799,-

 

co_cfx9850gbpwe.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har en nyere modell enn deg... Har man begynt å kjøpe kalkulatorer brukt?!

Var ei (småfin) jente i klassen som spurte om jeg visste om noen som trengte kalkulator... så var jeg så teit at jeg sa ja, har mere lyst på helt ny :cry:

Hva er poenget med å kjøpe en ny når du får en som fungerer like bra mye billigere?

Vet du at det er Videregående Skole vi snakker om?

 

Forresten har 3x^2 -10x -5 løsningene 3.77 og -0.44.

Ja gikk litt fort, klusset med fortegnene. ser og at akkurat det eksemplet blir litt for stygt, men er alikevel ikke umulig eller vanskelig. Men prinsippet er at man utrykker ligningen som to paranteser og det inne i hver parantes skal bli null.

 

 

X^2 - 1=0

 

(x+1)(x-1)= 0

 

x= +-1

 

Nei er nok ikke vgs dette men adskillig lettere en abc formelen, men med forbehold om at stykket ikke er veldig vanskelige tall. Har hatt matte eksamen hvor kalkulator ikke har vært tillatt og matte fagene nå er kalkulator kun en backup.

 

Men ja vet at på vgs så grafer de en del og den funksjonene er nytting der, men det er og denne som gjør de så jævla dyre. Ellers trenger man ikke stort annet en cos sin og tan pluss ln log og e. og det er standar funskjoner på de fleste kalkulatorer. Men som sagt på vgs krever de vel at den kan tegne grafer og derfor er de dyre. Jeg har ikke tegnet en graf etter vgs for det er totalt unødvendig.

 

Men sporer helt av det saken gjelder er at det rett og slett bare er piss å si at en kalkulator ikke kan kjøpes brukt. Jeg ser gjerne at en av de hjerne vaska drittungene kan forklare det?

Lenke til kommentar
Men sporer helt av det saken gjelder er at det rett og slett bare er piss å si at en kalkulator ikke kan kjøpes brukt. Jeg ser gjerne at en av de hjerne vaska drittungene kan forklare det?

Grunnen til at jeg sa det var faktisk fordi jeg aldri har hørt om noen som selger brukte kalkulatore og derfor heller ingen som kjøper. Roe seg litt ned nå.

 

Men selvfølgelig har man sjangsen til å kjøpe en brukt som er lik en ny, kjøper man den brukte. Man trenger for all del ikke være fattig fordi.

 

Edit= Leif.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar

Jeg har den samme som bandidos tror jeg, og gav 889,- hos Ark Bokhandel. Da har jeg garantibeviser mm. som vel ikke følger med på en brukt en, dessuten har jeg et sted å klage hvis noe skranter.

 

Jeg mente ikke å se ned på de som kjøper brukt, men det var bare en ny ting for meg å kjøpe brukt... Bøker ja, kalkulator... Aldri før..

Lenke til kommentar
Kom i dag inn på den beste matte gruppa (overrasket ja, men stolt ;) ), og der så læreren den nyere hadde noen funksjoner som ikke var på den gamle... Så må nok kjøpe ny uanz :p

100 sikker på at det er funksjoner du aldri vil bruke. Og er svært interesert i å vite hvilke disse er! Vær så snill å slutt med dette tullet

Endret av Bogan
Lenke til kommentar
Kom i dag inn på den beste matte gruppa (overrasket ja, men stolt ;) ), og der så læreren den nyere hadde noen funksjoner som ikke var på den gamle... Så må nok kjøpe ny uanz :p

100 sikker på at det er funksjoner du aldri vil bruke. Og er svært interesert i å vite hvilke disse er! Vær så snill å slutt med dette tullet

Tull? :dontgetit:

 

Men var læreren som sa det, var noen i klassen som hadde sånn svart og han sa den manglet noen ting som vi skulle bruke i timene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...