Gå til innhold

Sjangertråden - Spørsmål og diskusjon


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Ble litt kåt på sjangerrunking nå, altså, det jeg har hørt av Death (bandet altså) vil jeg egentlig kalle for thrash metal, ikke death metal. (Har kun hørt et album da.) Hører stadig vekk at det blir omtalt som death metal.

 

Hva mener dere?

Har du i det hele tatt hørt Human, Individual Thought Patterns eller Symbolic? Tech death to the bone.

Lenke til kommentar
Synes bare det ligger mye nærmere Slayer, Kreator osv... enn Nile, Suffocation og Deceit som er gange typiske dm band.

 

:shrug:

Hvilket album har du hørt?

 

Syntes Chuck har en lys stemme, men det har ikkenoe som helst å si. Kan godt hende de ligger i grenseland, men det er death.

 

Den eneste forskjellen er ned-tuna gitarer og grunts til tusen på Suffocation, Deceit og Nile. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar

Death er ikke like brutale som de fleste DM-band, men spør du meg så defineres sjanger av mer enn hvor røft det låter. Stilen på trommene og ikke minst riffene er tech death to the bone. Men dette du snakker om er jo noe som flittlig krangles/kveruleres/sjangerrunkes om... dette er bare min opppfatning. ;)

 

Nightwish vil jeg kalle Power Metal, samme med CoB bare at de har skrivevokaler i stedet for typisk power metal vokal. (og av den grunn så blir de gjerne kalt melodic death...)

 

 

EDIT: Sånn ut av nyskjerrighet, hvorfor er det slik at vi er så oppslukte i sjanger? Selv så begynner jeg å drite i det.... Det er bare en beskrivelse av musikken som er interresant, dermed så er det strength tatt ikke noe fasitt svar heller. (Men jeg synes selv til tider at noen bommer grovt... :p)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Det jeg bruker sjangre til er å luke ut musikk som er uinterresant.

 

Hvis noen sier "Du burde virkelig skjekke ut "band/artistnavn her", sinnsykt bra hardcore techno" så vet jeg med en gang at det ikke er noe for meg. Hadde han/hun ikke sagt "hardcore techno" så hadde jeg kanskje brukt tid, energi og muligens penger på å skjekke det ut.

Lenke til kommentar

Vil si at du i lengden taper på en slik strategi.

Jeg er stort sett åpen for å prøve det meste, men kan selvfølgelig prioritere etter hva som høres mest spennende ut.

 

Uansett, jeg er mer fan av BESRKIVELSER av musikk enn av sjanger. ca. all rock = musikk med gitarer, trommer, bass, vokal og noen ganger synth.

 

(selv om jeg er mest fan av beskrivelser så elsker jeg å krangle om sjanger, meningsløst og morsomt... :wee:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

kan nevne et par bra rockeband :)

 

Ash

The Killers

Franz Ferdinand

The Fray - er faktisk under kategorien rock

Muse

Coldplay - er også under rock

Angels & Airwaves

BoxCar Racer - litt mer ukjent men funker hest!

3 Doors Down

Madrugada

Linkin Park - litt tvilsomt men er vel populære ja

Mew

Maroon 5

osv

 

altså folk tror at rock er Dimmu Borgir og slayer og slikt. men det er jo faktisk ikke det :s jeg for min del synes hardrock er forferdelig :p altså spillinga funker noen ganger:p men når de klikker helt satanistisk på trommer og hyler som den værste voldtektsmannen. da går grensa for meg ;P men men noen liker vel hyling :p er lov med forskjellig musikksmak :)

Lenke til kommentar
Ash

The Killers

Franz Ferdinand

The Fray - er faktisk under kategorien rock

Muse

Coldplay - er også under rock

Angels & Airwaves

BoxCar Racer - litt mer ukjent men funker hest!

3 Doors Down

Madrugada

Linkin Park - litt tvilsomt men er vel populære ja

Mew

Maroon 5

 

Heller skammelig at all denne musikken går under "rock", tror ikke trådstarter tenkte på pop-rock band.

 

(ja det er unntak, noe bra her og)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...