Gå til innhold

Sjangertråden - Spørsmål og diskusjon


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

@Hestekølle: Southern rock eller Country rock kanskje. Eventuelt Roots rock? Alle disse sjangrene, som i stor grad overlapper hverandre, det er ikke akkurat akademiske begreper dette her, kjennetegnes av at det er rock som drar inspirasjon fra rockens røtter i country, blues og folk. Hovedsaklig så er det snakk om grupper fra 60- og 70-tallet som brøyt med den samtidige psykedeliske rocken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Prøv uplifting trance, og Orbital - Halcyon on and on.

Og trentemøller!

Eller hvis du vil litt "out there", kan du sjekke ut Shpongle og forskjelleg ambient goa, og då er denne brukaren på youtube ganske grei: http://www.youtube.com/user/astralseeker

 

Ellers... Kva vil dokken kalle songar som Susanne Sundfør sin The Brothel og Machine Birds sin One Last Try?

Machine Birds seie iallefall sjølv at dei spelar drømmepop, men eg syns det blir liksom litt lite beskrivande.

Endret av Alliha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Assassin's Creed II hadde, først og fremst, fantastisk musikk. Herlig å spille gjennom med det i bakgrunn.

 

Og jeg vil kalle det klassisk, men det er nok en slags blandings. En tynn opera-stemme, klassisk, jeg vet ikke helt.

 

Assassin's Creed II var rett og slett kunst

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...