Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel øker hastighene IGJEN :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er noe rart som foregår hos nextGenTel.

For en kort tid tilbake så kom det en mail som reklamerte for bedre kundesider, der kunne du bl.a. gå inn og sjekke en logg for enfringer i ditt abonnement. Den hadde bare registrert endringer siden i sommer.

Ja, men det var ihvertfall nok til at man kunne konstatere at hastigheten ble satt ned for mange.

 

Men det som jeg synes er ganske rart er at når jeg nå prøver å sjekke min historie på kundesidene, så har jeg ikke muligheten lenger. Nærmeste jeg kommer er installasjonsstatus, og det nyeste der er fra 01/10-2003.

Virker nesten som de fjernet den etter for mye pepper for endringer i abonnementstatus..

 

Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer..

Lenke til kommentar

Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer..

Grmpf, typisk. :thumbdown:

 

Nå får jeg overført NGT-abonnementet mitt til en hjemmepc-ordning i disse dager så det skal i hvertfall bli litt billigere. Litt raskere også når jeg tenker meg om, jeg benyttet nemlig anledningen til å gå opp en klasse :)

 

Doblet ut-hastighet kommer til å smake :D

(går fra 704/128 til 1000/256 sånn ca)

Lenke til kommentar

I følge speedometeret på digi no har jeg alltid fått litt over det jeg betaler for. Nå har jeg 2000/400 linje og på speedometeret får jeg 2130/405. Sjekker ganske ofte.

Kundeservicen til ngt har jeg ikke så mye erfaring med siden alt har fungert knirkefritt i 1,5 år med omtrent ingen nedetid.

Lenke til kommentar

Vel, for meg (har studenttilbud) resulterer den "ekstreme hastighetsøkningen" antakeligvis i følgende:

 

I løpet av sommeren ble jeg degradert (uten noe form for varsel) fra Charlie3000 til Charlie2500... Jeg tipper NGT beviser at de er best på pris og ytelse ved å gi meg tilbake det jeg hadde før sommeren (wow!).

 

I flg. min faktura betalte jeg i vår kr548 (ord.) - kr180 (i rabatt) = kr369/mnd for Charlie2500... På fakturaen for det kommende kvartalet var dette endret til kr498 (ord.) - kr130 (i rabatt) = kr369/mnd...

 

OK, jeg betaler jo det samme, med villkårene i tilbudet er i mine øyne blitt mye dårligere! Abonementet jeg betaler for har heller aldri kostet hverken kr548 eller kr498 pr mnd, dette er prisen for Delta/Echo!

 

Jeg ofret et par hundrelapper og ringte kundeservice, der ble jeg rett og slett latterliggjort da jeg framla min misnøye... Jeg kunne være glad for at jeg fikk hastighetsøkninger i det hele tatt, siden avtalen var bare 1700kbps (for et år siden var jo dette et godt tilbud) dengang! Og jeg kunne ikke komme å forvente at hastigheten i mitt studentabonnement fulgte NGTs generelle priser/hastigheter...

 

Har lagt merke til at flere med slik avtale har fått både en og to hastigheter mer, mens jeg danser en form for jenka, polka eller hva det nå er: ett hopp tilbake og ett hopp frem...

 

Så dersom det nå viser seg at jeg "bare" får Charlie 3000 etter denne "ekstreme" hastighetsøkningen, i tillegg til "juks" med avtale, elendig kundeservice, snikinnføring av lavere hastigheter, misforhold mellom mine priser og de generelle prisene og ingen planer hverken fra mitt skolested (NTNU) eller NGT om å reforhandle dette lusne studenttilbudet (i sommer hadde jeg hele kr30/mnd i rabatt, nå får jeg kr60/mnd dersom jeg gå tilbake til Charlie3000) så kommer jeg nok til å si opp abonementet straks bindingstiden er over!

 

Hos BlueCom får jeg 4400/640 for samme månedspris, der de ordner overtakelse og oppsigelse fra NGT... Valget er igrunn ganske enkelt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ventetider hos Nextgentel i følge dem selv var i dag:

 

Gjennomsnittlig ventetid pr 21.09.2005 kl.10:45:

 

I dag: 7 minutter

Siste time: 8 minutter

___________________________

 

Min personlige (ene) opplevelse i dag rundt 10-tiden var:

 

Omtrent 15 minutter for å snakke med kundeservice personell. I tillegg ble jeg satt over til en teknikker. Det tok ytterligere 40 minutt ekstra å få komme igjennom til teknikkeren.

 

Totalt tidsbruk var omtrent 55 minutt. Så må en legge til selve samtalen på toppen av dette. Det tok rett over 1 time å få klarhet i det jeg spurte dem om.

 

:roll:

Lenke til kommentar
Det er noe rart som foregår hos nextGenTel.

For en kort tid tilbake så kom det en mail som reklamerte for bedre kundesider, der kunne du bl.a. gå inn og sjekke en logg for enfringer i ditt abonnement. Den hadde bare registrert endringer siden i sommer.

Ja, men det var ihvertfall nok til at man kunne konstatere at hastigheten ble satt ned for mange.

 

Men det som jeg synes er ganske rart er at når jeg nå prøver å sjekke min historie på kundesidene, så har jeg ikke muligheten lenger. Nærmeste jeg kommer er installasjonsstatus, og det nyeste der er fra 01/10-2003.

Virker nesten som de fjernet den etter for mye pepper for endringer i abonnementstatus..

 

Kahuna> Stemmer, surf er videresalg av telenor, så eneste oppgraderingene du vil få er når telenor gjør endringer..

Ja det var der jeg også fant ut at dem hadde satt ned hastigheten min i somemr, men nå har de vel fjernet den logg greia, mulig den avslørte for mye:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...