Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel øker hastighene IGJEN :)


Anbefalte innlegg

jeg bor i Kristiansund, kan derfor ikke ha Alpha-, Bravo-, Charlie- etc abonnementene, men når jeg oppgir hjemmenummeret står det isted at jeg kan ha NGT "SURF". Hva er forskjellen? Får jeg NGT gjennom slusene fra min lokale bredbåndleverandør da? (NEAS bredbånd, verste jeg har vært borte i) Eller er ytelsen og kvaliteten den samme som Alpha og Bravo etc? :D

 

Svar fra noen kyndige plz :D Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du leser hva NGT sier så står det jo:

"Bredbåndet ditt vil få den nye hastigheten i løpet av september."

 

Så du får vente til da før du sjekker hastigheten tenker jeg.. :yes:

 

Har bedt de sjekke hva hastighet jeg klarer å presse igjennom kobberet her, har 4200 nå men vil gjerne oppgradere til Echo hvertfall. Tar vel en stund før ADSL2 kommer.

Lenke til kommentar
jaja, dem ligger langt etter los når det kommer til pris, så det blir ikke noe bytte denne  gang heller ;)

Hmmm.. LOS ja.. er det et selskap jeg ALDRI hadde bestilt ADSL fra er det nettopp LOS.

Jeg har hatt NGT i et par år nå, etter å ha vært innom telenor (huff) og bluecom(ok), og er strålende fornøyd med NGT.

 

Kjæresten min bestilte LOS fordi hun fikk noe studenttilbud på det, og min erfaring med denne linja er at den bare en sjelden gang leverer det den skal, og at det stadig er trøbbel med forbindelsen. Den ene gangen mente de at det måtte være en montør som hadde snublet i ledningen i sentralen, hehe..

 

Har hørt fra sikre kilder at LOS sliter (eller har slitt) med kapasiteten i sitt nett..

 

/sjaa

jeg var med og trakk fivberkabel for los når jeg bodde i kristiasand :D

 

det er noen helt absurde løsninger på legginga av den kabelen , for når jeg jobbet der var det i starten på fiber og var bare om og få den ned i bakken , eller fra a-b lettesmulig , mange plasser er kablen stripset opp i flomkanaler under bakken

Lenke til kommentar

Jeg ringte NGT for å spørre om status på min ADSL2 bestilling idag.

 

Først en halv time i kø (med samme ventemusikken som for to år siden), startet som nummer 35 i køen. Så svarer en hyggelig fyr som sa, "Ja, da skal jeg sette deg over til den avdelingen som har med installasjon å gjøre." Den køen var jeg bare nummer 9 i, men det tok allikevel en halv time det også. Jeg satte telefonen på høyttaler og la fra meg røret, så bortsett fra tellerskrittene spilte det ikke så mye rolle.

 

Til slutt fikk jeg riktig avdeling på tråden. Og svaret: "Dette må jeg sjekke opp. Jeg skal sende deg en epost når jeg vet mer."

 

Ingen epost idag, så jeg får vente i spenning... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Eg har heldigvis ikkje hatt behov for så alt for mykje kontakt med NGT, men dei gangene eg har hatt behov for det unngår eg å havne i kø, venter heller eit par timer, prøver forskjellige tider på døgnet når det er mindre trafikk. Frå 15.00 og utover er det sikkert størst trafikk.

Lenke til kommentar

Echo (8000/800 Kbps) – 548,-

 

vs

 

Telenor (4000/400 Kbps) - 549,-

 

 

Hmm fikk jo nesten lyst å bytte, men får holde meg til telenor ettersom ngt ikke har så bra støtte i tromsø. Men kæm vet en vakker dag når dem får bedre utbredelse i nord.

 

Kanskje også på tide at telenor ser at det å bare øke linja og ikke gjøre en shit med prisen vil ikke fungere i det lange løp.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Vet om en kar som er tilkoblet en av Bluecom's sentraler, og slipper dette 60 kr tillegget. De har ikke sånne unntak hos Nextgentel?

Hmm....jeg er koplet på Bluecom sin sentral, og jeg må betale de 60,-...

ALLE som får det levert på ren linje må betale tilleget for linjeleie. Det finnes forhandlere som har avtaler å slippe det, sånn som bredbåndsguiden, etc.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som skjer med studentprisene nå, for nå er faktisk studentprisen jeg betaler dyrere enn vanlig pris.

Jeg betaler 498,- for 4200/600 (5180/704) mens du kan få 4500/600 til samme prisen.

 

Regner med det blir Fox10 her dersom det er mulig.

det var nok mulig. *bestilt*

 

:cool:

Hurra!

Fire til åtte uker nå så blir det 10/1.

Håper bare pingen holder seg slik den er for 7-9 ping mot csplanet og det meste i Oslo er nesten verd å beholde den gamle linja for.

Fire til åtte uker??

 

Det tror jeg like langt som jeg kan kaste ett flygel!!!

 

Jeg bestilte Ekko2+ i april, og ble lovet dette innen 3 uker... Har purret flere ganger og de sier alltid det samme, "Det skal ta ca tre uker".... Blæh....

 

Og jeg bor midt i byen i Oslo!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...