Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Grattis med post 8000, var selv litt for sen :(

 

 

Personlig har jeg kjøpt en M2000 som jeg bruker i både garnison og i felt (om sommeren). Mye lettere stoff, blir ikke så tung og våt og har mye mer praktiske lommer.

 

Vel verdt pengene.

 

Ikke at det er noe særlig galt i M04 i felt på sommerstid, men i garnison er det meget kjekt med noe lettere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med post 8000, var selv litt for sen :(

 

 

Personlig har jeg kjøpt en M2000 som jeg bruker i både garnison og i felt (om sommeren). Mye lettere stoff, blir ikke så tung og våt og har mye mer praktiske lommer.

 

Vel verdt pengene.

 

Ikke at det er noe særlig galt i M04 i felt på sommerstid, men i garnison er det meget kjekt med noe lettere

Kor fekk du kjøpt deg M2000?

Har sjølv akkurat gått til innkjøp av ein M-09 uniform. Gledar meg til å prøve den til veka.

Lenke til kommentar

Skjønner faktisk ikke helt hva du mener for å være ærlig...hvem mener du står bak M2000 da og har laget en bedre enn Cato Ringstad? For den produsenten har ikke jeg sett. Grunnen til hjemmesidens tilstand sier seg selv syns nå jeg, de har ikke akkurat Sivert Sivil som sin fremste kunde. Det at de har en side med utsalg er bra nok synes jeg, er jo ikke akkurat så veldig stort marked utenfor Forsvaret at de trenger noen fancy side.

 

Modifisert modell, tenker jeg menes med nettopp det at det er ikke den originale M2000 han lagde først, men forbedret. Han har derimot ikke endret navnet, sikkert for å unngå å ha M2001, M2003, M2005 bare fordi han gjort noen små forandringer.

 

Har som sagt 3 forskjellige M2000. Alle laget av Cato Ringstad, og bestilt fra den siden.

1. Som på bildet på hjemmesida, basicly en M04 i ripstop. Første? variant M2000

2. Lommer på ermene på jakka og bedre kvalitet på stoffet.

3. Mobil-lomme bak hylseklaffen, lysere farge på stoffet. Borrelåslukking i ermene. Kan lukkes med glidelås i tillegg til knapper. Bedre, større knapper. Faktisk blitt litt mer lik Miltrad sin M09, men i CR rip-stop.

 

img0596nl.jpg

 

Midterste er vasket såpass mye at den har blitt blek pga det, var minst like mørk som den til venstre. Den nyeste, høyre har alltid vært litt lys i fargene.

 

Det jeg ikke liker med M09: Blir sånn nuppete i rip-stop'en (Ser stygt ut, imo. og ja syns det teller litt, spesielt til garnisonsbruk) Tørker ikke like raskt (For all del, raskt nok) Syns M2k kjennes mye bedre ut å gå i, liker stoffet som CR bruker.

Endret av KingArms
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tek det du seier med ei stor klype salt. Han skjønnar vell sjølv at det er lite gunnstig å ha bilde av eit produkt som visstnok er dårligar enn den ekte varen. Eg hadde iallfall ikkje tatt sjansen med å bestilt noko slik frå ei heimelaga shabby side.

Imo.

 

Kva var det du ikkje likte med M09?

Er det så utrolig vanskelig å ta hva folk sier til seg? Cato Ringstad er produsenten av M2000. På teksten står det at det er lommer på ermene. At hjemmesiden ikke er den beste kan nok hende, men som nevnt; sivilmarkedet er ikke det største markedet for Cato Ringstad. Hvis det er så vanskelig å forstå så får du snakke med befalet ditt, de kan bekrefte det.

Lenke til kommentar

Hjemmelaga shabby side? Cato Ringstad har stått for produksjon av mange deler til den norske uniformen. Kongens klær er levebrødet dems. De har levert alt fra soveposer til stridsvester.

Ok, beklager, det var eg ikkje klar over.

 

Skjønner faktisk ikke helt hva du mener for å være ærlig...hvem mener du står bak M2000 da og har laget en bedre enn Cato Ringstad? For den produsenten har ikke jeg sett. Grunnen til hjemmesidens tilstand sier seg selv syns nå jeg, de har ikke akkurat Sivert Sivil som sin fremste kunde. Det at de har en side med utsalg er bra nok synes jeg, er jo ikke akkurat så veldig stort marked utenfor Forsvaret at de trenger noen fancy side.

 

Modifisert modell, tenker jeg menes med nettopp det at det er ikke den originale M2000 han lagde først, men forbedret. Han har derimot ikke endret navnet, sikkert for å unngå å ha M2001, M2003, M2005 bare fordi han gjort noen små forandringer.

 

Har som sagt 3 forskjellige M2000. Alle laget av Cato Ringstad, og bestilt fra den siden.

1. Som på bildet på hjemmesida, basicly en M04 i ripstop. Første? variant M2000

2. Lommer på ermene på jakka og bedre kvalitet på stoffet.

3. Mobil-lomme bak hylseklaffen, lysere farge på stoffet. Borrelåslukking i ermene. Kan lukkes med glidelås i tillegg til knapper. Bedre, større knapper. Faktisk blitt litt mer lik Miltrad sin M09, men i CR rip-stop.

 

img0596nl.jpg

 

Midterste er vasket såpass mye at den har blitt blek pga det, var minst like mørk som den til venstre. Den nyeste, høyre har alltid vært litt lys i fargene.

 

Det jeg ikke liker med M09: Blir sånn nuppete i rip-stop'en (Ser stygt ut, imo. og ja syns det teller litt, spesielt til garnisonsbruk) Tørker ikke like raskt (For all del, raskt nok) Syns M2k kjennes mye bedre ut å gå i, liker stoffet som CR bruker.

Beklager, var ikkje klar over at CR var så kjend. Aldri høyrd om han, så gjekk ut frå at det var ein kar som prøvde å lure folk med å lage billige etterligningar av M2000, sidan den uniformen er såpass populær. Takk for ein utfyllande post + bilde. Forklarte ein heil del.

Lenke til kommentar

Selv under rekrutten i Panserbataljonen, som varte nærmere 2 måneder var det lite bruk for PC. Som sagt, så er det så mye å gjøre, og så mange å bli kjent med, at det ikke er nødvendig å ta den med. Ville heller tatt med etter første perm.

Vet er i militæret selv, får nesten ikke tid til ting imellom all skytingen og granatkastingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...