Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser i en annen tropp at Forsvaret ikke er ansvarlig for skader osv man pådrar seg mens man ikke bruker Forsvarets utstyr, og at dette gjelder alt av utstyr. Så man kan ikke ha på seg sivil underbukse? :roll:

 

 

Fryser du av deg pikken i sivil boxer, da har du et problem. Skjer dette i realiteten? Nei, bruk sivil boxer du. Forsvarets boxere får du gnagsår på ballene av (selverfart). Ullboxerne er derimot ikke så verst

 

Jaja, men tenkte forsvaret sa fra seg ALT ansvar ved bruk av sivile klær, ikke bare relatert til det aktuelle plagget. Om det er slik det er?

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kan ha store konsekvenser å bli nedskrevet for å ligge våken i sengen to minutter over seks ? Ble nedskrevet i en svart bok, og ib var forbanna.

 

Hos oss har det bare vært at vedkommende må svare for seg under troppsoppstilling, pluss litt generell kjeft til alle. Men bedret seg etter at en IB (Som var svææær og hadde masse skjegg) gikk rundt med ei stor øks hver gang han besøkte rommene. ;)

 

Når det gjelder sivile boksere, så fikk vi beskjed om at det var greit å bruke, men forsvaret dekket ikke ødelagte sivile effekter.

 

Forresten noen her som har tips for å forbedre sekken og/eller GRU så det ikke gnager så inni helvette på skuldrene? Har prøvd å stramme rundt hofta.

På ludviken kan du feste liggeunderlagdeler du kutter av under skulder-reimene med tape for å redusere smerten, men å fjerne den helt kan du glemme.

Ellers er det viktig å stramme reimene tilstrekkelig.

 

Manve har også problemer med at det gnager på sidene nederst med ludviken, har til og med sett folk har fått blodige sår av det, her hjelper det også med liggeunderlag-biter.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Jeg vurderer et år i førstegangstjeneste etter videregående :) Men jeg er jente, så det kommer vel ikke til å bli så populært blant de andre? :-/

Det er kos å være jente i forsvaret. Jeg har vært her i tre uker nå, og har ikke møtt noen som syntes det var negativt med jenter her.

Drit om du møter noen drittsekker som sier du ikke passer inn.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer et år i førstegangstjeneste etter videregående :) Men jeg er jente, så det kommer vel ikke til å bli så populært blant de andre? :-/

Det er kos å være jente i forsvaret. Jeg har vært her i tre uker nå, og har ikke møtt noen som syntes det var negativt med jenter her.

Drit om du møter noen drittsekker som sier du ikke passer inn.

:thumbup: Nå gleder jeg meg :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer et år i førstegangstjeneste etter videregående :) Men jeg er jente, så det kommer vel ikke til å bli så populært blant de andre? :-/

Som jente er det klart at folk legger bedre merke til deg, hvordan du gjør det på prøver og fysisk osv, men direkte mobbing eller diskriminering tror jeg ikke du kommer til å oppleve. Jeg har vært i Forsvaret i 11 måneder nå, og jeg har ikke lagt merke til noen forskjellsbehandling av de 10-ish jentene vi har hatt på avdelingen min. Jeg er nå en gang gutt, så jeg får såklart ikke med meg alt, men inntrykket mitt er i alle fall at jentene her har trivdes. Har du tenkt noe over hvilken våpengren/avdeling du vil til?

Lenke til kommentar

Som jente er det klart at folk legger bedre merke til deg, hvordan du gjør det på prøver og fysisk osv, men direkte mobbing eller diskriminering tror jeg ikke du kommer til å oppleve. Jeg har vært i Forsvaret i 11 måneder nå, og jeg har ikke lagt merke til noen forskjellsbehandling av de 10-ish jentene vi har hatt på avdelingen min. Jeg er nå en gang gutt, så jeg får såklart ikke med meg alt, men inntrykket mitt er i alle fall at jentene her har trivdes. Har du tenkt noe over hvilken våpengren/avdeling du vil til?

 

Har lyst til å dra nordover! :)

Vil ihvertfall ikke ut på båt, tror ikke det er noe for meg.

 

Jeg verken tror eller håper det er diskriminering i forsvaret, men jeg har både hørt og lest litt forskjellig. Men så lenge man ikke sutrer, syter, tar selv så høytidelig og yter 100% skal det nok gå bra.

Lenke til kommentar

 

Har lyst til å dra nordover! :)

Vil ihvertfall ikke ut på båt, tror ikke det er noe for meg.

 

Jeg verken tror eller håper det er diskriminering i forsvaret, men jeg har både hørt og lest litt forskjellig. Men så lenge man ikke sutrer, syter, tar selv så høytidelig og yter 100% skal det nok gå bra.

 

 

Har selv tilbrakt et år i nord i førstegangstjenesten, og i min avdeling var det 3 jenter på noe og 80 gutter.

 

Så lenge du tåler å ta i et tak, henger med fysisk, og klarer å være en av gutta går alt bra. Gutta setter stor pris på at, som noen her sier, det ikke blir 100 % pølsefest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På ludviken kan du feste liggeunderlagdeler du kutter av under skulder-reimene med tape for å redusere smerten, men å fjerne den helt kan du glemme.

Ellers er det viktig å stramme reimene tilstrekkelig.

 

Manve har også problemer med at det gnager på sidene nederst med ludviken, har til og med sett folk har fått blodige sår av det, her hjelper det også med liggeunderlag-biter.

 

Vi bruker den nye sekken som har erstattet ludviken. Er det stridssekk de kaller det?

Skal prøve meg frem med god stramming og liggeunderlagdeler. :)

 

Jeg vurderer et år i førstegangstjeneste etter videregående :) Men jeg er jente, så det kommer vel ikke til å bli så populært blant de andre? :-/

 

Sålenge du klarer å henge med vil du bli bra mottat! Vi har ei i troppen som ikke henger med uansett. Selv uten sekk ved forflytting i leiren. Hun blir litt uglesett, men ellers er det bare bra med jenter i grønt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...