Gå til innhold

Røyker du, eller?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei det forklarer ikke alt,mange som har tunge fysiske jobber og IKKE røyker som får kreft, har selv en kompis som jobba som yrkesfisker,driver idrett og aldri røykt, men jaggu fikk han lungekreft . Han var da 36 år.

Sjangsen at dette var pga idrett er rimelig liten.. Og hvordan kan du konkludere med at tunge fysiske jobber gir kreft?Så lenge du ikke kan gi meg en sikker kilde, så ser jeg på dette som tull. Så en som trener styrke jevnlig, har større sjangse på å få kreft?Neppe.

Lenke til kommentar
Nei det forklarer ikke alt,mange som har tunge fysiske jobber og IKKE røyker som får kreft, har selv en kompis som jobba som yrkesfisker,driver idrett og aldri røykt, men jaggu fikk han lungekreft . Han var da 36 år.

Sjangsen at dette var pga idrett er rimelig liten.. Og hvordan kan du konkludere med at tunge fysiske jobber gir kreft?Så lenge du ikke kan gi meg en sikker kilde, så ser jeg på dette som tull. Så en som trener styrke jevnlig, har større sjangse på å få kreft?Neppe.

Hvor F ser du at jeg konkluderer med noe som helst :cry:

Jeg sier en kan få kreft selv om man ikke røyker, jeg sier også at all skrekkpropaganda er sterkt overdrevet , det er jo snart så ille at blir du overkjørt av et tog og det registreres at du en gang i livet tok en røyk,så var det jaggu den som var årsaken :whistle:

jeg forsvarer IKKE røyking,jeg vet den er farlig,men jeg vet også at det finnes utallige andre ting som er farligere men som godtas fordi det ikke er "populert" å avskaffe. Derfor blir jeg til tider rimelig lei av all denne skrekkpropagandaen som verserer, tror faktisk den gjør mere skade enn nytte da det er en kjent sak at det som er forbudt skal prøves.

Hadde staten enda kunnet tatt de 140 kronene de tar inn i avgifter pr pakke tobakk som selges og øremerket disse til tiltak for ungdom slik at de hadde fornuftige ting å bedrive fritiden med, ja da hadde det vert greit og da hadde sikker flere kuttet ut røyken eller latt vere å prøve denne .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ja jeg røyker, har jeg gjort i over 4 år nå. Ser ingen grunn til å slutte heller, da jeg trener både styrke og kondis for å kompensere.

Uansett hvor mye du kompenserer, så vil røyk ødelegge.

Lenke til kommentar
Ja jeg røyker, har jeg gjort i over 4 år nå. Ser ingen grunn til å slutte heller, da jeg trener både styrke og kondis for å kompensere.

Uansett hvor mye du kompenserer, så vil røyk ødelegge.

Joda,men en spasertur gjennom Oslos gater skader enda mere :hmm:

Så jeg bor på landet og kan ta meg en røyk :)

Korrekt Snekker'n. Bor også på landet og kan inhalere frisk luft akkurat når jeg vil. Da skader det ikke med litt svartrøyk iblant. :)

Lenke til kommentar
Er det slik at helge røyking, skader mer en daglig røyking? Det var en eller annen rundt i distriktet som nevnte noe om at lungene "tilpasset" seg røyken med daglig røyking, og helge røyken kom mer som et "sjokk" på lungene. Hoho, tenker at jeg er langt utpå viddene nå:p

 

Snekker'n: Misforsåelse, beklager:)

All røyking er skadelig, jo mere en røyker jo mere skadelig er det, fordi problemet er at det er stoffer i tobakken som legger seg på lungene, slutter en å røyke vil lungene gradvis reparere seg selv, men de blir aldrig slik de var.

Begynner en å røyke i ung alder hemmer dette også den naturlige utviklingen av lungene, dvs at du minker dets muligheter til å ta opp like mye oksygen som om du ikke hadde røyket .

Konklusjoner er vel ganske grei, en bør ikke begynne å røyke i dag uansett hvordan en snur og vender på det.

 

Snekker'n: Misforsåelse, beklager:)

 

ingen problem :-)

Lenke til kommentar
Røyking er for tapera!

Og jeg som trodde at alle de som ikke kan argumentere sine påstander ikke hadde noe intelligens i det hele tatt. Hva vissste vel jeg? Jeg røyker fast og vil til enhver tid motbevise dine teorier om at at du skulle ha noe mer intelligens enn meg :)

 

Jeg vil vel heller kalle deg direkte dum siden du ikke tar min,eller andre røykeres, vinkling i betraktning.

Sorry, trekker den tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er slik at røyking er noe mange starter med som ung, f.eks i en alder av 14-16 år, og slik fortsetter det videre i årevis. Til slutt så greier man ikke å slutte fordi man startet å røyke så tidlig og røykinga har blitt en del av livet, akkurat som morgenkaffen. Det jeg har merket er at de som holder seg unna røyken i løpet av tenårene, sjeldent starter å røyke som oppvokst, i en alder av f.eks 20-25 år. Virker som røyking er mer fristende i tenårene enn i voksen alder...

 

Såklart har ikke alle et sånt forhold som jeg nevnte, men har hvertfall lagt merke til en del som oppfatter lysten til røyking/tobakk slik. :)

Lenke til kommentar
Ja jeg røyker, har jeg gjort i over 4 år nå. Ser ingen grunn til å slutte heller, da jeg trener både styrke og kondis for å kompensere.

Uansett hvor mye du kompenserer, så vil røyk ødelegge.

That's true. Røyk suger...

Bokstavlig talt! :!:

 

 

 

:roll:

 

Men, jeg røyker ikke, og jeg skal aldri gjøre det. Jeg vet dere ikke tror meg siden jeg er 13 år, og alt det der med gruppepress og shit, men jeg skal ikke det. Pluss at jeg fikk MP3 spiller av vær røyk fri greiene på skolen :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...