Gå til innhold

Nforce 4 og antal ATA enheter?


Anbefalte innlegg

Kan også nevne at etter jeg kjøpte DISSE er støy en saga blott.

Eneste jeg nå hører litt er tikkingen fra raptorn.

Samsung spinpoint er gromme disker ja.

 

Og dersom du monterer Raptoren din i en sånn, så slipper du å høre den også ;)

Jepp,men jeg har en slik som vist under som jeg vurderer å sette inn,like greit som den skal ligge å støve ned i hyllen.

 

AC25105_A.jpg

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC25105

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om ICH5R har støtte for seks enheter tilsammen (2 SATA + 4 PATA) bare man velger Enhanced Mode i BIOS. Dette er et utdrag fra manualen:

 

(...)

 

3. Combined Mode: If you have had installed traditional IDE hard disks and Serial ATA hard disks at the same time, then you may choose this Combined Mode. Under this mode, you may randomly choose either IDE hard disks or Serial ATA had disk as your first boot device. But please be aware that Serial ATA will exist with IDE in a mapping way, which also means it will occupy one of the IDE Channel and left you with one IDE Channel only.

 

4. Enhanced Mode: If you are using the latest operating system (say, WindowsXP, Windows.NET Server), it is highly recommended to select Enhanced Mode. The system would be able to detect all six devices (traditional IDE x4, Serial ATA x 2) completely and functions perfectly under this mode. But please be noted that it is defaulted with using traditional IDE as the first boot device.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...