Gå til innhold

"Gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse"-FrP


Anbefalte innlegg

Angående innvandringspolitikk så er det for meg uforståelig at FRP vil minske flyktningkvoten. Jeg kan forstå å minske arbeidsinnvandring og asylsøkere, men flyktinger? Nei jeg begriper det bare ikke.

Jeg vil tro, (merk; jeg vet ikke) at de mener at integreringen går for sakte enda, så det skaper kulturkonflikter og økt rasisme. Raskere og bedre integrering -> mulighet til å ta imot flere flyktninger uten å miste orden og balanse i landet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, justerer man kriminalitetstallene for klassebakgrunn, lønn, bosted etc. å er forskjellene mellom innvndrere og "etniske nordmenn" minimale. Med andre ord så er det ikke det at folk kommer fra pakistan som er avgjørende for om de blir kriminelle eller ei, det er deres sosiale status.

 

FrP er selvsagt klar over dette. Men, splitt og hersk er fremdeles en god hersketeknikk. Om FrP klarer å sette innvandrere og nordmenn opp imot hverandre så kanskje begge grupper tenker mer på å "uskadligjøre" hverandre enn på viktige politikse saker.

 

Og til deg som synes det skal bli vanskligere å få innvilget statsborgerskap så kan du umulig vite reglene for å få det. Det er vansklig nok fra før av. Faen, det er vansklig nok å få innvilget asyl. Viser til bl.a. http://blog.vg.no/blog853.html

Lenke til kommentar
Og til deg som synes det skal bli vanskligere å få innvilget statsborgerskap så kan du umulig vite reglene for å få det. Det er vansklig nok fra før av. Faen, det er vansklig nok å få innvilget asyl. Viser til bl.a. http://blog.vg.no/blog853.html

Jeg vil ikke ha det vanskeligere, men jeg vil at det skal ta lengre tid. Det eneste jeg krever, er at man lever nogenlunde i tråd med norsk lov i endel år mer enn i dag. Det skulle ikke være så vanskelig å klare for innvandrerne, om man klarte å håndheve det på en nogenlunde fair måte.

Lenke til kommentar
Altså, justerer man kriminalitetstallene for klassebakgrunn, lønn, bosted etc. å er forskjellene mellom innvndrere og "etniske nordmenn" minimale. Med andre ord så er det ikke det at folk kommer fra pakistan som er avgjørende for om de blir kriminelle eller ei, det er deres sosiale status.

 

 

Og til deg som synes det skal bli vanskligere å få innvilget statsborgerskap så kan du umulig vite reglene for å få det. Det er vansklig nok fra før av. Faen, det er vansklig nok å få innvilget asyl. Viser til bl.a. http://blog.vg.no/blog853.html

Dette kan nok stemme. Og det er også et mislykket resultat av dagens integrering at innvandrere fort havner i slike utsatte grupper(fattigdom, lav utdannelse osv). Enkelte har god utdannelse fra hjemlandet, men den teller ikke noe her i landet, så de må starte forfra. Slikt er tåpelig.

 

Og til deg som synes det skal bli vanskligere å få innvilget statsborgerskap så kan du umulig vite reglene for å få det. Det er vansklig nok fra før av. Faen, det er vansklig nok å få innvilget asyl.

 

Når det kommer til asyl så er det slik at over 90% ikke har grunnlag til å få dette. Det er lykkejegere og andre, som opptar viktige ressurser som bør gå til å hjelpe de som trenger dette, nemlig flyktninger.

Lenke til kommentar
Ni av ti personer som melder seg for politiet for å søke asyl, mangler identitetspapirer. Politiet vet altså ikke hvem de er eller hvor de kommer fra. Ved utveksling og sammenligning av fingeravtrykk med andre land har vi de senere årene avslørt at flere tusen asylsøkere seiler under falsk flagg.

 

Etter UDIs vedtak å dømme har de fleste asylsøkere til Norge intet reelt beskyttelsesbehov. Økonomiske og andre motiver viser seg ofte å ligge til grunn, herunder kriminelle.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...ticle574555.ece

Endret av Peri
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så er dette ikke noe annet en ren fakta fra statestikker o.l.

Det som er mest synd her er reaksjonen til SOS rasisme, bruker masse penger for å henge ut et parti. Egentlig slår det ikke så veldig feil, for 4 år siden så ble FRP også hengt ut rett før valg pga mye intern krangel og bagateller som ble blåst opp.

Og om jeg ikke husker feil så hadde Frp neste den største oppslutning før dette.

Lenke til kommentar
Ni av ti personer som melder seg for politiet for å søke asyl, mangler identitetspapirer. Politiet vet altså ikke hvem de er eller hvor de kommer fra. Ved utveksling og sammenligning av fingeravtrykk med andre land har vi de senere årene avslørt at flere tusen asylsøkere seiler under falsk flagg.

Da er det mer riktig å si at for 90% av søkerne er det vanskelig å avgjøre om de har grunnlag eller ikke for å søke asyl. Mange misbruker dette for å få innvilget asyl. Man har mao. et regelverk som er greit, men det har ikke blitt håndhevet skikkelig.

Lenke til kommentar
men er det noe jeg trenger å utdype, så kan du jo bare spørre.
feministblekka og sosialistavisen Dagbladet

?

Dagbladet har en klar feministisk apell, de har stekt fokus på å få kvinnelige seere, og det var spesielt prosessen for noen år siden hvor dette "imaget" var et mål. Dette har ført til et veldig fokus på kjønn, og en enda mer generalisering av kjønnene. Avisen er også særdeles lite uavhengig i sin dekning av spesielt KRF og FRP. Til dels også Høyre får gjennomgå. Det har heldigvis blitt mer fokus på begge kjønn. etter at Egelenad ble byttet ut, men fortsatt fokuserer de veldig mye på kjønnsroller og stigmatisering av de. Avisen var jo lenge en kraftig Nei til EU avis, men har jo snudd der. Men den nye redaktøren(Eriksen) var aktiv i SU, og er en SV mann idag(selv om det av og til kan virke som om han er AP mann).

 

Men avisen, da spesielt papirutgaven, har et stykke å gå. (Nå tar jeg forbehold om at jeg ikke har lest papirutgaven jevnlig på noen år, men titter i den når den er tilgjengelig). Senest idag hadde de en artikkel hvor tidligere Høyre medlem slatket Høyre og gikk til personangrep på Solberg. I intervjuet fikke man også kommentar fra andre som var enig. Men ingen kommentar fra Høyre selv, eller Solberg. Slikt kalles ikke ansvarlig journalistikk. Men forhåpentligvis kommer det et svar på tiltale imorgen, så den godeste Solberg kan forsvare seg.

 

Hvor har du dette tallet fra? Fortell.

 

Tallene ble presentert meg i en annen diskusjon. Det var noen og 90% avslag på asyl eller noe i den dur. Skal bla tilbake i det aktuelle forum og finne lenken som ble gitt meg der, har dessverre ikke bookmarket den, slik jeg pleier. Husker jeg rett fikk vel 40% avslag som "grunnløse". Det var vel 500-600 som fikk oppfylt asyl, av 15000 søkere i 2003(?). Så var det et par tusen som fikk midlertidig opphold pga beskyttelse. (Men ikke drep meg om jeg tar feil nå, skal finne link til tallene. men det skal ligge rundt der)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

gadd rett og slett ikke lete etter den nevnte diskusjonen, er vel på SSB den ligger, om jeg husker rett. Skal ha familiebesøk, så tiden er knapp.

 

Men med google fant jeg denne da:

 

http://www.press.no/wshow.aspx?ida=5

 

332 mennesker fikk innvilget sin søknad. I tillegg til disse fikk 2958 mennesker opphold på humanitært grunnlag; en ”lettversjon” av asyl.

 

Av totalt 17480 søknader.

 

å jeg var ikke så lang unna, var litt flere søkere enn jeg husket og litt færre som fikk asyl, men så kan det være jeg har 2003 tall i hodet, ikke 2002. . 2,2% fkk innvilget asyl, 11,3% fikk bli på bakgrunn av beskyttelse, 7,9% fikk bli av sterke menneskelige hensyn(barn o.l )

 

So holster that gun mister :cool:

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere så er dette ikke noe annet en ren fakta fra statestikker o.l.

Det som er mest synd her er reaksjonen til SOS rasisme, bruker masse penger for å henge ut et parti. Egentlig slår det ikke så veldig feil, for 4 år siden så ble FRP også hengt ut rett før valg pga mye intern krangel og bagateller som ble blåst opp.

Og om jeg ikke husker feil så hadde Frp neste den største oppslutning før dette.

Og dette har å gjøre med hvilken sak?

 

Hvis man skal sammenligne frp og sos-rasisme sin pengeforbruk tror jeg argumentet ditt vil falle.

 

For fire år siden hadde frp interne diskusjoner og det du kaller 'bagateller', noe som selvfølgelig hadde medienes interesse. På godt eller vondt klarte partiet å holde seg i live, og fikk nest størst oppslutning på grunn av hva? De interne problemene i frp, eller den store medieomtalen? Jeg velger å tro at det faktisk valgresultat foreligger som fasit.

 

Slik jeg ser det er det mange som kan si seg enig i frp sine valgløfter men ikke alle av dem tør å gi dem regjeringsmakt. Som å si at de uttaler 'fornuft', men deres agenda er uviss.

 

Syns og det er en direkte skam at valgene skal holdes for og imot de som gir mest/minst skatt. Ser for meg at valget egentlig burde dreie seg om ideologi.

Endret av Samene
Lenke til kommentar

La oss henge ut frp for å levere fakta!

 

Hagen kan brenne, han er jo kukluxklan og naziper som sprer fremmedfrykt.

 

/ironi

 

Forresten, hvor mange av de som trenger asyl har penger til å reise til norge?

Tipper det for det meste er velstående familier og kriminelle.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
Tipper det for det meste er velstående familier og kriminelle.

Skal folk nektes asyl pga. å være velstående? :dontgetit:

Nei, det er jo meningsløst, såfremt man ikke påstår man flykter fra fattigdom.

 

En del av asylsøkerene er kriminelle og har kriminelle intensjoner, ifølge poltiiet. Det er også bander som frister med Norge som mål og lover velstand og grønne enger, så da betaler mennesker alt de eier og har og blir sendt til Norge. Bare for å oppdage at det ikke er slik og at de ikke har grunnlag til å få asyl. Det finnes mennesker som utnytter dette kynisk i andre land.

 

Men, og dette er veldig viktig, det finnes i aller høyeste grad asylsøkere som virkelig trenger vår hjelp og har grunnlag til å bli her. Man må ikke stigmatisere og stemple hele gruppen bare fordi det finnes slike egoistiske og rent ondskapsfulle pengegriske mennesker som ikke er annet enn lykkejegere. Så fei ikke alle asylsøkere over samme list. Og mange av asylsøkerene er blitt lurt til å komme her, svindlet av skrupløse mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt, men har ikke sikre kilder, på at enkelte myndigheter i sør-amerika og afrika (husker ikke hvilke akkurat nå), spekulerer i å sette fri fanger mot at de drar til europa og søker asyl. Det koster staten mindre i det lange løp. Noen som har noe stoff for å underbygge dette, eller har hørt om dette?

Lenke til kommentar

Noen hadde moret seg litt og lagt ut noen lapper med tilsvarende utseende som FrPs brosjyre og med teksten "Gjerningsmannen er av trøndersk opprinnelse", pluss noen ord om der representasjon i seksualforbrytelser. Irriterer meg at jeg bare leste den og la den fra meg. Noe som har laget en scan?

Lenke til kommentar

Har ikke lest i gjennom hele tråden, men tror nok FRP's overskrift i stor grad bunner i frykt for blant annet muslimske utgaver av nordmenn med utenlandsk opprinnelse.... Synes ikke det er noe å si på det... Mer enn 9 av 10 terrorister tror i det minste selv de håndhever den muslimske tro, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke muslimer skal protestere på det...

 

Andre utlendinger får også pepper... Men er det så forferdelig rart?

 

"Ikke forstå så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv?!"

 

Lett å være forståelsesfull når man kan sitte på utsiden uten andre erfaringer enn motstanderenes motstand...

 

Satt på med en muslimsk drosjesjåfør i Oslo rett etter bombingen i London som hadde radioen på... Selvsagt var det nyheter fra London...

 

Mannen ble fly forbannet og fordømte muslimske ledere opp og ned for ikke å ta kontroll og ansvar...

 

Nå er det selvsagt ikke bare muslimer vi snakker om, men også en stadig økende kriminalitet fra tidligere jordbærplukkende østblokkvenner som ser sin mulighet til å gjøre enda flere og enklere kroner på naive nordmenn... De fleste av dem vet jo godt at om de blir tatt er det politiet i Norge som får gjennomgå...

Lenke til kommentar

Man kan kritisere FrP for mye rart men denne saken virker forsåvidt uproblematisk. Det har blitt så ille at man nesten vet at gjerningsmannen er av utenlandsk opprinnelse bare ved å høre hvilken kriminell handling som er begått. Dette går først og fremst ut over alle de med utenlandsk opprinnelse som faktisk er gode borgere. Jeg vil tro at dette gjelder de aller fleste, uten at jeg har satt meg inn i saken. Ved at vi tar på kriminelle mennesker av utenlandsk opprinnelse med silkehansker fører vi til at hele folkegrupper blir stigmatisert.

 

Jeg mener absolutt at det er på tide å ta tak i problemstillingene. Dersom dette betyr at man må bruke litt kraftige virkemidler for å få dette på dagsordenen så aksepterer jeg det. Det må i hvertfall bli slutt på den frykten mange har for å ikke være politisk korrekte. Det ødelegger mer enn det gjør godt etter mitt syn. La det bare være klart at jeg mener rettssystemet generelt er altfor tilgivende. Også mot etniske nordmenn. (Huff for et utrykk) Jeg mener det skal svi å bli dømt for en kriminell handling, og spesielt når det er en handling som skader eller dreper et annet menneske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...