Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker det var mange pool fans som hadde tro på seier i PL. Jeg sa noe sånt som at dere skulle være heldige om dere klarte å komme mindre enn 10 poeng bak oss i år. Ser ut som jeg fikk rett gitt.

 

Så du mener vi var uheldige i år?

Hæ? Nei?

 

Jeg bare konstaterte at jeg hadde rett. Husker jeg fikk litt pepper for den påstanden i pre-season.

Lenke til kommentar
Føler jeg meg truet av det? Har jeg skrevet / sagt deg? Nei, det har jeg ikke Hewitt.

 

Bare sier at dere burde jekke ned forhåpningene deres en smule, skulle jo tro dere hadde lært nå men...vi ser jo hva som skjer gang på gang.

Man kan da lese litt mellom linjene. :) Det er bare det at du har sagt det så mange ganger, at det må jo virkelig irritere deg ellers hadde du ikke brukt tid på det.

 

Og hvilke forhåpninger er det vi har som er for ille? Er vel ikke noen den siste tiden nå som har sagt at vi skal vinne PL neste år, men å være med å kjempe i toppen helt inn derimot. To vidt forskjellige ting. Det er hvert fall det som er målet mitt, å kunne kjempe om tittelen helt til minst de siste rundene. Men det er jo blitt slik at hvis man skriver noe positivt om Liverpool, så er enkelte av dere på pletten med en gang og nekter å godta at det står noe positivt der. Det skal helst være negativt, eller i det minste litt sånn midt på treet.

 

For et lag som hvert år kjemper i toppen av hele fotball-Europa, er det bare på sin plass med store ambisjoner, også i hjemlig serie, og prestasjonene viser også at det er realistiske forhåpninger som kan skje hvis ting klaffer både på og og utenfor banen.

Lenke til kommentar

Når du skal reise til Liverpool, er det definitivt billigste å ordne alt selv. Det er ikke så veldig vanskelig, men det er tross alt en grunn til at selskaper som Sabra og andre uoffisielle reiseoperatører som regel blir utsolgt for sine plasser og det er at mange synes det er så mye enklere å få de til å ordne alt for deg, spesielt kampbilletten.

 

Fly må du ordne selv fra en flyplass som passer deg til en flyplass i England. Her kan det veldig ofte lønne seg å reise til London isteden for Liverpool eller Manchester, litt avhengig av hvor du bor. Her fra Stavanger går det ikke direkteruter til Liverpool/Manchester, så det billigste for meg er å fly med Norwegian til London og så ta tog derfra til Liverpool. Bestiller du i passelig tid koster dette som regel rundt tusenlappen totalt med fly t/r og tog t/r (togturen tar ca. 3 timer). Men bor du på østlandet så kan du jo bare ta RyanAir direkte til Liverpool, som regel vil du spare både tid og penger på det. Flys også til Manchester fra Gardermoen, men vet ikke hvordan prisene ligger der.

 

Så må du ordne hotell. Dette er heller ikke stress, så lenge du er ute i passelig tid og ikke tar en "spontantur". Mange fine hoteller i Liverpool, de to jeg har brukt er Premier Inn i sentrum og Express by Holiday Inn på Albert Dock. Helt allrighte hotell begge to, og til en grei pris (ca. 400,- per natt, men som regel er man vel minst to som reiser så da kan du jo dele det på to).

 

Det vanskeligste er kampbillett. Anfield er alltid utsolgt i forveien, selv på de minst attraktive kampene (tidlig FA-cup, ligacup og sånt). Det finnes noen forskjellige måter å ordne billett på, varierer litt etter hvilke kamper.

 

1) Bruke reiseoperatør. Det blir ikke billig, men da er du hvert fall sikret en kampbillett. Men det beste alternativet er vel egentlig Tage sitt TIA Travels, der du får kampbillett og et sted å bo i 1-4 netter for ca. 1700,- per kamp. Da kommer bare fly utenom, og det er en billig tur totalt sett. Dette innebærer at du bestiller så fort terminlista kommer nesten, siden det blir veldig fort fullt.

 

2) Kjøpe direkte fra Liverpool selv. Da er du nødt til å ha et fancard per person som skal være med, dette er veldig greit å handle inn allerede nå i tilfelle du får bruk for det en gang da det tar litt tid å få. Du finner søknad som du må sende til Liverpool per brev på .tv. Koster rundt 30-40,- per kort hvis jeg husker riktig, og hvis du har anledning er det greit å handle inn 2-3 på ditt og andre i familien sitt navn da du aldri vet når du får bruk for flere enn ditt eget kort, siden man kun kan kjøpe én billett per kort som regel. Å få billetter via Liverpool er som regel veldig krevende fordi Anfield er så liten og etterspørselen er mange ganger kapasiteten på Anfield. På CL-kamper kan du bare glemme det, da alle billettene rives bort av sesongkort- og fancard-innehavere som har tidligere kamper på kortene sine. Til PL-kamper i helger er det også utrolig vanskelig, selv om det er mot mindre lukrativ motstand. Her kan du dog være heldig, men du må ringe til billettkontoret med en gang billettene går på open sale, og dessverre vil jeg si at du ikke kommer gjennom fort nok i 7-8-9 av 10 tilfeller til å få billett. Men du kan være heldig. Til PL-kamper som blir flyttet til midtuke er det hakket lettere, men du må nok fortsatt være innstilt på å ringe når billettkontoret åpner og sitte lenge i kø. Tidlig FA-cup og ligacup det samme, men det er som regel enda litt enklere da. Har du e-Season Ticket kan du for øvrig registrere deg i trekningen av 500 billetter til hver PL-kamp, men dette er jo selvsagt ren gambling med hvem som får billetter. Verdt forsøket, tho.

 

3) Tredje alternativ, og som veldig ofte blir løsningen når man reiser på egenhånd uten reiseoperatør eller å ha vært så heldig å få billett via Liverpool, er svartebørs. Prisene varierer etter hvor heldig du er og hvor etterspurt kampen er, men jeg personlig synes prisene er overkommelige da du uansett ender opp med en billigere tur totalt sett enn med Sabra eller andre reiseoperatører. Store CL-kamper kommer kjapt opp i £200-250 per billett, mens vanlige PL-kamper, FA-cup og slikt vanligvis ligger på £50-100 per billett, helt avhengig av kamp. Det er ofte noen som selger utenfor Anfield, men det er litt gambling å satse på det da. Det greieste er vel å ordne seg billetter av noen privatpersoner som selger på forhånd og som kan møte deg i Liverpool før kampen. Jeg har selv gjort dette en gang, med god erfaring. Men selvfølgelig, svartebørs er risikabelt hvis du treffer på feil folk og for all del ikke betal noe før du får billetten i hånda. Så det blir på eget ansvar. Hvis du sender meg en PM, skal jeg gi deg et par linker til hvor du kan få ordnet billetter.

 

Totalt sett ender en slik tur for meg som regel på en 2500-3000,- på PL-kamp og 3000-4500 for CL når du ordner alt selv. Alt inkludert. Det synes hvert fall jeg er akseptabelt for å se Liverpool.

 

Det var vel det, en (lang) gjennomgang av hvordan reise til Liverpool "billig" og på egenhånd. :p Det er ikke så lett siden svartebørs ofte blir løsningen, men det går seg som regel til for en ok pris.

Lenke til kommentar
Btw Wh1te. Husker du hva vi skulle vedde om før sesongen? At Arsenal kom over Liverpool? :D

 

En annen ting er at en av dere moderatorer må fiske frem PL- tippe tråden vi hadde før sesongen.

Jejeje. Meeeen, det var ikke alt du traff like godt på. :D

 

Jeg er villig og vedde store penger på at Torres ikke scorer over 15 mål for LFC i år.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=8995958

 

Husker du den? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...