Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

blured skrev (På 7.4.2021 den 17.45):

Et annet alternativt er at man begynner å kreve ID. Men dette er jeg personlig veldig motstander av, da disse mektige selskapene allerede ved alt for mye om oss, de trenger å i tillegg bli servert IDene til milliarder av mennesker, slik at de 100% sikkert vet hvem vi er. På en plattform som Twitter ser jeg heller ikke hvordan ID er en mulig løsning overhode, da det ville endret hele dynamikken til nettsiden, og fjernet endel av de politiske mulighetene som siden har skapt: Hvordan skal man liksom kunne kreve ID fra aktivister eller whistleblowers som lever under totalitære regimer?

Dette er skikkelig vanskelig. Noen sosiale medier krever kopi av ID, som for eksempel Parler tidligere (ja, Twitter-kopien kjent for å samle Trump-supportere, Proud Boys etc). Man er likevel anonym for alle andre på plattformen. En løsning kunne kanskje vært at klubbene og spillerne kun lar brukere med godkjent ID kommentere på sine poster. Men igjen skaper dette nye og flere problemer.

Man må ta det ved rota. Jeg tenker at denne økende rasismen innenfor fotballen speiler samfunnet øvrig, hvor det er blitt økende hets og rasisme de siste årene. Bare se på den politiske utviklingen i en del land. Samtidig er det satt mer fokus på det, men det er ikke slik at man får endret holdninger som dette over natta. Et nærmest uløselig problem på kort sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håpløs kamp. Så mange sjanser som burde vært satt tidlig.

Hadde Liverpool scoret et mål tidlig kunne det blitt en interessant kamp. Men Real Madrid forsvarte seg bra pluss at Liverpool brant den ene store sjansen etter den andre.

Eneste aspektet av kampen som overrasket meg var at vi holdt 0'en utrolig nok. Bortsett fra det så gikk det stort sett som forventet.

Håper PSG eller Real Madrid vinner CL forøvrig.

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (8 timer siden):

Ugh, vil ikke at noen av de gjenværende lagene skal vinne, men RM er definitivt det laget jeg minst vil at skal vinne.

Kun real jeg kan tolerere som vinner. City, Psg og Chelsea hadde vært fælt. 

 

Vil virkelig ikke at sports washing lagene city og psg skal vinne Champions league 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

RM har så mange andre ting. Jævligste supporterne, jævligste presidenten, ekleste spillerne, politisk connection historisk og sikkert en haug andre ting jeg ikke kommer på nå. Chelsea, City og PSG har jeg hata siden de fikk rike eiere, RM har jeg hatet så lenge jeg kan huske. Når det er sagt, ingen av lagene som er igjen "vil" jeg at skal vinne.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke dette blir en realitet. Tror det er et pressmiddel overfor UEFA.

Og hvorfor ikke? Det nye Champions League formatet ligger an til å bli flere kamper uten å få spesielt større del av kaka. Og det er jo det som er det største problemet, at UEFA beholder en for stor del av kaka selv, fremfor å dele det hele ut til de som deltar.

Ikke nok med det, men UEFA har jo faen ikke baller til å prøve og få denne skakkjørte fotballøkonomien på rett kjøl heller, så de skroter FFP. Noe som etter min mening gir noen veldig uheldige signaler. 

Når UEFA til de grader feiler, ja da skjer dette. 

Jeg leser folk syns Super League er teit fordi det vil bli mye av de samme lagene hele tiden. Vel, news flash, for siden 1955-1956 sesongen har det kun vært 13 finaler hvor ingen av lagene har vært en av disse klubbene som har signert for Super League. Så i realiteten er det faktisk akkurat som det har vært med Champions League bare at klubbene får beholde mer av kaka. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 minutter siden):

Ja, for det er kun finalene som telles 🙄

Nei, men klubbene som er i Champions League er jo det fordi de ønsker å vinne.

Eller våger du påstå det finnes klubber som bare er fornøyde med å komme med fordi det er innbringende økonomisk? 

For i følge folk på det store internett akkurat nå, så er tydeligvis lagene kun med av sportslige grunner. 

Her har i det minste Super League baller til kalle en spade for en spade og ikke late som at turneringen ikke er av økonomisk art. 

Lenke til kommentar
Cappo skrev (9 minutter siden):

Nei, men klubbene som er i Champions League er jo det fordi de ønsker å vinne.

Eller våger du påstå det finnes klubber som bare er fornøyde med å komme med fordi det er innbringende økonomisk? 

For i følge folk på det store internett akkurat nå, så er tydeligvis lagene kun med av sportslige grunner. 

Her har i det minste Super League baller til kalle en spade for en spade og ikke late som at turneringen ikke er av økonomisk art. 

United, Chelsea, Liverpool, Tottenham og arsenal har alle hatt sesonger uten CL. Det tåler de. Nå blir de garantert medlemskap uansett hvor ræva de gjør det. Er ikke greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (18 minutter siden):

United, Chelsea, Liverpool, Tottenham og arsenal har alle hatt sesonger uten CL. Det tåler de. Nå blir de garantert medlemskap uansett hvor ræva de gjør det. Er ikke greit.

Hvorfor er det ikke greit? Fordi DU mener det ikke er greit? Dette er jo ikke Champions League, dette er noe annet. 

Hvis du lager deg en klubb for eksempel, så har jo ikke jeg noe med hvordan du driver klubben. 

Kanskje på tide vi går tilbake til kun å ha seriemestere med i Champions League? 

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...