Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Det er selvføgelig imponerende men dere har hatt "flaks" med hvordan ting har gått de siste ukene. Det ordet står når det gjelder bare disse siste ukene mtp dommeravgjørelser, skader på viktige spillere på konkurentene, overprestering av 20. plass lag på tabellen og slikt.

 

Tror Hugol sier det beste med det nest-siste innlegget hans for å være helt ærlig, når han sier:

"MYE har gått vår vei i det siste". Det er bare det jeg punkterte, ikke noe annet. Med en del trykk på ordet mye. ;)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer, men jeg anser det ikke på samme måte som å ha flaks.
Ei heller anser jeg skader, sykdom eller karanterer som flaks. Men det er nå meg da, du får kalle det flaks om du vil. Heller ingen nyhet at lag som kjemper om å holde seg oppe i Premier League kjemper hardest. Så vi senest igår. For å ikke snakke om alle årenene før. Se på Wigan to sesonger siden: Slo united OG Liverpool på slutten av sesongen og berget plassen.
Vil ikke kalle det flaks, der er overlevelseinnstinkt.

 

Dommeravgjørelsene mot City var dog heldige for Liverpool(og motsatt på Etihad). Men dommerene er ikke skylden at vi (eller City) leder. Hvor mange feilkatige offsider har gått til fordel city i år for eksempel? Name of the game og sånt som skjer.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

 

Om Liverpool vinner de gjenværende tre kamper så har skadene til Chelsea og City ingen verdens ting å si.

Tror ikke vi gjør det men FOR en prestasjon det hadde vært. Fyttigrisen.

5-1 mot Arsenal 9-0 totalt mot Tottenham 4-0 mot totalt mot United 7-3 totalt mot Everton og en heldig (men også en uheldig, ikke glem det) kamp mot city er imponerende. Rett og slett.

 

totalt mot andre, men ikke Arsenal? Rett skal være rett, totalt mot Arsenal kom dere bra ut med 6-5. Men dog med en seier og to tap(jeg har tatt med FAcupen).

 

Selvfølgelig har Liverpool hatt endel flaks, men det er jo et kjent tegn på et vinnende lag. Flaks er ikke bare flaks, det er faktisk et ferdighet man må ha som en vinner. I år har Liverpool vist seg fram som en verdig vinner med en dose flaks som skill(ferdighet). Vi kan ta Arsenal som et eksempel, jeg mener (dere kan godt mene noe annet) at Arsenal er bra nok til å vinne serien. Men vi er ikke flinke nok til å vinne på flaks, derfor fortjener vi ikke å vinne serien. Så enkelt er det. Flaks kan defineres på flere måter; skader, målsjanser, dommeravgjørelse, spillere på rett plass i rett tid osv.

 

Flaks handler om å forutsette hvor flaks vil oppstå og gripe etter den. F.eks. hvem skulle ha tippet at Kompany skulle drite seg ut med avklaring av ballen mot Liverpool, men Countino stod i rett plass til å utnytte ham og det ble mål av det. Fortjent? Ja. Skills? Ja. Flaks? Ja, må jo ha flaks for å få ballen på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i det du skriver, Fox, men det er ytterst surrealistisk å beskrive flaks som en ferdighet. Flaks inntreffer når det skjer noe overraskende/heldig uten å anstrenge seg, ergo er påstanden om at vi har hatt flaks legitim, akkurat slik du poengterer. Hvorvidt det er fortjent eller ikke, er det for meg ikke noe tvil om. Daniel sitt innlegg (øverst på denne siden), viser nøyaktig hva jeg mener. Vi har hatt vårt å håndtere denne sesongen også. Jeg synes at det laget som står igjen på toppen av PL-tabellen i mai, uavhengig om det er Liverpool etc, har de fortjent det så absolutt. Chelsea er kanskje diskutabelt da jeg ikke synes deres spillestil har vært så veldig underholdende i store deler av sesongen.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

gode lag/lag i medgang har ikke flaks, men marginene på sin side. det er rart hvordan ballen går stang inn når man er i flytsonen, men stang ut når man sliter ellers. se feks på alle stolpeskuddene til pool under kenny. nå går det meste inn. vet ikke om alt kan forklares ved psykologi, men det meste ligger nok der.

 

 

Lenke til kommentar

gode lag/lag i medgang har ikke flaks, men marginene på sin side. det er rart hvordan ballen går stang inn når man er i flytsonen, men stang ut når man sliter ellers. se feks på alle stolpeskuddene til pool under kenny. nå går det meste inn. vet ikke om alt kan forklares ved psykologi, men det meste ligger nok der.

Vi har forsatt flest stolpeskudd denne sesongen, syv mer enn Everton og Chelsea. (fra før helgens runde)

 

Så vi har hatt marginer, men ikke flaks på angrepsiden. Vi hadde hverken flaks eller marginer under Brendan i forrige sessong, så dette gjelder ikke bare Kenny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...