Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvm, Silva ut på stretcher. Gud vil seriøst at Liverpool vinner ligaen i år ihvertfall!

 

Hazard skadet for Chelsea, deres beste spiller, i viktige kamper nå på slutten. Og Kompany spilte med kneskade mot dere, mens Yaya ble skadet etter noen minutter under kampen mot dere og mister et par kamper minst etter det og. Og Silva kanskje ute nå i flere runder... (Silva var heller ikke kampklar mot Sunderland 5 dager siden da de spilte 2-2 der),kanskje hele slutten av sesongen. Aguero har som kjent gått glipp av veldig mange kamper også i det siste, og var ikke klar for å starte/spille 100% mot Pool heller... Jeeeez :p

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Nvm, Silva ut på stretcher. Gud vil seriøst at Liverpool vinner ligaen i år ihvertfall!

 

Hazard skadet for Chelsea, deres beste spiller, i viktige kamper nå på slutten. Og Kompany spilte med kneskade mot dere, mens Yaya ble skadet etter noen minutter under kampen mot dere og mister et par kamper minst etter det og. Og Silva kanskje ute nå i flere runder... (Silva var heller ikke kampklar mot Sunderland 5 dager siden da de spilte 2-2 der),kanskje hele slutten av sesongen. Aguero har som kjent gått glipp av veldig mange kamper også i det siste, og var ikke klar for å starte/spille 100% mot Pool heller... Jeeeez :p

 

Hva er det du vil frem til? At vi har flaks? Selvfølgelig har vi det, men det gjør ikke det faktum at vi faktisk takler å spille under press, og at vi nå står med 11 seiere på rad, noe mindre.

Lenke til kommentar

Naturligvis har du lov til det. Jeg har bare problemer med å anerkjenne de viktige poengene dine, da lag som City og Chelsea ikke skal være avhengige av én eller to sentrale spillere (vi så det i kampen mot Sunderland da de manglet Silva) - tatt i betraktning av hvilken stall og de enorme ressurser de besitter. Benken til City i forrige kamp var flere hakk bedre en våres benk, og Chealse på den samme siden sitter på helt enormt bra med kvalitet som skal klare å delvis tre inn i en rolle hvor Hazard er borte, pga. skadefravær. Vinner vi ligaen i år, så er det selvfølgelig mye flaks og marginer tc47, og MYE har gått vår vei i det siste, men jeg synes oppriktig at mentaliteten vår samt de forutsetningene (i forhold til de to andre kandidatene) gjenspeiler at vi har fått til noe stort som fortjener hyllest, hvis vi skulle vinne ligaen.

 

Muligens tolker jeg innlegget ditt feil, men jeg fikk følelsen av en smule spydighet og litt sjalusi.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg ikke om resultater. Snakker om viktige (viktigste, faktisk) spillere som har vært ute i disse siste kampene som er crucial da man nå vet hvor mange kamper man må vinne osv osv. Vi snakker ikke bare en viktig spiller, snakker flere av de beste for City under forskjellige kamper inkl. kamp mot dere de siste kampene. Du skjønner hva jeg mener. Hugol innrømmer også at dette er flaks for Liverpool, og det synes jeg er stort av ham. Du kan også gjøre det, Daniel, om du vil ;)

 

PS: Er også helt enig i det Hugol sier. Liverpool har gjort alt de kan fra sin side samtidig i hele 2014 og det er jævlig imponerende. Men alltid greit med en del flaks samtidig. Rett og slett. Og det spiler veldig stor rolle akkurat nå når man ser på hva dette har gjort med resultatene til Chelsea (Cech virus plutselig f.eks = Schwarzer parry = 1-1 målet) og spesielt City i det siste "short-term past".

Lenke til kommentar

Naturligvis har du lov til det. Jeg har bare problemer med å anerkjenne de viktige poengene dine, da lag som City og Chelsea ikke skal være avhengige av én eller to sentrale spillere (vi så det i kampen mot Sunderland da de manglet Silva) - tatt i betraktning av hvilken stall og de enorme ressurser de besitter. Benken til City i forrige kamp var flere hakk bedre en våres benk, og Chealse på den samme siden sitter på helt enormt bra med kvalitet som skal klare å delvis tre inn i en rolle hvor Hazard er borte, pga. skadefravær. Vinner vi ligaen i år, så er det selvfølgelig mye flaks og marginer tc47, og MYE har gått vår vei i det siste, men jeg synes oppriktig at mentaliteten vår samt de forutsetningene (i forhold til de to andre kandidatene) gjenspeiler at vi har fått til noe stort som fortjener hyllest, hvis vi skulle vinne ligaen.

 

Muligens tolker jeg innlegget ditt feil, men jeg fikk følelsen av en smule spydighet og litt sjalusi.

Jeg synes dette innlegget er helt perfekt. Kan ikke si noe på det. Du sier alt som det er og er helt riktig. Når jeg skrev det jeg skrev, er jeg selvfølgelig litt irritert at ligaen jeg ser på hver uke blir såpass påvirket av disse skadene/noen dommeravgjørelser helt på slutten som har så mye å si, men det skal ikke gå utover selve punktene. Jeg mener ikke å irritere men heller poengtere et par ting.

Lenke til kommentar

Men la oss for guds skyld være enige om at fotball (desverre) dreier seg om flaks til syvende og sist. I så fall føler jeg vi har blitt skyllt opp på land av en bølge med uflaks, og endelig reiser vi oss og faktisk får en del av den kaken alle andre (bla. City som har hatt et par dommeravgjørelser for seg, som aldri skulle vært anerkjent) har fått sin del av. Og tolk meg ikke feil, greit at det ikke er snakk om én enkelt spiller, tc47, men i så måte blir det hele et spørsmål om rettferdighet i henhold til økonomiske ressurser og forutsetninger. Det spørsmålet tror jeg vi alle vet svaret på.

Endret av Hugol
Lenke til kommentar

Det er da vel også ganske vanlig at lag i flytsonen har noen dommeravgjørelser i sin favør, så jeg kan ikke helt se hvordan denne sesongen er annerledes fra en gjennomsnitlig PL-sesong de siste 20 åra.

 

Det er jo helt sant at vi har flaks når City og Chelsea snubler, to lag som på papiret er både 2 og 3 hakk bedre enn LFC i alle ledd (minus Suarez bla bla). Det jeg synes er det villeste er at vi faktisk kommer til å vinne Premier League med Jon Flanagan som lagets beste venstreback.

Lenke til kommentar

Naturligvis har du lov til det. Jeg har bare problemer med å anerkjenne de viktige poengene dine, da lag som City og Chelsea ikke skal være avhengige av én eller to sentrale spillere (vi så det i kampen mot Sunderland da de manglet Silva) - tatt i betraktning av hvilken stall og de enorme ressurser de besitter.

 

Som regel har ikke lag som City og Chelsea problemer ved skade, men når spilleren har fremstått som deres beste spiller så betyr det selvfølgelig mye. Det blir som om dere skulle mistet Suarez på en vanskelig dag. I tillegg har både Chelsea og City hatt flere kamper enn dere, noe som gjør at belastningen på troppen blir større. Det er selvfølgelig enklere om man kan ha 6 dager mellom hver kamp. Neste sesong vil nok den troppen dere har være for tynn til å hevde dere både i PL og i CL. Jeg synes Chelsea har gjort det bra med tanke på utgangspunktet vi hadde før sesongen. Ingen stjernespiss, nytt lag under en trener som må ha tid til å sette sammen et lag og forventninger om topp 4 maks.

Lenke til kommentar

Ja, Hugol, det er sant ang økonomiske fordelen som de andre lagene har. Men de større troppene har fått veldig mye større belastning på seg pga. alle de ekstra CL kampene osv under sesongen, og da "jevner" det seg ut på en måte. Og Liverpool spiller en kamp på 7 dager nærmest hver uke og her finnes det en stor fordel. Don't get me wrong, man må fortsatt møte opp og vinne hver kamp, men en fordel er det for det. Og jeg leste noe på twitter nå nylig at om Liverpool vinner ligaen så er det laget som har spilt minst antall kamper i løpet av en sesong og vært ligamestere; tror det blir rundt 42-44 kamper eller noe slikt? Helt sykt.. en av grunnene til at jeg nå håper Utd ikke får EL (Moyes fikset vel det i går på Goodison uansett som en fin goodbye (får vi håpe)) :D

Vi ser hvordan dette påvirker situasjonen nå når man ser de viktige skadene som har hendt på konkurrentenes (viktige) spillere i det siste.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Alle lag som leder serien har hatt ''flaks'' eller hatt ''marginene'' på sin side. Klart liverpool har tjent på å ikke

spille i Europa denne sesongen, neste sesong blir meget spennende. Antagelivis så kjøpes det klokt og forholdsvis mye i sommer. Slår innkjøpene til temmelig tidlig så kan alt skje. OM(big if) Liverpool vinner i år

så skal det endel til for at de gjentar prestisjen neste år. Men topp 4 skal vi nok forhåpentligvis klare.(evt vinne champions league da, hirr hirr).

Liverpool har ikke vært skadefri denne sesongen vi heller, så har på lik linje som resten slitt med skader.
Hele fuckings backrekka var så og si ute en periode. Og selv om vi hentet to der bak så var det ikke nok

dekning. Sturridge har vært ute i to ullike perioder og vi startet jo hele sesongen uten Suarez.

Bare så det er sagt.

Om Liverpool vinner de gjenværende tre kamper så har skadene til Chelsea og City ingen verdens ting å si.
Tror ikke vi gjør det men FOR en prestasjon det hadde vært. Fyttigrisen.
5-1 mot Arsenal 9-0 totalt mot Tottenham 4-0 mot totalt mot United 7-3 totalt mot Everton og en heldig (men også en uheldig, ikke glem det) kamp mot city er imponerende. Rett og slett.

Vinner Liverpool gullet er det ikke grunnet ''flaks''. Husket united-folket generelt kom med den i 09 også. Men så ble det stilt. Phunny.

Endret av Danielzu
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...