Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det, så vil ikke Liverpool bli eid av en enkel person, men et firma der styrelederen/grunderen står som eier. Og samlet formue hos hele styret skal vis være ganske enorm. Blir de eiere så skal Liverpool blir den 2. rikeste klubben etter City på øya.

Men alt er jo rykter enda.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Det er NESV og ikke John Henry som har fått godkjent bud. Jeg leste på RAWK at det visstnok er en fyr i NESV som er hardcore fan og overtalte resten av røkla til å investere. Når det er sagt minner Liverpools situasjon ganske mye om den Red Sox var i før Henry overtok. Det gjør kanskje at håpet for klubben vår blir kunstig høye.

 

Både RAWK og TalkSox (Red Sox-forum) har vært dagens underholdning for min del. Og med tanke på den amerikanske tidsforskjellen fortsetter det vel utover natta.

Lenke til kommentar

Synes det hele virker veldig mye mer solid enn H&G, men det sa man vel kanskje når de tok over for snart 4 år siden også! Men, kan ikke bli så mye verre, og NESV har jo hvertfall noe sportslig suksess å vise til.

 

Edit: Dessuten så han Henry jævla mye koseligere ut enn apetrynene vi har vært stuck med i flere år nå. Tror det vektlegges ganske mye av styret.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
- NESV ønsker å skape en langsiktig økonomisk solid fundament for Liverpool FC, og er dedikert til å sikre at klubben har ressurser til å bygge for fremtiden, inkludert fjerning av all oppkjøpsgjeld.

 

- Vårt mål er å stabilisere klubben og omsider få Liverpool FC tilbake til sin rettmessige plass i engelsk og europeisk fotball, å kunne konkurrere fremgangsrikt og vinne trofeer.

 

- NESV ønsker å bidra til å bringe tilbake vinnerkulturen til Liverpool FC.

 

Uttalelsene og det som har kommet så langt synes jeg virker veldig positive. Det med solid økonomisk fundament er musikk i mine ører. Håper overtakelsen går i orden i løpet av neste uke og at de kan vise seg å være det rette valget for oss. Samtidig priser jeg meg lykkelig over at det ser ut som om vi ikke får Chelski/City-style på eiersiden.

 

300h.jpg

Endret av Termo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er den beste benkesliteren vi har.

 

Mange tenker kanskje at budet virker som en hasteavgjørelse, noe den ikke er i mine øyne av disse grunnene:

 

a) Det ble sagt i etterdønningene av Huang-maset at den/de som til slutt fikk tilslag, ikke kom til å figurere i media i forkant.

 

b) Det er 9 dager til fristen satt av RBS går ut. Det tar 10 dager for PL å godkjenne endringer i klubbstyrer. Så uansett om Hicks ville endret styret til sin fordel, hadde han ikke rukket det.

 

Hvis punkt b) er bevisst fra Broughton, er han et geni.

 

Fra RAWK (hahahaha):

 

csiliverpool.jpg

 

Ikke like morsomt om det skjer.

Lenke til kommentar

Leste i en artikkel at Broughton og John Henry har hatt flere møter både i USA og i England iløpet av flere uker. Så denne forhandlingen har holdt seg i kulissene i en god stund. Skulle ikke forundre meg at bekreftelsen som kom så close til tidsfristen var planlagt.

Lenke til kommentar

Det lover godt, men jeg har en misstanke om at ingen Liverpool fan tar noe på forskudd nå. Vi får bare krysse fingrene.

 

Jeg presiserer en gang for alle at jeg ikke ønsker at Liverpool blir et "kjøpe lag"!

 

Stadion, stadion, stadion! Forsåvidt samme om vi utvider, eller bygger nytt. Det hadde det vert fint å bare forsatt å kalle det Anfield!

 

Kan tenke meg en av de største fordelene ved å bygge ny er det logistikk messige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lover godt, men jeg har en misstanke om at ingen Liverpool fan tar noe på forskudd nå. Vi får bare krysse fingrene.

 

Jeg presiserer en gang for alle at jeg ikke ønsker at Liverpool blir et "kjøpe lag"!

 

Stadion, stadion, stadion! Forsåvidt samme om vi utvider, eller bygger nytt. Det hadde det vert fint å bare forsatt å kalle det Anfield!

 

Kan tenke meg en av de største fordelene ved å bygge ny er det logistikk messige.

Slik jeg har forstått det, er ikke stadion på ''to-do lista'' til ny-amerikanerne

Lenke til kommentar

Broughton virker som en bra fyr. Svarer ærlig og rederlig på spørsmål, og er en av få personer i Liverpool som faktisk har gjort jobben han var ansatt til å gjøre. Det gikk kanskje litt treigere enn både han og vi forventet når han først ble ansatt, men det hører nok med til historien at det ikke bare er hans feil, men markedskreftene og den konstante motarbeidingen fra Hicks og Gillett. Men han har baller som til de grader trosser de han ble ansatt av, og virkelig jobber for klubbens beste (til tross for at han er Chelsea-fan). Samtidig virker det som han gjør jobben grundig, uten at vi nå kan si noe hvordan de nye eierne eventuelt blir, men Broughton virker å være en kompetent person. Jeg vet ikke hvor kompetansen hans ligger, men han er en av få personer jeg kunne tenkt meg å ha med videre i ledelsen når overtakelsen forhåpentligvis skjer. Men hans jobb var kun finne kjøpere, så han forsvinner nok da. Tipper Hicks og Gillett angrer på den ansettelsen nå. :)

 

Skal ikke se bort ifra at hvis dette går gjennom som det ser ut nå, at jeg kanskje lar meg lokke bort fra mitt favorittflyselskap i UK, Virgin Atlantic, til å ta en liten langtur med British Airways som takk til Broughton. ;)

 

Men det er viktig å presisere at selv om lyset kommer stadig nærmere nå, er ingenting avgjort enda og vi må også la det gå noen år før vi kan dømme de nye eierne helt. Alle husker vel oppstandelsen og halleluja-tendensene som var på Anfield når Hicks og Gillett ble presentert og la frem sine planer og løfter, som de knapt holdt ett eneste av. Men det er lys på horisonten, karer.

Lenke til kommentar

Gratulerer med å bli kvitt de gamle eierene. Håper dere ikke blir ødelagt som City og Chelsea

Heldigvis er det lite som tyder på at det skjer. Ifølge rapportene er denne gruppen svært økonomisk sterke, men ingenting tyder på at vi kommer til å bli et pengedopinglag, det er det ingen som vil og forhåpentligvis ikke nye eiere heller. At vi må forsterke laget noe for å få en opptur på kort sikt og kunne kjempe om CL-plasser og ikke falle av det lasset er mulig, men det snakkes mest om å skape en drivekraftig klubb og en sunn økonomi for fremtiden, og der kommer stadion inn.

 

Det lover godt, men jeg har en misstanke om at ingen Liverpool fan tar noe på forskudd nå. Vi får bare krysse fingrene.

 

Jeg presiserer en gang for alle at jeg ikke ønsker at Liverpool blir et "kjøpe lag"!

 

Stadion, stadion, stadion! Forsåvidt samme om vi utvider, eller bygger nytt. Det hadde det vert fint å bare forsatt å kalle det Anfield!

 

Kan tenke meg en av de største fordelene ved å bygge ny er det logistikk messige.

Slik jeg har forstått det, er ikke stadion på ''to-do lista'' til ny-amerikanerne

Dette tror jeg er feil. Broughton har vært veldig klar på at å løse stadionproblemene var et av kravene en ny eier måtte imøtekomme. I intervjuet i dag er det ingenting som tyder på at dette har forandret seg, bare at man kanskje heller vil se på muligheten til å utvide Anfield. Selv trodde jeg problemet lå i at dette ikke var mulig, men kanskje jeg tar feil. Broughton understreker hvert fall at gruppen som kan bli eierne våre har forpliktet seg til å ordne et stadionanlegg for klubben med mer enn 60 000 seter.

 

- Vi vil ha en ny stadion med plass til mer enn 60.000, sier Martin Broughton angående hva den nye eieren NESV har forpliktet seg til i forbindelse med kjøp av LFC.

 

- Dette vil skje i løpet av kort tid, uten at jeg vil sette noen dato på det.

 

- De (eieren/eierne) har valgt å ikke bygge ny stadion (i Boston), men de har også bygd ny stadion i forbindelse med sine investeringer. Da de fornyet, og ikke bygget ny, stadion i Boston, brukte de om lag £200M til dette. De vil komme inn og ta en vurdering av dette, men det kan bli aktuelt å fornye den nye stadion.

 

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=26189&zone=1

 

Om vi får ny eller utvider Anfield spiller ikke så stor rolle, det er inntektene som er viktig. På en måte vil det være greit å få et toppmoderne stadionanlegg, på en annen side er det vel ingen Liverpool-supportere som vil miste Anfield hvis vi har et valg.

 

hvilke løfter ble brutt?

Nå har jeg ikke alle løftene foran meg og ikke har jeg tid til å Google dem frem heller, men de to viktigste løftene, det som faktisk betyr masse for fremtiden til klubben, er jo at 1) amerikanerne lovet at ingen gjeld skulle legges på klubben, det ble brutt og vi har i denne tiden brukt det meste av inntektene våre på å betale renter, 2) bygging av ny stadion skulle skje kjemperaskt, og ble stadig utsatt litt og litt av diverse grunner, helt til det aldri ble noe av. To viktige løfter og krav til at de skulle kjøpe Liverpool, og to løfter som var enormt viktig for fremtiden til klubben, men som ble brutt.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Heldigvis er det lite som tyder på at det skjer. Ifølge rapportene er denne gruppen svært økonomisk sterke, men ingenting tyder på at vi kommer til å bli et pengedopinglag, det er det ingen som vil og forhåpentligvis ikke nye eiere heller.

Eh, nei. De rapportene skulle jeg like å se du. Av det jeg har lest er det ingen spesielt rike parter her og John Henry som etter sigende kjøpte 80% har en formue total verdi på $800m - mao ikke en dritt.

 

Lukter Glazer laaaang vei. Jaja, dere ser ut til å slippe å ha gjelden hengene over hodet, men som jeg presiserte for lang tid tilbake. For pengemaskiner som Liverpool er det null stress å finne eiere om det skulle gå på donken og i dag fikk dere svaret. Sikkert flere som ventet til banken skulle ta over for å så kjøpe på billigsalg også.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...