Gå til innhold

Kompiss mistet lappen ikveld.


Gef

Anbefalte innlegg

I rundt 10 tiden ikveld kjørte en kompiss av meg på motorveien mellom Stavanger og Sandnes i 160 - 200km/t. Han ble tatt av politiet da de skjøt ham med laseren i 168km/t.

 

Han snakker om at førerkortet hans ble indratt for 2 år men han er ikke sikker på hvor lenge fengselsstraffen blir. Hva kan han forvente?

 

Fartsgrensen på veien er 90km/t

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stakkers gutt!... Men men.. 14 dager er nok ganske vanlig for dette ja... En venn av meg fyllakjørete, kjørete av veien, opp i en skråning, bilen snudde seg og landet "elegant" på taket på veien igjen.. han gikk ut av bilen og gikk hjem å la seg.. 2 timer senere stod politiet på døren... ble 14 dager i buret for den ja...

 

-MortenGj

Lenke til kommentar

Nja, bota kan vel bli større enn 7800,- .

Den satsen(forenklet forelegg) er opp tom. 115km/t, noe han brøt med glans.

 

Pga. farten oversteg 35km/t-grensen, anmeldes han, og da kan retten dømme etter en rekke forhold som f.eks. tid på døgnet det ble kjørt, tett trafikk etc.

 

Det kommer til å svi noe jævlig uansett.

 

15 dagers "ferie" må han nok regne med.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Han satt i politibilen da han ringte ei venninde av meg, han virket ikke påvirket av situasjonen i det hele tatt. Han var på vei over til meg da han ble tatt.

 

30 min senere ringte det på døra og der stod han. Litt rart at han kom, men vi fikk ivertfall snakket om det. Litt synd, han hadde bare hatt lappen i 1 måned og har lærlingplass som bilmekaniker. Senere på kvelden gikk det endelig opp for ham hva som hadde skjedd, han braste ut utgangsdøra i sinne og vi har ikke sett ham siden.

 

Tror ikke han får sove godt i natt.

Lenke til kommentar

Ja, de gir deg bot etter hvordan inntekten din er.

Jeg tror han vil få 14 dager.. Og han må også ta teori- og førerprøve igjen om 2 år.

Jeg har selv mistet lappen etter å ha kjørt 100kmt i 50 sone, jeg slapp så vidt å sitte i fengsel og kom unna med bare 3500 kr i bot og 1 år uten lappen.

Nu har jeg hatt lappen i over 3 år, kjører ikke som idiot nu lenger og det føles tryggende! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

21 dager inne og en bot på på 15000-30000kr.

 

1mnd på veien og oppfører seg sånn da er det bra at han ble tatt.

 

Skal du kjøre fort reis til tyskland eller en lukket bane og "grisekjør".

Endret av Slettet-QqZexW9o
Lenke til kommentar

Er enig med de som sier fortjent.. Finnes grenser på hvor langt man skal tøye fartsgrensa. Og for folk som liker gasspedalen burde finne noen venner og avtale en fast dag på en eller annen lukket bane eller no slikt hver 14. Kan ha det utrolig morro uten andre biler på veien også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...