Gå til innhold

Kompiss mistet lappen ikveld.


Gef

Anbefalte innlegg

1mnd på veien og oppfører seg sånn da er det bra at han ble tatt.

 

Skal du kjøre fort reis til tyskland eller en lukket bane og "grisekjør".

Så hvis man grisekjører hjemme er man en idiot, men det er greit å gjøre det i Tyskland?

Hørt om autobath?

Ja, det har jeg. Og jeg vet at det er lov å kjøre fort der. "Autobahn" btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1mnd på veien og oppfører seg sånn da er det bra at han ble tatt.

 

Skal du kjøre fort reis til tyskland eller en lukket bane og "grisekjør".

Så hvis man grisekjører hjemme er man en idiot, men det er greit å gjøre det i Tyskland?

Hørt om autobath?

Uhh, nei? :hmm: har det noe med hygiene å gjøre?

Lenke til kommentar
Ja sorry skriveleifen min.. Skrev uten å tenke helt..

 

Men altså, rikky, mener du fremdeles at det ikke er greit å kjøre idiotfort der? :dontgetit:

det er ikke det.. det har litt å tenke på sikkerheten til andre enn deg selv du snakker om også..

 

hvis det er überhøy fartsgrense, som på autobanen, bør man holde farten som ferdigheter, veiforhold og trafikken tillatter..

Lenke til kommentar

Bare for å si det er det ikke så veldig mange prosent av den tyske motorveien som det er fri fart på (eller 130 og oppover som det står på skiltene :p) og der det er det er det 3 felt og nesten hele tiden rett og relativt ny vei. Og selvom det er fri fart så er det ikke så mange som ligger i over 130-140 km/t, og når jeg kjørte der så var det 2 steder på noen timer det var dødsulykker og det var bl.a. en som kjørte i sikkert 200 km/t med mobilen i hånda...

Lenke til kommentar

Da var det rart at politikken i tyskland ikke gjør noe med frifarten på autobahn.. Men det er ihvertfall tryggere å kjøre 165 kmt der enn i norske motovei da. Det er jo snakk om definasjon av idiot kjøring, 150 kmt i 80 sone eller 80kmt i 30 sone er jo veldig stor forskjell!

Lenke til kommentar
Da var det rart at politikken i tyskland ikke gjør noe med frifarten på autobahn..

Kan jo si at "fartspolitikken" i Tyskland er ganske feilslått da. Istedet for å sette ned fartsgrensen på veiene(som alle andre siviliserte land) så presser myndighetene på selve bilprodusentene for å få dem til å legge inn fartsperrer på bilene...

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Da var det rart at politikken i tyskland ikke gjør noe med frifarten på autobahn..

Kan jo si at "fartspolitikken" i Tyskland er ganske feilslått da. Istedet for å sette ned fartsgrensen på veiene(som alle andre siviliserte land) så presser myndighetene på selve bilprodusentene for å få dem til å legge inn fartsperrer på bilene...

Det var vel omvendt. Politikerne ville ha ned fartsgrensen, men bilprodusentene mente at det ville være dårlig for bilindustrien (som tyskerne tjener ganske masse på), så de tilbød selv å sette inn en elektronisk sperre på 250km/t ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
1mnd på veien og oppfører seg sånn da er det bra at han ble tatt.

 

Skal du kjøre fort reis til tyskland eller en lukket bane og "grisekjør".

Så hvis man grisekjører hjemme er man en idiot, men det er greit å gjøre det i Tyskland?

 

 

Tyde setningen for deg.

 

Skal du kjøre fort kjør i Tyskland.

Skal du "grisekjøre" kjør på en lukket bane.

 

Med nå? Flott!

Lenke til kommentar

Trådstarter: Det er ikke tvil om at kompisen din har tabbet seg grundig, men prøv å få fatt i ham. Hvis han var så sint som du sier, ville jeg ikke latt ham gå for seg selv hele tiden...

 

Jeg har forresten ikke noe umiddelbar sympati for ham, oppfører man seg som en idiot, har man ikke mye man skulle ha sagt. Synd med lærlingplassen da.

Lenke til kommentar
Er enig med de som sier fortjent.. Finnes grenser på hvor langt man skal tøye fartsgrensa. Og for folk som liker gasspedalen burde finne noen venner og avtale en fast dag på en eller annen lukket bane eller no slikt hver 14. Kan ha det utrolig morro uten andre biler på veien også..

Nå er det slik at det ikke finnes lukkede baner i området som er åpne til enhver tid. Det finnes kun èn, men den eies av firma og brukes daglig. Den er åpen for råkjørere 1-2 ganger i året. Tror heller ikke folk orker å kjøre til østlandet hver gang man vil kjøre fort. Det får være politikernes sak om de vil ta seg råd til å bygge baner rundt om i landet, noe jeg støtter 100%.

 

Alt det der med at det er fortjent er jo greit, bryter man grenser så gjør man det og må ta konsekvensene. Han sa til meg at han aldri mer skal kjøre fort, så jeg håper han har lært. Spørs hvor lenge det varer...

Lenke til kommentar
Han sa til meg at han aldri mer skal kjøre fort, så jeg håper han har lært. Spørs hvor lenge det varer...

blir nok noen år til han får sjansen til å kjøre fort igjen uansett..

 

å kjøre i 160-200 i 90 sonen er idiotisk.. ingen tvil om at han fortjener å miste lappen.. LENGE..

 

Regner med at han mister den i minst 2 år, får ca 30 dager i fengsel og kanskje en stor bot.. men er ikke alle som får bot når de må i fengsel..

 

han får nok ihverfall strengere straff enn dette:

 

http://www.ba.no/nyheter/krim/article1697799.ece

Endret av HPS
Lenke til kommentar
å kjøre i 160-200 i 90 sonen er idiotisk.. ingen tvil om at han fortjener å miste lappen.. LENGE..

Han kunne gjort det værre og kjørt 168km/t midt på lyse dagen i stor trafikk. Han sa til meg at det nesten ikke var biler på veien, så det var nok mest fare for ham selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...