Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, takk som sjekka opp, men tallene dine er ikke riktige.

Jeg som var for rask og misforstod artikkelen. Solskjær har 64 kamper, og det ble sammenlignet med Klopps første 64. Det er altså først i den 64 kampen til Solskjær (og Klopp) at Klopp har «tatt igjen» Ole på seiersprosent. Det er en statistikk som forteller litt om at starten deres i sine respektive klubber er veldig lik.

Solskjær har 50% seire etter 64 kamper. 32 seire, 14 uavgjorte og 18 tap.

Klopp hadde 50% seire etter 64 kamper. 32 seire, 19 uavgjorte og 13 tap. Fem poeng mer altså, på grunn av 5 flere uavgjorte.

Det som også er spesielt er at Pochettino hadde en seiersprosent på 50 etter sine første 64 kamper han også. 32 seire, 15 uavgjorte og 17 tap.

Guardiola derimot, han vant 40 av sine første 64 kamper.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Han rekner det sikkert fra starten av perioden. Altså første 62 for Klopp.

 

Som er en fin måte å snakke opp Solskjær og ned Klopp på - og som også setter ting i perspektiv. Ka Solskjær har fått til med den stallen og skadene osv. Korleis unitedfans velger å sjå statistikk på bryr meg egentlig lite, så lenge dei totalt sett kjem tapande ut. ?

Men at Solskjær ikkje får fleire transfers inn er jo aldeles skandale, det ser jo en blind mann.

 

Edit: der kom forklaringa før eg posta ja ?

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Nå var det mest noe jeg postet som en fotnote, ikke noe jeg hadde tenkt å bygge noen argumentasjon rundt.

Det er ikke for å snakke ned Klopp eller opp Solskjær, Klopp, Pochettino eller Pep, det er for å sette hvordan det er å bygge klubb og tropp i perspektiv, hva man skal kunne forvente av poengfangst etc.

Klopp hadde fem poeng mer enn Solskjær på sine første 64 kamper. Situasjonene til klubbene da Klopp kom inn og Solskjær kom til United har en del likheter, så jeg synes det er interessant å se at antall seire også er likt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg mister troa på prosjekt Solskjær. Troppen er tynn og dårlig (den midtbanen! Omg!), og han er ikke noen mirakuløst god trener heller. Hvis det ikke kommer inn noen solide signeringer i januarvinduet tror jeg det sitter en ny manager i stolen på Old Trafford i sånn ca mars.

De spiller jo virkelig ikke bra nå. Og det kommer fra en Newcastlefan! ?

Lenke til kommentar

Hvis du mener prosjekt Solskjær inkluderer fullt ansvar for dagens tropp så er jeg enig. Heldigvis er det langt fra sannheten da han kun har hatt ansvar i underkant av 10 måneder (!).

Solskjær har kvittet seg med ugress og hentet inn tre spillere, der de to som kostet noe er klare førstevalg, på sitt første vindu. I tillegg har McT og Pogba, to av de beste og motorene på midtbanen, vært ute store deler av sesongen. United er tross dette med i kampen om topp 4 og EL. 

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper Solskjær sitter trygt inntil videre. Tror ikke han sparkes før topp 4 er utenfor rekkevidde, og vi er ute av alle cupene. Frem til da har han nok styres støtte. Må innrømme at det er noe rart at han ikke får forsterkningene han ønsker seg, til tross for at de er tilgjengelige og gunstig priset mtp. januarvinduet. Tenker da på Håland og Bruno Fernandes. Jeg støtter klubben i å nekte å betale overpris, men summene som nevnes bak disse to navnene virker å være overkommelig og greie. Og ja, jeg tror Håland hadde valgt å gjenforenes med Solskjær om United var villige til å matche kravene, eller gi høyere lønninger/bonuser mot at kravene om utkjøpsklausul og % av videresalg ble trukket. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Whiteshit said:

Ikkje at det betyr så mykje men sia du satte utropstegn ved det: Solskjær tok over desember 2018. 19. Desember spesifikt. Altså i overkant av 13 mnd.

Han tenker på når Solskjær fikk utvidet kontrakt, og ikke lenger bare var han som skulle lede United frem til sommeren 2019.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Haaland som blir nevnt om og om igjen. Agent og far KREVDE en klausul på 60 mill, dette godtok ikke United og trakk seg. Dette er vel hva som rapporteres over alt? Det synes jeg er helt ok, agenter skal ikke kunne diktere hva våre spillere skal selges for i fremtiden. United trakk seg/han valgte oss vekk, lev med det å gå videre. 3 mål i Bundesliga betyr ikke at han hadde gjort det samme for oss. Se på Erten, han herjet vel i Tyskland og var ikke direkte noen stor suksess når han kom tilbake igjen til PL. Ønsker Haaland lykke til videre og håper han gjør det bra for Norge, noe mer enn det strekker ikke min interesse for ham seg lengre.

Ole fikk støtte i sommer til nye spillere. At han ikke får det nå i januar er svært uheldige og bekymringsfull. Det finnes ikke en frisk person som ikke ser behovene for flere spillere inn, og det umiddelbart. Om det er lønnsbudsjettet som er sprengt med tanke på FFP, klubben har for stor gjeld bundet opp mot tidligere overganger eller manglende støtte til Ole som er grunnen til at det ikke skjer noe aner jeg ikke, men det må ligge noe bak mangel på handlekraft.

Det er lett å skylde på ED, men det er vel strengt tatt ikke han som tar seg av forhandlinger, og det er vel heller ikke han som bestemmer hva som er disponibelt til spillerkjøp. Slike ting må vel opp til vurdering i styret.

Om det stemmer at det er 10 Mill som skiller hva som blir godtatt for Bruno og hva vi er villig til å gi så er det regelrett en skandale at han ikke er klar enda.

Tenk forskjellen det hadde gjort å bare 2-3 spillere klar 1 januar fremfor å få inn en eller to siste dagen i vinduet. Skaden til Rashford kunne vært unngått med alternativer på topp, mindre slitasje grunnet alternativer i andre lagdeler og ikke minst positiviteten ved nytt blod inn i troppene. Det ville også økt optimismen til oss supportere mange hakk. Å fått inn spillere helt i starten ville kun hatt positive innvirkninger i alle ledd, bortsett fra det økonomiske på kort sikt.

Eneste måten de kan snu misnøyen nå er med mer enn en spiller inn. Bruno inn vil ikke lengre gjøre noen fornøyd, det blir for knapt med enn spiller. Kommer det derimot 3 spillere inn, og da riktige spillere så vil det straks bli mer positivitet rundt klubben. Hvor lenge det varer spørs jo på resultatene og hvordan de nye spillerne tar nivået.

Håper seriøst noe skjer snart, blir så oppgitt av hvordan denne klubben drives.

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (28 minutter siden):

Tenk forskjellen det hadde gjort å bare 2-3 spillere klar 1 januar fremfor å få inn en eller to siste dagen i vinduet. Skaden til Rashford kunne vært unngått med alternativer på topp, mindre slitasje grunnet alternativer i andre lagdeler og ikke minst positiviteten ved nytt blod inn i troppene.

Du må ikke tillate deg å være så optimistisk. United er det nye AC Milan, og det er lite som kan endre på det før noen slår ihjel Glazerne.

Denne klubben er fullstendig ødelagt, og alt som skjer, absolutt alt, er falskt, usjarmerende eller rett og slett bare idiotisk. du kan banne på at Greenwood og Rashford er gimmicks, helt tilfeldigvis så hadde de også hodet på riktig sted og er helt latterlig store talenter. United ser et markedsføringspotensiale i slike spillere, og dyrker dem maksimalt. Derfor har ikke svakere homegrowns, som Lingard, forsvunnet ennå. Det har nå kommet til det punktet at jeg håper United lar være å signere noen som helst, fordi jeg er så sikker på at klubben kommer til å ødelegge dem på en eller annen måte.

Men det som nesten provoserer aller mest, er de som står på stadion og synger om at Glazerne må gå, mens de kaster penger etter dem. Der har du gjeng som absolutt ikke skjønner noe som helst.

Lenke til kommentar

Haaland hadde nok vært i United nå hvis han ville til United. Han valgte Dortmund.

Jeg støtter fortsatt Solskjær 100%, kanskje enda mer enn jeg gjorde da sesongen startet. Det er fordi han har kommet seg over halvveis gjennom en sesong med vanvittig mange kritiske skader og en tynn tropp, men likevel er vi med i alle turneringer og kjemper om topp fire. Det samtidig som han har introdusert to nye unggutter fast i laget og allerede fått de opp på Premier League-nivå.

Han kjemper ikke bare for klubben, men også dessverre mot klubben og hvordan den styres. Jeg mener det ikke finnes et bedre alternativ enn Solskjær på nåværende tidspunkt, fordi han kjenner spillerne, akademiet og klubben godt. Det er det vi trenger nå.
 

  • Han har kvittet seg med 8 spillere, de fleste av de dødkjøtt og spillere vi har håpet å bli kvitt i flere år. Snittalder på disse er over 30 år. Ved å tvinge ut spillerne som ikke er gode nok legger han press på klubben til å signere nye. Phil Jones er helt ute i kulda og ute av kamptroppene når vi har nok spillere tilgjengelig.
     
  • Glem ikke hvordan stemningen i troppen var før han kom inn. Det var helt kjørt, det var krangling og uro hele tiden. Nå er det en spillergruppe som jobber sammen, og stemningen internt er god.
     
  • Han forsøker å angripe. Vi spiller til tider vår beste fotball siden Ferguson. Når det først svinger av oss, så er det moro å se på. Ja, det har vært en del svake kamper hvor vi har slitt mot lavtliggende forsvar, men det er ikke akkurat noe nytt, dette har vi slitt med i mange år. Vi mangler kvalitet og kreativitet på midtbanen. Her har det likevel vært en utvikling, med økende poengsnitt frem til nyttår.
     
  • Han spiller spillerne i sine beste posisjoner. Rashford på flanken, Martial i midten. Mata i tieren og ikke ute på vingen er et av eksemplene. 
     
  • Han har satset ordentlig på Rashford og Martial, og fått godt betalt for det. Begge ser bedre ut enn de har gjort noensinne. De har mer selvtillit, de er mer effektive. Sammen med Greenwood har de scoret bra med mål.
     
  • Fred, McTominay, Rashford og Martial har blitt bedre under Solskjær. Pereira også, selv om han uansett ikke er god nok (vi bare har ingen andre). 
     
  • Han har fått laget til å kjempe for drakta. Selv om kvaliteten mangler, er det lite å si på innsatsen denne sesongen - sånn var det ikke under Mourinho. De løper mer og de vinner flere dueller. 
     
  • Han har satt opp laget perfekt ut fra mannskapet i de fleste toppkampene og vist taktisk styrke. Utmanøvrerte både Mourinho og Guardiola taktisk, med et dårligere mannskap. Vi har slått Chelsea to ganger, City borte, Spurs, Leicester, det eneste laget som har greid poeng mot Liverpool. 
     
  • Vi har nå det klart yngste laget i Premier League. Før han kom inn så ikke United ut som et lag med masse potensial for fremtiden. Det gjør det nå.
     
  • Han holder seg stort sett til én formasjon. Med stadig påtvungede endringer på grunn av skader står han på sitt og forsøker å bygge relasjoner i laget med samme oppsett. Han lar seg ikke friste til å famle i blinde med nye eksperimenter i hver kamp. Her tenkes det fremover i tid.
     
  • Han snakker opp spillerne sine og tar ting internt, i stedet for å kritisere dem offentlig etter hver eneste kamp. 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
kim_InnleggNO skrev (10 timer siden):

Hvis du mener prosjekt Solskjær inkluderer fullt ansvar for dagens tropp så er jeg enig. Heldigvis er det langt fra sannheten da han kun har hatt ansvar i underkant av 10 måneder (!).

Solskjær har kvittet seg med ugress og hentet inn tre spillere, der de to som kostet noe er klare førstevalg, på sitt første vindu. I tillegg har McT og Pogba, to av de beste og motorene på midtbanen, vært ute store deler av sesongen. United er tross dette med i kampen om topp 4 og EL. 

For så vidt ikke uenig i at det er en god ting å kvitte seg med "ugress", men det er en balansegang mellom å ha spillere vs å ikke ha spillere.. Nå har jo Rashford (og McT?) blitt kjørt så hardt at de er ute med skader - det har jo ikke vært noen andre å sette inn. Heller Sanchez enn en halvskada Rash? Lukaku hadde vært grei å ha foran der, han putta vel 12 (15) sist sesong, så helt ubrukelig er han jo ikke. 

Så velger de å selge Young nå (forståelig med salg i og for seg, men tidspunktet tatt i betraktning..?) og gjør troppen enda tynnere.

Vil tro det er OGS som har siste ord på spillere ut. Han velger å slanke troppen ned til barebones - hans ansvar når spillere blir kjørt for hardt.

Ikke så imponert av signeringene, egentlig. De er førstevalg, ja, men hva er alternativene ..? Wan-Bissaka takler som en hest men er jo helt talentløs når han passerer midtstreken. James løper som et lyn, men sluttproduktet er litt ... såder? Maguire er god. Kanskje ikke 80 millioner-god, men god. 

Tror ikke Pogba er så veldig "skadet" heller, for å være ærlig ... 

Jeg heier på Solskjær jeg altså, men jeg syns det her ser ut til å gå litt skeis. 

Lenke til kommentar

@:utakt:

- Lukaku nektet å trene med laget og streiket. Ingen alternativ å beholde han. Solskjær ville ha en spiss inn, men fikk ingen
- McTominays skade er ikke på grunn av hardkjør, den kom etter en takling mot Newcastle. Uflaks
- Hva mener du med at du ikke tror Pogba er skadet? Han har vært gjennom en operasjon. Tror du operasjonen var fake?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 minutter siden):

Så velger de å selge Young nå (forståelig med salg i og for seg, men tidspunktet tatt i betraktning..?) og gjør troppen enda tynnere.

 

Men det er ikke på backene vi har dårlig dekning. RB: Wan-Bissaka og Dalot. LB: Shaw og Williams. Tenker du at dette ikke er nok, eller at Young kunne gjort en jobb høyere i banen?

:utakt skrev (8 minutter siden):

Ikke så imponert av signeringene, egentlig. De er førstevalg, ja, men hva er alternativene ..? Wan-Bissaka takler som en hest men er jo helt talentløs når han passerer midtstreken. James løper som et lyn, men sluttproduktet er litt ... såder? Maguire er god. Kanskje ikke 80 millioner-god, men god. 

 

James og Wan-Bissaka er begge 22 år, og har fremtiden foran seg, og forhåpentligvis kan de utvikle seg i tiden fremover. James har vel prestert bedre enn de fleste kunne ha håpet. Billig moro. Enig i at Wan-Bissaka er begrenset fremover i banene, men jeg tror han har potensial. Kommer seg ofte forbi, men innleggene har ikke vært god nok.

Maguire har vært bra, men enig i at vi kan forvente mer. Tenker uansett at Solskjær har truffet på alle signeringene.

:utakt skrev (8 minutter siden):

Tror ikke Pogba er så veldig "skadet" heller, for å være ærlig ... 

 

Han har operert foten. Kan godt hende at han forsvinner til sommeren, men at han ikke har vært skadet er tull.

 

Takk for oppmuntrende innlegg, @Snikpellik

 

Klubben siktet for episoden med dommeren etter van Dijk vs de Gea.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden 17/18-sesongen, mot "big six"-motstanderne (ikke inkludert f.eks. Leicester-seieren denne sesongen):

Med McTominay:
Statistikk: 9-4-0
Seiersprosent: 69,23%
Tapsprosent: 0%
Poenggjennomsnitt: 2,38 poeng 

Uten McTominay:
Statistikk: 5-3-12
Seiersprosent: 25%
Tapsprosent: 60%
Poenggjennomsnitt: 0,9 poeng

Syke tall, vi har ikke tapt med han på banen mot big six, men uten han har vi tapt mer enn halvparten. Skulle nesten tro vi var et bedre lag med en ordentlig midtbanespiller med faktiske bein som kan flytte på seg og litt balanse sentralt...

Kilde: https://www.united.no/nyhetsarkiv/var-han-et-like-stort-savn-som-rashford/

EDIT: Enda mer trøbbel.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ang skaden til Rashford, og påfølgende kritikk fra Ian Wright:
 

Sitat

På pressekonferansen ble Solskjær konfrontert med Wright sine uttalelser.

– Nei, jeg setter aldri meg selv foran laget. Jeg setter alltid laget og klubben foran alt annet, åpnet nordmannen.

– Akkurat som vi har diskutert før med angående Marcus, så har han hatt små ubehag med ryggen siden Burnley-kampen. Vi tok skanninger, og det var ikke noe skade der. Han hadde plager, ja. Jeg ville hvile ham, men han var fast bestemt på at vi kunne bruke ham i minst en halvtime hvis det trengtes, fortsatte Solskjær.

I hvilken verden får en 22-åring som neppe har mer enn grunnskole, overstyre medisinske eksperter? 

Enten så kan faktisk Rashford overstyre Solskjær når han vil (spillermakt er ikke noe nytt i Banter FC) eller så har Solskjær faktisk satt avansement foran Rashfords helse. 

Uansett ser det ikke bra ut fra utsiden, for Solskjærs del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...