Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aaahhh hvilken herlig dag det er i dag, dagen etter finalen i Moskva :!: Og for en rysare og nervepåkjenning av en fotball kamp. Jeg har aldri opplevd maken og var rett og slett sliten og svett etter kampen. Det er ikke bare bare, eller only only som P. Solberg ville sagt det, å være fotball supporter. Det tar på å sitte 3 timer å se på mens pulsen dundrer av gårde i 500, men fy faen for en tilfredsstillelse det er når ens favorittlag vinner :yes:

 

United var klart best i 1. omgang og burde ledet minst 2-0, men så får Chelsea dette tilfeldige målet ved Lampard, på grensen til flaks kan man si. I 2. omgang kom Chelsea bedre med, og da Drogba skjøt i stolpen fryktet jeg det verste. De kommer nærmere og nærmere en scoring, mens United så slitne ut. Men da Lampard skjøt i tverliggeren, fikk jeg flashbacks til 99 finalen. Bayern ledet 1-0 og hadde flere gigantsjanser, bl.a. en i tverliggeren, men den kvelden var United's, og jeg fikk den samme følelsen i går kveld. Straffekonk er alltid en nervepåkjenning, og da Ronaldo skulle skyte sa jeg til meg selv; ikke noe fancye greier, bare skyt ballen i mål. Men det ble for fancy og Cech reddet enkelt. Men som sagt; dette var United's kveld, og da Terry gikk på rævva var jeg nesten sikker på at dette gikk veien. Som jeg skrev tidligere på dagen i går; lykken står de kjekke bi, og det gjorde det så absolutt i går, og klimaxet nådde toppen da gode gamle Edwin reddet Anelka's straffe. Og når Rio og Giggs løftet pokalen, the holy grail, kom gledestårene. En av de beste opplevelsene noen gang var et faktum!

 

MANCHESTER UNITED - CHAMPIONS OF EUROPE 07/08

Lenke til kommentar
Hvem synes forresten folk var MoM i går?

 

Mine kandidater: Brown, Carrick og Ferdinand. Nydelig innlegg av Brown i forkant av målet, han har jo virkelig en bedre innleggsfot enn Evra?

 

Det var et fantastisk innlegg fra Brown i går, men det skal vel nevnes at han tidligere i sesongen pleide å treffe førsteforsvarer oftere enn feltet. Så om det er bedre fot eller en god dag stiller jeg meg litt usikker til.

 

Var uansett veldig fornøyd med Carrick i går. Syns han gjorde en utrolig bra jobb på midten. Spesielt sammen med Scholes i 1.omgang.

Lenke til kommentar
Synes Tevez var MoM i går, han var fantastisk.

Greit han bomma på en nesten 100% sjanse, men åssen han er over hele banen og jobber med hjerte utpå drakta gjør opp for det.

 

Tevez gjorde ikke jobben sin i boksen i går, jeg telte 2 sjanser som var så stor at han i vanlig slag hadde puttet. I tillegg mistet han ballen et par ganger på egen banehalvdel.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje at Solskjær etter hvert kan ta over for Ferguson. Han startet jo med noen små trener-oppgaver på treningsfeltet og neste sesong er han reservelagstrener. Kanskje Ferguson ser det som en slags opplæringsperiode det Solskjær holder på med nå, og at Sir Alex gir seg når han mener at Solskjær er ferdig opplært. Men hvem vet? :)

 

Uansett så var det en fantastisk kveld i går. Ville helst ha avgjort det i løpet av kampen og ikke på straffekonk, men det viktigste er at vi vinner. Hvordan er liksom ikke så viktig lenger :)

Ronaldo sin heading var jo fantastisk, kunne nesten ikke bli bedre, i motsetning til målet til Chelsea. Er innom både Vidic og Ferdinand, og i tillegg sklir Van der Sar :thumbdown:

 

Dette blir jo det tredje trofeet vi tar fra Chelsea denne sesongen: Community Shield, PL og CL :D

Lenke til kommentar
Synes Tevez var MoM i går, han var fantastisk.

Greit han bomma på en nesten 100% sjanse, men åssen han er over hele banen og jobber med hjerte utpå drakta gjør opp for det.

 

Tevez gjorde ikke jobben sin i boksen i går, jeg telte 2 sjanser som var så stor at han i vanlig slag hadde puttet. I tillegg mistet han ballen et par ganger på egen banehalvdel.

 

Den ene er en sinnsyk redning av Cech, Tevez gjorde stort sett alt riktig der. Den andre kommer jævlig brått på han, det ser jo ut som om både forsvarspilleren og Cech skal ta ballen før han, og skal vel sies at hadde han vært 2 cm lengre i beina så hadde det vært mål...

Lenke til kommentar

Er nok enig med Limbeck her ja. Uansett korleis utviklinga til Solskjær blir fram til SAF legger managerdressen på hylla, så blir det neppe han som vil komme til å ta over. Uansett kor flink han er som trenar, så manglar han totalt erfaring frå manageryrket og då trur eg det blir vanskelig å ansette han som sjef for United. Dersom Keane hadde fortsett å gjere sine ting bra, så hadde eg ikkje vore så negativ til ein konstellasjon med Keane som manager og Solskjær som assistent. ikkje at det nødvendigvis er så veldig sannsynlig, men det kunne vere litt gøy.

 

Spørsmålet blir jo om ein bør gå for ein manager utanfrå med internasjonal rutine og merittar, eller om ein skal satse på ein manager som Keane, Bruce eller lignande som kjenner United ut og inn. Det er jo likevel ei problemstilling som forhåpentligvis ikkje blir aktuell med det første. håper SAF blir ved roret minimum eit par sesongar til.

 

Men no som CL-finala er over, kan vi jo begynne for alvor å tenke på kva spelarar som kan komme til å få utbetalt lønn på OT til neste sesong. Det har jo blitt diskutert i det siste også, men eg trur ikkje SAF har tenkt så mykje på nye spelarar i forkant av kampen i går, så eg reknar med at det kan bli spennande å sjå kva som skjer dei neste vekene.

 

Eg håpar og trur at Saha blir sendt vidare. Ser ikkje vekk ifrå at han kan ha nokre gode sesongar i seg, men med den skadesituasjonen hans, så er det ikkje mulig å stole nok på han for en klubb som United. Med Manucho på vei inn (så sant arbeidstillatelsen går i orden) så har vi backup på spissplass, men her blir det spennande å sjå kor god han faktisk er samanlikna med resten av laget. Dersom Saha går så har ein likevel berre tre spissar som er heilt der oppe i førstelaget og SAF har jo sagt tidligare at han likar best å ha fire spissar som kan veksle på oppgavene. Det blir altså spennande å sjå om vi får sjå enda ein ny spiss på United til hausten.

 

Eg håpar virkelig United og den godaste Gill tek til vettet snart og gir Pat ei ny 5-års kontrakt eller noko i den duren. Etter mi meining så har vi ikkje råd til å miste ein så god back og med det spelet han har vist i år, så er eg ikkje i tvil om at han vil gi oss mykje glede framover.

Så spørs det jo om vi går til innkjøp av ein høgreback. Det har jo vore linka nokre ganske heite navn til United, og eit samarbeid mellom Alves og Ronaldo på høgrekanten er jo eit drømmescenario på mange måtar. Er likevel litt usikker på kva eg helst vil. Brown har gjort sine ting bra, sjølv om at han er best som midtstoppar. Gaz har kanskje eit par sesongar igjen, men eg reknar med vi får sjå i løpet av pre-season og sånn kor godt rusta han er etter det lange skadeavbrekket. I tillegg så lurer jo Simpson i bakgrunnen, som kan bli ein veldig bra spelar med rett utvikling.

 

I midtbaneleddet ser eg egentlig ikkje behov for å styrke laget noko særlig. Det måtte evt vere på vingane, då for å forbrede laget på at Giggs ikkje kjem til å spele for evig og for å ha større valgfriheit. Dette er forutsatt at det ikkje skjer noko med gutten som bomma på straffe i går, då må ein inn å forsterke vingplassen.

 

Dersom, viss og om det blir noko av den "sannsynlige" overgangen til Aaron Ramsey, så har vi endel unge, veldig lovande sentrale midtbanespelarar i troppen som om nokre år kan dominere i England. Anderson har jo alt fått vise seg fram ein sesong, Ramsey er jo utvilsomt eit fantastisk talent, og på reservelaget til United lurer Rodrigo Possebon som etter mi meining er klar for å få nokre innhopp på førstelaget til neste sesong. I tillegg så har ein jo ein drøss med andre lovande unggutar som heilt sikkert vil vere med å kjempe om sjansen til å få minst ein plass på benken nesten sesong.

Endret av archanios
Lenke til kommentar
Det gikk vel bra regnar eg med? Stemmer det, seieren gjelder i dag også.. ;)

 

Joda, det gikk ganske bra tror jeg, prøvde meg på en novelleanalyse. Grunnen til at jeg ikke har lest er at jeg visste vi kom til å få novelleanalyse og sakprosa-analyse, vi fikk begge deler idag, og det har jeg sagt hele tiden til kompisene mine, men de har hardpugget litteraturhistorie, men vi fikk ikke en dritt om det, hahaha....

Lenke til kommentar

Herlig bilde :thumbup: Drømmen min gikk ihvertfall i oppfyllelse. Før sesongstart i fjor høst var det spørsmål om hvilken pokal vi helst ville ha til OT. Jeg ville ha CL trofeet, og det ordnet seg jo i går. Og med PL trofeet i tillegg, overgikk det alle mine drømmer og håp om hva sesongen ville bringe.

 

Det samme spørsmålet kommer nok opp foran neste sesong; hvilket trofe vil vi da at United skal vinne? Selvsagt er en ny double eller kanskje til og med en treble en stor drøm, men skal man velge et, hva velger man da? PL slik at vi kommer likt med Liverpool tror jeg de fleste vil svare, men selv er jeg ikke helt sikker. Hadde også vært fantastisk om United ble det første laget i CL's historie til å forsvare en tittel, og også første gang siden det legendariske Milan laget i 89/90 til å vinne europacupen to år på rad.

 

Men uansett hva fremtiden bringer; denne double triumfen skal nytes lenge :thumbs:

Lenke til kommentar
Det gikk vel bra regnar eg med? Stemmer det, seieren gjelder i dag også.. ;)

 

Joda, det gikk ganske bra tror jeg, prøvde meg på en novelleanalyse. Grunnen til at jeg ikke har lest er at jeg visste vi kom til å få novelleanalyse og sakprosa-analyse, vi fikk begge deler idag, og det har jeg sagt hele tiden til kompisene mine, men de har hardpugget litteraturhistorie, men vi fikk ikke en dritt om det, hahaha....

 

Haha, jeg tok også novelleanalyse! Men angrer litt nå, flesteparten i klassen tok oppgave 5 og tror den var litt lettere. Jeg forstod egentlig fint lite av novelle, eller det var vanskelig å finne budskapet, tema og motivet. Eller fikk du det bra til?

 

Herlig med CL-seier! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...