Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

:cool: Hør på han da...

 

 

Fordi du er tydligvis en kar med peiling på dette området og jeg ville være veldig takknemmelig visst du kunne hjelpe meg :blush:

5359823[/snapback]

 

Peil og peil..... det flere av oss vet du.

 

Henvend deg til meg hvis det er noe du lurer på angående dette koret, så får du riktig og konkrete svar av en som har mer eller mindre demontert hele kortet.

5362063[/snapback]

 

Er vi litt høy på pæra eller hva?

 

staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem ga gav raske tilbakemeldinger? Jo Staljin. Jeg gidder ikke sitte vente her en hel dag for at noen andre skal svare, men jeg er åpen for løsninger!

 

Nå har jeg stilt FSB til 254. Skal se hvor lenge den holder ut i prime...

5362471[/snapback]

 

Jeg fikk forsatt ikke vite hva slags bios du bruker? Som sagt jeg vil anbefale OCWB 1 eller 2. Nå siden det virker som om du (foreløpig) ikke klarer å kjøre så veldig høy FSB så kan du godt gå til ASRocksin hjemmeside og laste ned den siste bios 1.5. Fasongen med disse biosene er at etter bios 1.30 har ASRock introdusert overklokking sperre på HTT på 274MHz, og det er litt lite i hverfall for meg. For deg kan det sikkert fungere. Det som er veldig greit med den siste 1.50 bios er at den kan flashes direkte fra Windows, så det blir ikke så mye hokus pokus med bios flashing.

 

HUSK, bios må ikke flashe mens PC er overklokket

 

Den enkleste måten å finne ut hvilken HTT (FSB) CPU/HK klarer er å sette ned multiplyer til f. eks 5 og kjøre HTT opp (5-10MHz om gangen) samtidig som man primer (men pass på RAM hastighet, sett den på 133 så er du trygg intill 300MHz på HTT).

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
:cool: Hør på han da...

 

 

Fordi du er tydligvis en kar med peiling på dette området og jeg ville være veldig takknemmelig visst du kunne hjelpe meg :blush:

5359823[/snapback]

 

Peil og peil..... det flere av oss vet du.

 

Henvend deg til meg hvis det er noe du lurer på angående dette koret, så får du riktig og konkrete svar av en som har mer eller mindre demontert hele kortet.

5362063[/snapback]

 

Er vi litt høy på pæra eller hva?

 

staljin

5362149[/snapback]

 

Ikke noe mer enn andre her....

Lenke til kommentar
Hvem ga gav raske tilbakemeldinger? Jo Staljin. Jeg gidder ikke sitte vente her en hel dag for at noen andre skal svare, men jeg er åpen for løsninger!

 

Nå har jeg stilt FSB til 254. Skal se hvor lenge den holder ut i prime...

5362471[/snapback]

 

Jeg fikk forsatt ikke vite hva slags bios du bruker? Som sagt jeg vil anbefale OCWB 1 eller 2. Nå siden det virker som om du (foreløpig) ikke klarer å kjøre så veldig høy FSB så kan du godt gå til ASRocksin hjemmeside og laste ned den siste bios 1.5. Fasongen med disse biosene er at etter bios 1.30 har ASRock introdusert overklokking sperre på HTT på 274MHz, og det er litt lite i hverfall for meg. For deg kan det sikkert fungere. Det som er veldig greit med den siste 1.50 bios er at den kan flashes direkte fra Windows, så det blir ikke så mye hokus pokus med bios flashing.

 

HUSK, bios må ikke flashe mens PC er overklokket

 

Den enkleste måten å finne ut hvilken HTT (FSB) CPU/HK klarer er å sette ned multiplyer til f. eks 5 og kjøre HTT opp (5-10MHz om gangen) samtidig som man primer (men pass på RAM hastighet, sett den på 133 så er du trygg intill 300MHz på HTT).

 

 

Hilsen

Staljin

5362701[/snapback]

 

 

Når jeg startet klokkinga satt jeg den til 166mhz. Nå ligger den på 200mhz...

Endret av ATI vs GeForce
Lenke til kommentar
Ikke noe mer enn andre her.... (Å nei)

 

Henvend deg til meg(og bare meg? :tease: ) hvis det er noe du lurer på angående dette koret, så får du riktig og konkrete svar av en som har mer eller mindre demontert hele kortet.

 

 

Spiller ingen rolle, men jeg hadde aldri sagt det du sa. Hjelp ham da, hvis du kan det bedre enn jeg.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Når jeg startet klokkinga satt jeg den til 166mhz. Nå ligger den på 200mhz...

5362769[/snapback]

 

Hei,

 

Det er RAM divide ikke bios version. Se på bildet. Har merket BIOS version. Skjekk det ved neste boot. Du kan se om at det er snakk om bios V1.10. Du, ATI vs GeForce har en PM, forresten.

 

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hæ jeg hørt ikke! En gang til :p

 

Ok skal sette pci-e på 100 da...

5363232[/snapback]

 

He, he, problemet er at når du klokker HTT så klokker du PCI-E og AGP bus samtidig, dog ikke i like stor fart. Ved å sette PCI-E på 100 låser du den til 100MHZ samtidig som PCI blirr låst til 33MHz og AGP til 66MHz.

 

Staljin

Lenke til kommentar

om du ikke låser den til 100, overklokker du som sagt PCI-E , AGP,PCI også! som medfører ustabilt system.

 

auto så setter den seg til 105mhz hos meg, og da var systemet ustabilt

(kræsja i 3Dmark osv)

 

mulig man ødelegger Hardware om man klokker for mye uten å låse pci/agp/pci-e ?

øker AUTO i PCI-E på mhz etter kor mye man klokker HTT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...