Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

How to Update BIOS under DOS

 

1. Create a bootable system floppy disk.

Last ned herfra hvis du ikke har fra før : http://bootdisk.com/bootdisk.htm

 

2. Download an updated ASRock BIOS file (WinZip format with .zip file extension) from the web site, unzip the BIOS file and save both ASRFLASH.EXE utility and BIOS file to the disk you created in step 1.

 

3. Boot from the disk you created in step 2.

 

4. At the "A:\" prompt, type ASRFLASH, hit space bar once, and type BIOS file name then press <Enter>. For example: A:\ASRFLASH  K7S41GX2.00 <Enter> then you will see a message "Please wait for BIOS loading ROM".

 

5. After 30 seconds, you will see the message "Flash ROM Update Completed - Pass", then you have finished upgrading the BIOS.

 

6. After finishing upgrading the BIOS, please remove the floppy disk. Restart your system and press <F2> to enter the BIOS setup utility during boot up.

 

7. In Exit menu, please select "Load Default Settings" and press <Enter> to continue.

 

8. Select "Exit Saving Changes" and press <Enter> to exit the BIOS setup utility.

 

9. Now, system is booting up with new BIOS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe. :cool:

 

HTT: 254

Multiplier: 11

Volt: 1,450

 

Jeg kan ikke bytte bios. Er ikke sikker på hvordan man gjør det...

5364620[/snapback]

 

Er du ikke litt "Hr.Griske" nå? :)

Du *må* jo ikke Prime i timesvis ved nesten 2.8GHz for å være fornøyd?

Og med kun 1.450 VCore er jo det rimelig bra.. (det er jo heller ikke sikkert at det blir mer stabilt med mer VCore, men med god nok kjøling er det verdt ett forsøk.. Har skjønt at du må da kunne "modde" litt med dette HK.).

Dersom 24/7 stabilt@Prime er målet så bør du vel gå ned litt på HTT..f.eks. 250.. og være fornøyd med det.

 

Å kunne oppdatere Bios er jo et absolutt minimums krav når du bedriver klokking.. :mad:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
:blush:  Vel det kan jeg dessverre ikke. Men maskinen har stått på i hele dag med 2,8 og det har ikke skjedd noe. Har spilt masse i tillegg...

5369151[/snapback]

 

Da har du ett meget bra system.. :thumbup: .. og du finner nok ut av hvordan du "flasher"...

Bare ikke gjør det for ofte... må regne med en "bad flash" en og annen gang :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Oki...Men det litt kjkt å tenke på at man får CPUen sin til 2,8(nestes stabil) Også koster en fx-57 på 2,8ghz nesten 9000kr i butikken! Hm...

5369200[/snapback]

 

Det er jo det som er så morro med klokking... KJøpe billigutgaver av CPU/skjermkort.. klokke/"softmodde" og få ytelser til en brøkdel av å kjøpe "ferdigklokket".. :)

Lenke til kommentar

Er dette hovedkortet kompatibel med en "AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939" prosessor?

 

Kortet har ikke digital lydutgang? Noen enkel måte å få det, har et lydkort jeg gjerne vil fortsette å bruke som dessverre mangler det.

 

Er ikke så mange alternativer når man ikke er villig til å bytte ut 6800gt kortet allerede er det.

 

Noe spesielt å tenke på ved bruk av vannkjøling på dette hovedkortet?

 

Lar det være med det i første omgang jeg, mulig noen av punktene er svart på tidligere men er veldig mange poster i denne tråden.

Lenke til kommentar
Er dette hovedkortet kompatibel med en "AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939" prosessor?

 

Jepp! :thumbup:

 

Noe spesielt å tenke på ved bruk av vannkjøling på dette hovedkortet?

 

Vet ikke hvordan festene til chipsettet er , men jeg bruker TT Bigwater uten problemer på CPU.

Lenke til kommentar

Har et ramproblem med dette systemet. Har 2x1024Mb OCZ Platinum, i BIOS oppdages disse riktig, altså 1024Mb i slot 1 og 2. Men i windows oppdages det som "Systemminne: 1024Mb", både i kontroll panelet og everest, i CPU-Z står det: Memorysize:1024Mb. Men også "Slot 1: 1024Mb, Slot 2: 1024Mb".

 

Vil det hjelpe å sette brikkene i slot 1 og 3, og vil de kjøre dual-channel da? Eventuelt 3 og 4 eller 1 og 4.

 

Andre med tilsvarende problem?

Lenke til kommentar

__ Problem __

 

Fikk nylig dette kortet, men det har sluttet å fungere skikkelig!

 

Satte HT bus'en opp til 300, for å se hva som hendte. Maskinen bootet som forventet ikke opp, og jeg brukte det gamle clear cmos "trikset";)

 

Problemet er at pc'en fremdeles ikke booter når jeg har jumperen på standard setting, bare når den er på clear blir det litt liv i pc'en. Får beskjed om at jeg bare har "16M" ram, lavt batteri etc og den finner ingen windows partisjoner. Det samme skjer om jeg fjerner batteriet.... Har prøvd med to andre batteri, til ingen nytte.

 

Noen som har tips? :no:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har hatt NØYAKTIG samme problemet. Det er sikkert en kortsluttning et eller annet sted i forhåld til montering av kortet i kabinett. Ta alt ut og monter på nytt. For meg var det skruen i hjørnet helt oppe til ventre som lagde problemet.

 

Når jeg fjrnet skruen så bootet hk problem.

 

Skjekk dette

bildet.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Jeg kjører OCW2. Hadde samme problem med 1.50. Det som er rart er at de blir detektert riktig av både BIOS og delvis CPU-Z. Skal prøve å ta ut/sette litt forskjellige spor når tiden strekker til.

 

Ingen som har lignende problem?

 

ASRock er ikke på ram-supportlista til OCZ, men det kan jo ha noe med at OCZ ikke har testa på ASRock enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...