Gå til innhold

Asrock 939DUAL-SATAII tråden


dkvam

Anbefalte innlegg

Svarte du lithium sitt problem nå?

Har hatt dette problemet sjøl et par tre ganger med gi for høy klokk og med "feil" bios.

5384929[/snapback]

 

Ja, det var Lithium jeg svarte. Merkelig det der. Fikk boot hvis jeg fjernet skruen, satt jeg skruen på plass igjen ble det ikke noe boot. Tok alt ut igjen skiftet skruen med en som hadde litt smallere hodet + passet godt på alt satt fint og voila, ikke noe problem den dagen i dag.

 

staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Jeg har minneproblemer med dette kortet. Har nevnt det litt før i tråden, men har fått testet litt mer, her er det jeg har kommet frem til:

 

Rambrikker: OCZ Platinum EL(2-3-2-5) 2x1024Mb

BIOS: OCW2

 

Står rambrikkene i dualchannel, slot 1 og 2 eller 3 og 4 skjer følgende:

Windows oppgader: 1024Mb. Everest og CPU-Z viser det samme, men også at det står 1024 brikker i begge slottene. De opplyser også om at det er dual channel.

 

Står en brikke alene skjer dette:

Windows oppdager 1024Mb. Samme i Everest og CPU-Z, opplyser om Single Channel også.

 

Står begge brikkene i slot 1 og 3(1-3,2-4,1-4,2-3), altså single channel:

Windows oppdager 1536Mb. Samme med everest, sier at det er single channel.

 

 

Blir veldig usikker av dette. Vil dette være grunn til reklamasjon på hket, og vil jeg få det, selvom jeg har byttet BIOS og overklokket? Kan bytte tilbake til orginal BIOS før jeg leverer selvsagt.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar

Gå inn i bios å sjekk hvor mye mb du har gitt skjermkortet.

Skru ned verdien et hakk, eller to og prøv.(AGP aperture size 64mb,128mb osv).

Disable fastewrite og disable ram tingen som gir bedre toleranse for ram (husker ikke engelsken for dette).

Disable Gated clock funtion også.

Lurer bare på om at dette har noe med at et agp kort i dette systemet stjeler litt minne.(minnekontrolleren).

Når jeg tenker litt hardt etter så har sett dette problemet med mine 2x1024 brikker som jeg prøvde. Men bytta dem like fort.

Kjører nå 4x512 så jeg kan ikke garantere at jeg har rett.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Hvor høy klokk kan man regne med å klare med AMD Opteron 146 eller 148 på asrock kortet? noen vits å betale extra for en 148 for å sikre bra overklokk?

5396250[/snapback]

 

Kommer til ca HTT 305MHz med min 144.

Det vil gi da:

144: 2745MHz

146: 3050MHz

148: 3350MHz

 

Men det kommer ann på hvilken stepping du får, minne, kjøling osv. De fleste 148 og 146 stopper litt over 3GHz. 144 stopper for de fleste på ca 2.8GHz, men enkelte får denne opp mot 3GHz den også virker det som. Men så langt har 146 vært mye vanskligere å få tak i.

Lenke til kommentar
Tnx.........................................

 

= edru? :hmm:

Ja ja skål da.

Håper nå 146 kommer snart, gidder snart ikke sattse på på det hk. Men er det noen som tilsvarer opteron i ytelse på dette hk i og med jeg ska gå for AGP kortet mitt enda. Hatt litt mer å rutte med så kansje no annet men hva, minne er nå i boks snart blir nå mitt i mellom best og dårlig tror jeg.

Lenke til kommentar
Har kjøpt dette kortet og har en

AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED

- Socket 939 1MB cache "San Diego" Under bestilling, men lurer på om jeg heller skulle kjøpe en opteron 148.

Stemmer det at 148 klokker bedre på dette kortet enn San diego? Bruker luftkjøling.

Noen som har erfaring fra dette?

5398688[/snapback]

 

Har ikke noe erfaring med San Diego, men har selv Opteron 146 og den klokker bra, kjører den selv på 2.8GHz (10x280). Det er nå en del folk som får god klokk med San Diego. Opteron 148 er vel ikke så lett å få fatt i for tida.

 

Dette HK er merkelig. Klarer fint å kjøre 9x310Mhz Prime95 stabil i 9timer, 3DMark 2003 får jeg 6500 med Radeom 9800PRO, men når du skal reboote, får jeg ikke noe boot. Sliter og sliter.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Samme gjelder meg på alt over 295MHz. Chipsettet mitt kommer ikke lengre enn 310MHz heller.

 

Men på grunn av minne problemene vurderer jeg å bytte til et annet hovedkort, prøver å få tak i noen med 2x1024Mb jeg kan teste på kortet. Noen i nærheten av Kongsberg som har det?^^

Lenke til kommentar
Samme gjelder meg på alt over 295MHz. Chipsettet mitt kommer ikke lengre enn 310MHz heller.

 

Men på grunn av minne problemene vurderer jeg å bytte til et annet hovedkort, prøver å få tak i noen med 2x1024Mb jeg kan teste på kortet. Noen i nærheten av Kongsberg som har det?^^

5399057[/snapback]

 

Hei,

 

Jeg ser at du kjører 1T: Går det bra? Jeg får ikke kjøre 1T stabilt. Får reboot når jeg er på nettet og besøker en side med mye flash animasjon som denne.

 

Jeg begyner å tro at dette HK har en del problemer med RAM kjøring, og at alle disse boor problemene skyldes akkurat det.

 

Jeg klarer fint å kjøre 9x315MHz på 2T (her MÅ jeg ha 2T) og den er faktist letere å boote om igjen med.

 

Vet ikke hva jeg skal tenke. Skifter HK sammen med GK :innocent:

 

Staljin

Lenke til kommentar

Jeg kjører 9x305MHz, med 166MHz divider. Så rammen går på 3-3-3-7-T1@ 245MHz. Kan nok tjene litt på T2, men har ikke testet så mye hvilken ram konfigurasjon som gir best ytelse. På 305MHz booter den fint opp, men krasjer innimellom pga AGP-driveren.

 

Vurderer å gå til et DFI eller Asus kort, sammen med et 7800GT. Får se hva jeg får tak i og hva jeg gjør.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
Jeg kjører 9x305MHz, med 166MHz divider. Så rammen går på 3-3-3-7-T1@ 245MHz. Kan nok tjene litt på T2, men har ikke testet så mye hvilken ram konfigurasjon som gir best ytelse. På 305MHz booter den fint opp, men krasjer innimellom pga AGP-driveren.

 

Vurderer å gå til et DFI eller Asus kort, sammen med et 7800GT. Får se hva jeg får tak i og hva jeg gjør.

5399134[/snapback]

 

Har du trykket på denne linken? gikk det bra? Den setter min PC ut av spill ved 1T.

 

Staljin

Lenke til kommentar
Er dette hovedkortet kompatibel med en "AMD Opteron 165 64bit Dual-Core "Denmark" 1.8GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939" prosessor?

 

Kortet har ikke digital lydutgang? Noen enkel måte å få det, har et lydkort jeg gjerne vil fortsette å bruke som dessverre mangler det.

 

Er ikke så mange alternativer når man ikke er villig til å bytte ut 6800gt kortet allerede er det.

 

Noe spesielt å tenke på ved bruk av vannkjøling på dette hovedkortet?

 

Lar det være med det i første omgang jeg, mulig noen av punktene er svart på tidligere men er veldig mange poster i denne tråden.

5377571[/snapback]

 

Angående digital lydutgang så har jeg også tenkt litt på dette. Har ikke fått kortet enda, men jeg har studert litt tekniske dokumenter og referansedesign for realtek acl850 (lydbrikken på kortet). Pin 48 er SPDIFO, altså sp/dif out. I prinsippet burde man kunne tvinne en tynn kobbertråd rundt denne pin'n og bruke som digital coax ut.

Er også snakk om en interessant "Power-off CD function" i de tekniske dokumentene, hvor det er snakk om at hvis man kun har 3.3 volt koblet på brikken, og ikke 5v så er den digitale delen av brikken på, men den analoge delen(opamp) slått av. Altså burde man da kunne få mye "renere" signal fra de vanlige utgangene. Jeg frykter at man kan ikke unngå at brikken resampler, men disse mod'ene burde føre til at lydkvaliteten øker betydelig. Dette er kun spekulasjoner, men iallefall spdifo-mod'n burde ikke være noe problem.

Hvis noen har lyst til å teste dette så hadde det vært flott, får kortet selv på mandag og kommer iallefall til å teste spdifo mod'n.

 

Linker:

ftp://152.104.238.194/pc/ac97/alc850/ALC8...taSheet_1.4.pdf

ftp://202.65.194.18/pc/ac97/alc850/alc850_a64.zip

Endret av TheGEEK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...