Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og da har jeg etter mye fundering kommet til at jeg skal stemme Venstre. Selv om de har politikere jeg ikke liker (Skogsholm), saker jeg er uenig i (EU) og ønsker en ny Bondevikregjering nesten like lite som jeg ønsker en med Senterpartiet og SV, blir det alternativet for meg.

 

Og siden jeg bor i Bergen, betyr det en stemme til Sponheim, og derfor blir det min avatar fram til valget...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ville egentlig stemt Venstre, men så var det dette med Bondevik som gjør meg usikker. Jeg missliker at Venstre som et liberalt parti er villige til å samarbeide med forbudspartiet KRF. De må også miste veldig mange stemmer av det, ser i hvertfall ut til at de mister min.

Lenke til kommentar

Stemte FRP nå, såvidt foran V. Men aller helst ønsker jeg å stemme blankt, har punkter jeg er så fundamentalt uenig i på samtlige partier. Men jeg ønsker absolutt ikke en sosialistisk regjering og ikke Bondevikregjering, så da blir det en stemme til FRP. Men til valget kan det fort bli Venstre, for jeg foretrekker Bondevik foran Halvorsen og om Venstre kommer seg over sperregrensen er mye av forspranget til rød-grønt spist opp.

 

Så man får se hvor mye jeg verdsetter prinsippene på valgdagen. Det som er synd er at blankt blir registrert i samme "Pott" som forkastet. Det burde blitt registrert som eget. Tror det ville gjort inntrykk om noen % stemmer ble registrert som blankt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Når en setter opp poll her inne, er en nødt til å huske på at brorparten av de som befinner seg i pollens målgruppe er unge, skråsikre personer. Er nok ikke uten videre at resultatene her inne skiller seg markant fra de politiske oppfatningene vi finner i dagliglivet. ;)

Lenke til kommentar

Surfa litt rundt, fordi jeg hadde lyst til å stemme på et parti jeg likte partiprogrammet til og ikke på grunnlag av hva partitoppene har gjort i media den siste måneden. Synes høyre, sv, ap og venstre har mye for seg. Men jeg likte sv best, så da blir det nok de.

 

Nei vent, Karl i Hagen er jo den eneste som tør å si ifra, må nok la den mannen få styre landet. Ja til Karl i Hagen diktatur i Norge!

Lenke til kommentar

Det var egentlig et vanskelig valg for meg i år. Jobber i kommuneadministasjonen så jeg er litt pliktig til å stemme siden jeg jobber sånn 5 meter fra stemmeboden her i bydelen :p

 

Uansett jeg satt mellom dillemmatet AP, H eller FrP. Ap-siden for å beholde arbeidsplassen over lengre tid (snakk om sentralisering... igjen), Høyre for bedre bedriftsøkonomi og FrP for å få noen politiske ukorrekte meninger, bedre innvandrerpolitikk og mer penger til vei (alkohol og tobakk bryr meg ikke).

 

Min stemme går i år til FrP fordi Høyre skuffa meg ekstremt sist gang, og hvilke arrogant holdning de holder til frp som trossalt har en god prosentvis oppslutning i norge. Når noen har en arrogant holdning til ett parti så er de arrogante mot folket.

 

AP var jeg i svært tvil om. Jeg er generelt sett et høyremenneske, men det med arbeidsplassen er relativt viktig også. Hadde dog ikke hatt noe problem å flytte ut av oslo ved en flytting av offentlige arbeidsplasser til distriktene (oslo sux bigtime) men AP har så politisk korrekt politikk jeg blir rett og slett kvalm.

 

De andre jallapartiene v, sp, sv, krf, kyp, dem ol. har jeg også mine meninger for og mot. Helt mot. V f.eks har en feil holdning til vei og en for god holdning mot jordbruket, og at de har fått så mye makt i denne perioden satte avsmak i meg. Krf er for meg galt å stemme uansett siden jeg er totalt imot å blande kristendom og politikk på den måten. SV er totalt fraværende i veispørsmål, og SP vil bare øke veibevilgningen (ikke f.eks engangsavgiften, omregistreringsavgiften, årsavgiften, drivstoffavgiftene, vrakpanten eller sette ned bøtene). kyp og demokratene er for små og uinteressante generelt sett uansett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...