Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt lyst til å stemme DLF, siden de står nermest min personlige ideologi. Men jeg tror jeg kommer til å stemme FRP siden de går inn for å avsette Bondevik, vet ikke helt hvorfor, men jeg talker ikke den fyren (pluss at politikken til FRP ikke er så alt for bak mål etter min smak). :hmm:

Lenke til kommentar

jeg stemmer AP

først og fremst fordi jeg mener det er utrolig viktig å hindre kommersialiseringen av skoletilbudet som clemet har satt i gang.

utifra min ideologi skal ikke utdanning koste penger fordi menneskers fremtid ikke skal avgjøres av foreldrenes bankkonto. høyreregjeringa er ikke veldig ekstreme på dette, men jeg anser det som et skritt i feil retning.

derfor blir det AP.

Lenke til kommentar
Noe av det som irriterer meg mest grundig når det gjelder politikk er begrunnelser ala "Jeg stemmer AP for det blir ikke noe bedre uansett."

 

Så modellmakt, denne er til deg: :thumbdown:

 

(Vi trenger en smiley som viser finger'n!)

:mrgreen: godt å kunne irritere deg! som jeg skrev i min 3. post, jeg stemmer ap i mangel på bedre alternativer

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å stemme Høyre den 12. september. Hovedgrunnen til dette er at jeg er meget redd for hva som kan komme til å skje med SV og SP i regjeringsposisjon. Haga har bl.a. uttalt at hun vil flytte en hel haug av statlige arbeidsplasser ut av Oslo, noe jeg stiller meg sterkt imot. Og SV på sin side vil jo implementere "geniale" tiltak som å melde oss ut av NATO/EØS og avskaffe karakterene i skolen. Har egentlig ikke mye lyst til å stemme Høyre heller, spesielt pga. at det medfører KRF i regjeringsposisjon, men hvis jeg må velge mellom de to ondene er valget enkelt. Dessuten er det jo lov å håpe på at Høyre får rent flertall etter valget ;)

Lenke til kommentar

Kanskje det hadde vært en ide å gjøre denne tråden om til en undersøkelse/poll med de forskjellige politiske partiene som stiller til valg. Det finnes sikkert et par av de allerede, men siden de 'kun nettop' har begynnt med valgkampen kunne det hvert greit med en ny en kanskje? Bare et forslag. :)

Lenke til kommentar
Stemte KRF.

 

Flott politikk og dyktige politikere. Bare digger Dagfinn Høybråten.

Heia KRF og alt de står for. Nei til alkohol, nei til røyk og nei til usunn livstil. Ja til Gud, ja til familie og ja til avholdenhet.

Var det sarkasme og ironi, eller......? :dontgetit:

Fyren står bak babetheaden. Han mater oss med tråder med seksuelle vinklinger. Og du spør?

 

Aner ikke hva jeg skal stemme, men i alle fall ikke noe sosialistisk. Er redd "alt" blir dyrere. Er egentlig ikke enig med noen av partiene... Og nei, det blir definitivt IKKE FRP. ;)

Lenke til kommentar

pga.

dokumentavgifter ved huskjøp som er blitt meningsløst stor, og neppe er justert med tanke på hvor mye husprisene har steget det siste året. (den er på 2.5% av kjøpssummen)

 

bilavgifter som gjør til at bilparken i norge er i ukrainsk klasse,

 

veiavgifter som stort sett blir brukt til opera og slike ting,

 

stemmer eg frp

 

så er eg enig i en god del andre ting også, men på langt nær alt.

¨

Kunne også stemt høyre, men det irriterer meg grenseløst at de og krf skal sitte å håne frp som idioter. de stempler ikkje bare partiet frp som idioter da, de stempler også ett par hundre tusen nordmenn som tullinger.

 

En stemme til FRP er også en garanti for at bondevik ikkje er statsminister til høsten.

 

 

Stemmer ikke SV (og AP da siden de antagelig går inn i regjering i lag) fordi eg er redd det vil føre til økte avgifter, økte skatter, meningsløs forsterkning av offentlig sektor, høyere skatter til bedrifter, mer utflagging, og en høyere rente.

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar

Fikk følgende i "velgertesten" til TV2 og det stemte hvertfall med de tre realistiske alternativene jeg hadde kommet frem til på forhånd. Dog ennå ikke sikker på hvilket det blir til slutt selv om Høyre trolig er på vei ut av listen...

 

Disse partiene bør du vurdere:

FRP:75,3 %

H:55,6 %

V:52,6 %

Lenke til kommentar

Enten er dere som stemmer Høyre eller Frp dumme, ellers er dere bare ikke helt oppdatert. En annen utvei er jo at dere er rike, ellers vet jeg ikke.. noen flere? Tydelig er det ihvertfall at en del av dere har gått på høyres valgflesk, og det så til de grader!

 

...kanskje litt krass der, men det måtte fram en gang for alle. Beklager folkens :dontgetit:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar
Med Høyres oppførsel (ikke vilje til samarbeid), så går min stemme til FrP.

 

Noe av det som irriterer meg mest grunidg når det gjelder politikk er begrunnelser ala "Jeg stemmer AP for det blir ikke noe bedre uansett."

 

Så modellmakt, denne er til deg: :thumbdown:

 

(Vi trenger en smiley som viser finger'n!)

Det er FRP som ikke klarer å sammarbeide da! Men synes ikke noe spesielt om noen av partiene, så jeg stemmer SV eller AP, har ikke helt bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar

Er det riktig at vist en kjøper en bolig til 2 mill, så skal staten ha 50000? De kaller det dokumentavgift, men i virkligheten så får en 2-3 andre regninger på 4-6000 kr.

Er det nødvendig at staten skal ha 8-9kr litern i avgifter på bensin? da det faktisk er snakk om "vår" olje?

Eller er det nødvendig at staten skal ha 3000 kr i avgift på bil , uavhengig om du kjører 2 km eller 20000 km i året?

 

Er en del avgifter som har komt fullstendig utav kontroll, "dokumentavgiften" var i utgangspunktet 1.25% og omhandlet absolutt alle dokumenter ved boligkjøp. I årenets løp har den blitt endret til 2.5% og dokumentavgiftene kommer i tillegg. + at boligprisene har stege ett par hundre prosent.

 

Er alt for mangen avgifter som treffer veldig urettferdig, og er tildels meningsløse. De burde vert fjerna og ikkje økes slik sv sikkert kommer til og gjøre.

 

Er ikkje snakk om å være rike, er snakk om å være ganske så normal.

Boligkjøp, bilkjøp, lån osv. er ting som rammer de fleste, slike ting kunne vært gjort mye billigere hadde endel avgifter forsvunnet.

 

Renta er no ca 3% , det er vel ca 3% mindre enn den var uten forgie stoltenberregjering. På ett vanlig boliglån til 2 mill så utgjør det en forskjell på 60000 i året , kun i renter.

 

Men skjønner jo at det sikkert er en del arbeidsledige som stemmer SV, personlig meina eg at det skal lønne seg å være i arbeid, en skal ikkje bli rik av å være arbeidsledig.

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar
Er en del avgifter som har komt fullstendig utav kontroll, "dokumentavgiften" var i utgangspunktet 1.25% og omhandlet absolutt alle dokumenter ved boligkjøp. I årenets løp har den blitt endret til 2.5% og dokumentavgiftene kommer i tillegg. + at boligprisene har stege ett par hundre prosent.

ja, for boligprisene er jo statsregulert, ikke sant? you gotta love da "market"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...