Gå til innhold

da har jeg stemt, hva stemte du?


Hva stemte du?  

754 stemmer

  1. 1. Hva stemte du?

    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      9
    • Fremskrittspartiet
      183
    • Høyre
      96
    • Kristelig Folkeparti
      11
    • Kystpartiet
      5
    • Pensjonistpartiet
      2
    • Rød Valgallianse
      47
    • Senterpartiet
      21
    • Sosialistisk Venstreparti
      77
    • Venstre
      44
    • Norges Kommunistiske Parti
      10
    • Det Norske Arbeiderparti
      110
    • Blankt
      12
    • Har ikke/skal ikke stemme
      123


Anbefalte innlegg

Jeg betviler på det sterkeste at dette er noe du vil innrømme, Turgon, men du snakker som om de borgerlige partiene til slutt vil lande oss i paradis, mens de ikke-borgerlige partiene derimot bare kommer til å lande oss i et ikke-borgerlig helvete med tidløs elendighet og evig fortapelse. Skitne penger, du liksom. De er ikke mer skitne enn hva kapitalismens kommersialisering av motebransjen er skyld i unges opplæring i statusjag, motepress og småjenters spiseforstyrrelser. Slik ståa er i dag, i verdenssamfunnet, er det simpel konsekvensetikk å forstå at det er mindre forsvarlig å la virksomheten, politikken til Høyre legger opp til, fortsette, enn det er å bruke penger vi har tjent på oljen.

Hmm. Kan ikke huske at jeg har snakket om så store kontraster, men jeg skal erlig inrømme at jeg tror at SV og SP klarer å styre Norge rett i grusen med sin Økonomsike politikk hvis de ikke endrer seg drastisk. Mye av det samme vil skje hvis Frp styrer for lenge.

 

Dette kommer av at Norge er i konkuranse med utlandet, som er en typisk ting SV/SP ikke ser, og blir utkonkurert groft om man skal øke skatter og avgifter mer, for å ikke å snakke om hva som kan skje med lønningene når LO lederen sitter i styret til AP..

 

Mulig andre penger er skittene også, men vi snakker om meget forskjellige skittenheter.

 

SV forteller ogss at de er det store miljøpartiet, men vil bruke mer oljepenger kynisk for å bedre vår velstand. Ser du ikke dobbelt moralen?

 

Forklar meg gjerne hva som er glat med høyres politikk mot verdenssamfunnet. For emg ser det ut som den fungerer helt strålende. Hva med SV sin politikk? Melde seg ut av alt som er av internasjonale samarbeid og handels avtaler. For hva vis EØS ryker? Da har vi en toll mur å stor som eifeltårnet mot europa, og som jeg forstår det så vil de ikke ha noe med USA å gjøre heller. DA har vi i realiteten sagt opp ALLE handelsavtalene vi har. Ser du noen betenkligheter ved dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok på grunn av at vi har barnehager til å hjelpe foreldre med, så blir ungjenter offer for motepress og spiseforstyrrelser?

Delvis, ja. Dersom en av foreldrene hadde vært hjemme med barna, hadde vedkommende vært bedre i stand til å følge med (dette gjelder også i forbindelse med den økende grad av rusmisbruk blant barn og ungdom). At barn i utgangspunktet utsettes for dette, er en konsekvens av de ideer de indoktrineres med fra barnsben av: Alle skal være like, de som skiller seg ut (enten det er i positiv eller negativ forstand) skal gjøres like. Hadde foreldre vært sitt ansvar bevisst, ville de ha lært sine barn å utforske sin individualitet fremfor å tilpasse seg det konforme. Men det gjør de selvsagt ikke, all den tid de selv også har blitt indoktrinert med de samme ideer.

 

Har det ikke heller noe med konkurranseutsetning å gjøre. Evig konkurranse. Effektivitet. Kapitalisme.

Nei. Kapitalisme handler kun om et frivillig samspill mellom mennesker. Dersom ingen ønsker å kjøpe moteklær, kan ikke noen tvinge dem til å gjøre det. Det er derfor et moralsk spørsmål hvorvidt barn utsettes for motepress og spiseforstyrrelser. Det er et moralsk spørsmål hvorvidt barn lar seg presse av andre til å kjøpe (eller sågar stjele) dyre merkeklær, og det er et moralsk spørsmål hvorvidt barn presser andre til å gjøre det. Begge deler bunner i den egalitære doktrine som sier at man skal tilpasse seg det konforme.

Lenke til kommentar

Spiseforstyrelser, rus misbruk og slikt Kan vel kanskje gå under hva som bør være et personlig ansvar? Er jo grenser for hva staten skal ta ansvaret for. At det reklameres med syltynne jenter er kanskje uheldig, men når alt kommer til alt er det jenta som ser reklamen som har valget om hun vil bli slik eller har det bra med seg selv.

 

Vi skal selvsagt hjelpe jenta med å komme på rett kjøl igjen, men staten har ikke noe med hva jenta driver med på fritiden, hvilke reklamer hun ser på og om hun får anoreksia, oppkastsyken, diare eller byllepest.

Lenke til kommentar
FrP blir det ikke, forstår ikke helt den nye parlamentarismen deres (jfr. Bondevik-nekt)

Du forstår ikke hvorfor Frp ikke vil støtte en statsminister som tar og tar men aldri gir tilbake til Frp? Som støtter seg på Frp men aldri gir partiet noen reell innflytelse?

 

Nei, da er det nok mye du ikke skjønner...

 

 

Enten er dere som stemmer Høyre eller Frp dumme, ellers er dere bare ikke helt oppdatert. En annen utvei er jo at dere er rike, ellers vet jeg ikke.. noen flere? Tydelig er det ihvertfall at en del av dere har gått på høyres valgflesk, og det så til de grader!

Skal vi se... Det var ikke før jeg faktisk begynte å sette meg inn i hva de forskjellige partiene står for at jeg bestemte meg for å stemme på Frp. Ikke er jeg rik heller, og Høyre tiltaler meg ikke som parti pga. at de er korporasjonsprostituerte som taler globale korporasjoners sak fremfor individet.

 

Hvis jeg skal få lov å spekulere litt om deg så er du for ung til å stemme, og du tjener ikke noe særlig med egne penger.

Lenke til kommentar
Du forstår ikke hvorfor Frp ikke vil støtte en statsminister som tar og tar men aldri gir tilbake til Frp? Som støtter seg på Frp men aldri gir partiet noen reell innflytelse?

 

Joda, skjønner Hagen er sur for dette, det jeg mener er at FrP får stille et mistillitsforslag etter valget til en eventuell Bondevik-regjering.

Lenke til kommentar
Er en poll ønsket? :)

Ja, gjerne en til, er jo noen mnd siden siste, er det ikke? Kan man jo sammenligne og se om det er kommet endringer.

 

Men gjerne ta med "blankt" denne gangen, det er fult mulig å stemme det ved valget. Og småpartiene RV, Demokratene, DLF og Kystpartiet må vel med også, om du tar deg bryet med å lage en poll.

Lenke til kommentar
Du forstår ikke hvorfor Frp ikke vil støtte en statsminister som tar og tar men aldri gir tilbake til Frp? Som støtter seg på Frp men aldri gir partiet noen reell innflytelse?

 

Joda, skjønner Hagen er sur for dette, det jeg mener er at FrP får stille et mistillitsforslag etter valget til en eventuell Bondevik-regjering.

Han gir jo beskjed i forkant av valget om hvordan FRP vil forholde seg. Det er jo en flott ting, spesielt for velgerene. Det værste er partier som gjemmer seg til etter valget. Som Bondevik gjorde ved forrige valg. "Jeg har ingen plan B" fasaden som var en usannhet.

 

Skulle gjerne likt å se AP og SV uttale hvordan de skal løse den store floken innen forsvar og utenriks, der er det jo som natt og dag. Og AP har gitt beskjed om at SV MÅ endre kurs der, mens SV uttaler at de ikke vil det. Så en avklaring der ville jo vært fint, slik at velgerene har litt bedre formening om hva de stemmer på.

 

FRP har enkelt og greit sagt at de samarbeider gjerne med de borgerlige, men kravene har endret seg litt.

Lenke til kommentar
Er en poll ønsket? :)

Ja, gjerne en til, er jo noen mnd siden siste, er det ikke? Kan man jo sammenligne og se om det er kommet endringer.

 

Men gjerne ta med "blankt" denne gangen, det er fult mulig å stemme det ved valget. Og småpartiene RV, Demokratene, DLF og Kystpartiet må vel med også, om du tar deg bryet med å lage en poll.

Done.

Lenke til kommentar
Dette kommer av at Norge er i konkuranse med utlandet, som er en typisk ting SV/SP ikke ser, og blir utkonkurert groft om man skal øke skatter og avgifter mer, for å ikke å snakke om hva som kan skje med lønningene når LO lederen sitter i styret til AP..

Nå er det vel ikke slik at vi på død og liv er nødt til å konkurrere med utlandet på alle områder. Gjør slutt på virksomheten, altså privatiseringen, Høyre sin politikk legger opp til, og overfør ansvaret til staten. Du tror vel ikke at staten flytter utenlands, gjør du? Staten er av, og for, folket. Og takket være funnet av olje tilbake på sekstitallet, er vi nå i en posisjon hvor vi kan investere hardt og brutalt i kunnskap, noe som igjen, uten sidestykke, vil gi oss a leg up overfor de du kaller våre konkurrenter. Spørsmålet er om vi skal gjøre oss avhengige av andre land, eller om vi skal kjøre en selvstendighetslinje hvor vi selv kontrollerer produksjon, kunnskap, inntekt og mandat over eget land.

 

Hvorfor nevner du styret til AP og LO-lederen, forresten? Hva prøver du å si?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...