Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Uansett, hva synes folk om videre simplifisering av stats, og skiftende stats på gear utifra hvilket spec du bruker?

 

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det enda, men skiftende stats utifra spec høres interessant ut.

Jeg får tilbake en haug med bagspace på de fleste av altene mine.

DK, shaman, druid, priest og paladinen min har alle et off-spec sett som tar opp en god del plass.

Hunter'n trenger jeg ikke så mye OS gear på akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@MrDuklain: De har allerede sagt at det skal komme minst to expansions etter WoD, om ikke flere.

 

 

De bare kødda. De sa noe som "Grom Hellscream riding into war on the back of Wrathion" når de ble spurt om siste boss, noe som helt klart er sarkasme.

 

Uansett, hva synes folk om videre simplifisering av stats, og skiftende stats på gear utifra hvilket spec du bruker?

 

Det var vel mer ment som kødd ang. Wrathions rolle i WoD, de nevnte jo Grom som last boss flere ganger etter det.

Lenke til kommentar

Uansett, hva synes folk om videre simplifisering av stats, og skiftende stats på gear utifra hvilket spec du bruker?

Det blir flere stats å velge mellom, ikke færre. Hvordan får du det til å bli en simplifisering? Er det noe jeg har gått glipp av? (så ikke på streamen i går)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hit, expertise og.. et eller annet blir fjernet. Gear (utifra det jeg har forstått) har nå følgende:

 

1. En main stat (int, strength, stam, som skifter utifra spec)

2. En secondary stat (crit, haste etc.)

(3.) En "fun" stat, på noe gear (cleave, movement speed)

 

Det er enda enklere enn i dag

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg veit ikke helt, jeg. Høres ut som om theorycrafting blir enda mer avansert nå. Man må også ha forskjellige sett med gear ut i fra om en fight har aoe eller ikke. I tillegg er reforging borte, noe jeg synes er bra.

 

Og at hit og expertise er borte er også bare bra. De to stattene var egentlig helt ubrukelig. Reforge til 7,5% eller 15% for absolutt alle klasser.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Da tok vi ned Paragon i SoO i går, normal så klart :) Veit vi er en evighet bak dere andre, men for en casual 2-3 raid pr. uke guild så er vi fornøyde hehe. Dog må jeg innrømme at de kanskje gikk litt over the top med hvor mange forskjellige abilities man skulle ha med. Mistenker at den eneste grunnen til at vi klarte det er fordi vi har farma gear og er så og si rundt 560+ alle samme... MEN! Progressjon er bra uansett om det er tregt ;p

Vet dere om taktikkene som ligger på Icy Veins er nøyaktige? Sitti å lest meg opp på Garrosh, som jeg til nå kun har gjort på LFR. Om jeg virkelig fordyper meg på ICY V samt youtube, så burde det vel være en grei start?
Er rogue, Sub :)

Lenke til kommentar

Da tok vi ned Paragon i SoO i går, normal så klart :) Veit vi er en evighet bak dere andre, men for en casual 2-3 raid pr. uke guild så er vi fornøyde hehe. Dog må jeg innrømme at de kanskje gikk litt over the top med hvor mange forskjellige abilities man skulle ha med. Mistenker at den eneste grunnen til at vi klarte det er fordi vi har farma gear og er så og si rundt 560+ alle samme... MEN! Progressjon er bra uansett om det er tregt ;p

 

Vet dere om taktikkene som ligger på Icy Veins er nøyaktige? Sitti å lest meg opp på Garrosh, som jeg til nå kun har gjort på LFR. Om jeg virkelig fordyper meg på ICY V samt youtube, så burde det vel være en grei start?

Er rogue, Sub :)

Icy vein er ganske så god kilde;)
Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg blir flamet for å være nub, men here goes nothing.

Har startet opp med wow igjen etter 3 år pause. (ga meg etter LK) og har egentlig ikke lest et pøkk om wow.

Har forsøkt å lese meg opp på nettsider jeg brukte før, som wowhead, mmo champion, og diverse andre.

 

Men jeg er tydeligvis tjukk i hodet og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg nå kravlet meg opp på 90.

Spiller hunter, og har respeccet til BM, Har fått meg flight license i pandaria, gjort alle quester, og vil gjerne prøve meg i instance. Rota meg i går inn i scholomance og scarlet, det var forvirrende greier.

 

Så til spørsmålet.

 

Hva skal jeg starte opp med, har jo litt lysst å forsøke meg på raiding (10 man) i en eller annen variant.

Item lvl er visstnok 443 på min hunter.

 

Er det noen som gidder å ta en kjapp recap på hva jeg har gått glipp av de siste 3 årene.

Er ennå forundret over at jeg ikke trenger arrows eller bullets, noe jeg hadde 40k av i banken.

 

Takk for alle svar, og beklager nub spørsmål :)

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg blir flamet for å være nub, men here goes nothing.

Har startet opp med wow igjen etter 3 år pause. (ga meg etter LK) og har egentlig ikke lest et pøkk om wow.

Har forsøkt å lese meg opp på nettsider jeg brukte før, som wowhead, mmo champion, og diverse andre.

 

Men jeg er tydeligvis tjukk i hodet og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg nå kravlet meg opp på 90.

Spiller hunter, og har respeccet til BM, Har fått meg flight license i pandaria, gjort alle quester, og vil gjerne prøve meg i instance. Rota meg i går inn i scholomance og scarlet, det var forvirrende greier.

 

Så til spørsmålet.

 

Hva skal jeg starte opp med, har jo litt lysst å forsøke meg på raiding (10 man) i en eller annen variant.

Item lvl er visstnok 443 på min hunter.

 

Er det noen som gidder å ta en kjapp recap på hva jeg har gått glipp av de siste 3 årene.

Er ennå forundret over at jeg ikke trenger arrows eller bullets, noe jeg hadde 40k av i banken.

 

Takk for alle svar, og beklager nub spørsmål :)

Morsomt at du tok deg tid til å skrive en vegg med tekst når du kunne bare puttet to enkle ord i google, "Hunter guide".

 

Hunter guide - http://www.icy-veins.com/

Hva du skal reforge\gemme\enchante - http://www.askmrrobot.com/

Lenke til kommentar

Angående lore og den nye ekspansjonen så er jeg litt to-delt. På en måte liker jeg at dem går tilbake litt, da det helt avgjort er WC1 --> WC3 historien og karakterene som interesserer meg mest.

 

På den annen side så er det også greit at historien går videre, men sist dem prøvde seg på noe sånt fikk vi pandaland, som jeg overhodet ikke kunne brydd meg mindre om. Kan ikke si jeg var overbegeistra over Cata heller, men jeg hadde da i det aller minste et lite forhold til Deathwing fra Day of the Dragon om ikke annet.

 

Selv om spillet i bunn og grunn er "logg inn, drep skapninger, få utstyr til å drepe sterkere skapninger --> rinse and repeat" så spiller faktisk historien en stor rolle, for meg ihvertfall. Jeg forguda Wrath of the Lich King nettopp pga det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående lore og den nye ekspansjonen så er jeg litt to-delt. På en måte liker jeg at dem går tilbake litt, da det helt avgjort er WC1 --> WC3 historien og karakterene som interesserer meg mest.

 

På den annen side så er det også greit at historien går videre, men sist dem prøvde seg på noe sånt fikk vi pandaland, som jeg overhodet ikke kunne brydd meg mindre om. Kan ikke si jeg var overbegeistra over Cata heller, men jeg hadde da i det aller minste et lite forhold til Deathwing fra Day of the Dragon om ikke annet.

 

Selv om spillet i bunn og grunn er "logg inn, drep skapninger, få utstyr til å drepe sterkere skapninger --> rinse and repeat" så spiller faktisk historien en stor rolle, for meg ihvertfall. Jeg forguda Wrath of the Lich King nettopp pga det.

 

Du mener pandaland er noe nytt, til tross for at vi møtte flere pandaer og en pandaren i WC3. Eller fant du aldri

 

 

"Largest Panda Ever" og "The Secret Pandaren Relaxation Area" med bilde av to pandaer?

 

 

?

 

I tillegg så møter jo Rexxar Chen Stormstout i WC3, så jeg håpte på pandaren fra de første ryktene om den første expansion (TBC) dukka opp.

Lenke til kommentar

 

Du mener pandaland er noe nytt, til tross for at vi møtte flere pandaer og en pandaren i WC3. Eller fant du aldri

 

 

"Largest Panda Ever" og "The Secret Pandaren Relaxation Area" med bilde av to pandaer?

 

 

?

 

I tillegg så møter jo Rexxar Chen Stormstout i WC3, så jeg håpte på pandaren fra de første ryktene om den første expansion (TBC) dukka opp.

Hvor skriver jeg at pandaer er nytt?

Er fullstendig klar over at Chen dukka opp i WC3 ettersom jeg har spilt nettopp det masse. Syntes det var fjollete og goofy da, og at en hel ekspansjon ble lagd rundt kung-fu pandaer syntes jeg var enda teitere. Men det er bare mine egne meninger.

Lenke til kommentar

Gurglemuffin: Du skal få lov til å ha dine meninger om det, men respekter at andre mener noe annet :)

Jeg synes MOP er en fin utvidelse jeg, liker iokasjonen, musikken og stemningen.

 

Og de 10 første levelene som Panadian er faktisk veldig bra, god story og man får se på en anne måte at ting alltid ikke er så sort/hvitt.

Lenke til kommentar

Gurglemuffin: Du skal få lov til å ha dine meninger om det, men respekter at andre mener noe annet :)

Jeg synes MOP er en fin utvidelse jeg, liker iokasjonen, musikken og stemningen.

 

Såklart. Jeg skriver jo nettopp at det er mine egne meninger.

Jeg likte f.eks WotLK av nøyaktig samme årsaker som du liker MoP - og der er det også spredte holdninger blant spillerbasen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...