Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller på Al'Akir.

 

Men det er ikke SÅ stress med gull. :) Trenger liksom bare et sted å starte. Jeg har ikke noe hastverk egentlig. Liker egentlig tanken på å starte litt på bunn, og bygge opp formuen igjen. :) Men siden jeg har vært borte i så mange år, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte.

Lenke til kommentar

Queste på lavere level kan jo være lurt, ja. Har de fleste klassene på level 70-80.

 

Men tror jeg inntil videre vil teste ut en panda-munk for å teste ut litt av det nye. :-)

 

Siden jeg er raka fant så tenkte jeg å ta to gathering professions. Hvilke av mining, herb og skinning burde jeg ta med tanke på økonomi?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvordan status er med herb, men jeg har hatt mining og skinning på mine. Og så lenge jeg var obs på å mine og skinne det jeg fant ble det godt med gull av det etterhvert. Ikke var det sånn at jeg måtte drive å farme for å holde meg a jour med skillevel i forhold til nye soner under levelinga heller. Jeg lå heller foran noen ganger slik at jeg ikke fikk lært mer hos trainer før jeg gikk opp noen levler til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Jeg spiller på Al'Akir.

 

Men det er ikke SÅ stress med gull. :) Trenger liksom bare et sted å starte. Jeg har ikke noe hastverk egentlig. Liker egentlig tanken på å starte litt på bunn, og bygge opp formuen igjen. :) Men siden jeg har vært borte i så mange år, så aner jeg ikke hvor jeg skal starte.

Horde? Tror jeg har noen tusen gull liggende der.. Sjekker om jeg har gametime nuh!

 

EDIT: Den gikk ut i går, faktisk. Tilfeldigheter, med tanke på jeg ikke har spilt på snart 6 mnd.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Øke vanskelighetsgraden på raidfinder og itemlevel på gear? Nyeste raidet og 20 nye som kjører for første gang og 1shotter alt uten at noen dør.

 

Er jo like vanskelig som 5man normal. Er kanskje meninga.

 

LFR er ikke laget for å være vanskelig.

LFR er mer som raid for folk flest.

 

LFR-----Flex----Normal----HC.

 

Dette blir det snudd litt opp ned på i neste utvidelse.

 

Jeg tenkte før LFR kom at "herregud så casual dette spillet har blitt" meeen, etter som jeg har fått tenkt meg om så har jeg kommet frem til at dette er rett og slett GENIALT av blizzard! Hvorfor sier du? Jo nå skal du høre:

Før LFR, for å raide noe som helst så måtte man:

1. Lvle til maks lvl

2. Gear opp i instancer

3. Finne en guild eller gjentatte pugs(grøss..).

4. Møte opp til raids og bli plukka ut som en av 25/10 til raidet.

Dette førte til at 12% av spillerene cleara ut raidet på normal vanskelighetsgrad på 6mnd.

Etter LFR derimo så er det en mye enklere prosses:

1. Lvle til maks lvl

2. Fiks ok gear

3. Still deg i kø for raid.

Etter lfr ble innført så ser vi at 30% av spillerbasen har clear ut på LFR vanskelighetsgrad.

Og hva vil dette si? Jo når 34% bruker tid på noe ingame så gir det blizzard muligheten til å allokere MYE flere ressurser til å designe gode raids. Som ser bra ut, har morsomme mechanics og god lore. Når du nesten 3 ganger mer tid og penger på å designe raids så blir det bedre. Så da kan du bruke de resursene du brukte på 12% av spiller basen tidligere til å lage utfordrende normal og heroic mechanics istedet for å spre disse utover å lage hele raid instancer.

Altså en vinn vinn vinn situasjon! Hardcore raidere får: Bedre raids. Casuals får: mer kontent, oppleve raids (som er noe av det kuleste i spillet imo) mer morro rett og slett. Og blizzard får: flere fornøyde kunder og mer penger i kassa! :)

Kilde: http://www.mmo-champion.com/content/2614-Dragon-Soul-and-Firelands-Statistics-Blue-Posts-Poll

EDIT: la til link til kilde og rettet på tallene :)

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar

---LFR---- lvl 90 normal mob --Normal 5man --5man hc --Flex----Normal----HC.

Sånn ja.

 

Det er genialt at flere får se alt de har laget og de får raide, men LFR2 med litt vanskeligere?

De som vil raide, men det skal være litt vanskelig også? LFR HC hadde vorri kult.

 

 

Finner nesten ikke guild lenger, alle er 10-25man med faste raidere og resten bruker en nettside de melder seg opp til raid på.

Endret av War
Lenke til kommentar

har funnet ut at det ofte kommer annpå når man spiller. Onsdag rett etter reset feks har noen av de beste LFR gruppene jeg har hatt, og ofte med folk som har heroic gear, men som hjelper en guildie etc. Andre ganger kommer man til wipefester (oftest senere etter reset) som får deg til å undres på om det ikke heller burde kalles Looking for Retards ikke raid :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...