Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får jo 3 stk. chimera's eye som jewelcrafter. I tillegg er det en genial profession sammen med Alchemy.

Det er ikke snakk om perks man får, men items man kan lage penger av. Gems er ikke nødvendigvis en stor gullgruve, da man faktisk må få tak i gems først, og det er epic som gjelder pengemessig bortsett fra de røde gemsene som går for grei pris i rare også. Resten av rare gems går for 3-30g her... Ikke mye å hente på å prospecte.

 

Men å lage wand som er bra i mid-level raids (tilsvarende 353-378 ilvl idag) burde være med (hos ench), og head i tilsvarende ilvl som wand hos JC.

Lenke til kommentar

Gullet ligger ikke i rare gems, men i de av grønn kvalitet, uncommon. Det krever riktignok at du aller helst selv miner, selv lager smykkene og selv disenchanter. Må du kjøpe ores blir det forståelig nok mindre å tjene. Kan du ikke disenchante selv er det like greit å selge gems til daily JC. Så får du heller sitte på en haug med Zephyrite.

Lenke til kommentar

Det er mest penger å tjene på epic gems. Grønne gems er mer et biprodukt, som man lager om til smykker og disser for mats. Hovedinntekten er nok cuts.

 

Jeg har sluttet helt å kjøpe ore. Kjøper heller uncut red epic gems, og så lager jeg bold/brilliant/delicate og selger på AH. Mye mindre arbeid, og mer inntekt over tid.

Lenke til kommentar

Jo. Alt dette varierer fra realm til realm. For min del koster det like mye å kjøpe uncut epic som jeg kan få solgt de for - røde ligger rundt 1000g. VI har 25 mannsguild som selger alle sine gems via én person, de har store deler av markedet for å si det mildt. :) Det er heller ikke veldig vanlig å ta heftig betalt for cuts, selv krever jeg ikke noe for 10 sekunders jobb, tips varierer fra 0 - 200g. Veldig ofte ingenting. Enchanting mats derimot selger mye bedre enn gems.

Lenke til kommentar

Du får jo 3 stk. chimera's eye som jewelcrafter. I tillegg er det en genial profession sammen med Alchemy.

Det er ikke snakk om perks man får, men items man kan lage penger av. Gems er ikke nødvendigvis en stor gullgruve, da man faktisk må få tak i gems først, og det er epic som gjelder pengemessig bortsett fra de røde gemsene som går for grei pris i rare også. Resten av rare gems går for 3-30g her... Ikke mye å hente på å prospecte.

 

Men å lage wand som er bra i mid-level raids (tilsvarende 353-378 ilvl idag) burde være med (hos ench), og head i tilsvarende ilvl som wand hos JC.

 

Gems er ikke nødvendigvis en gullgruve? Jo, det er faktisk det, om du har peiling. Du kan LETT gjøre 5-10k hver dag uten for mye arbeid.

Lenke til kommentar

Du får jo 3 stk. chimera's eye som jewelcrafter. I tillegg er det en genial profession sammen med Alchemy.

Det er ikke snakk om perks man får, men items man kan lage penger av. Gems er ikke nødvendigvis en stor gullgruve, da man faktisk må få tak i gems først, og det er epic som gjelder pengemessig bortsett fra de røde gemsene som går for grei pris i rare også. Resten av rare gems går for 3-30g her... Ikke mye å hente på å prospecte.

 

Men å lage wand som er bra i mid-level raids (tilsvarende 353-378 ilvl idag) burde være med (hos ench), og head i tilsvarende ilvl som wand hos JC.

 

Gems er ikke nødvendigvis en gullgruve? Jo, det er faktisk det, om du har peiling. Du kan LETT gjøre 5-10k hver dag uten for mye arbeid.

På hvilke gems? Epic gems, som du kun får i DS? Nei, ikke uten å raide. Blåe gems? Da skal du lage mange, de går for maks 80g her.

Lenke til kommentar

Kan en fortsatt jukse med det der?

Tenkte litt på det selv, og mener ikke å peke noen fingre her. Jeg ville vært skeptisk til noen som solgte 200 gems for rundt halv pris av hva de selger for på AH.

 

Jeg spurte en GM om det kunne slå tilbake på meg dersom jeg handlet med noen som masseproduserte "falske" items. Fikk ikke noe klart, entydig svar, men jeg tolket det dithen at dersom det var grunnlag for å tro at det var ulovligheter ute og gikk så kunne man bli straffet (hva nå det innebærer) selv om man ikke selv var den som utførte ulovlighetene.

 

Realms vareierer for mye til å kunne si at én måte er best. Så lenge man kjenner til sine alternativer er det lett å finne ut hva man tjener mest på. Dog ikke alle som kun er ute etter å tjene mest heller. Jeg leder et raid guild og jeg vil selvfølgelig heller bidra med gems til de som raider enn å tjene gull ved salg.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke du som avgjør om Blizzard synes du burde visst bedre. Om du ikke blir mistenksom til 200x episke røde stener så er jo det en grei sak. Tror ikke veldig mange, selv guild som raider med mange grupper/mye folk, har så mange å selge uten at noen ugler gjemmer seg i mosen. Men som sagt, det var ikke noe entydig svar jeg fikk, det var slik jeg tolket det.

Lenke til kommentar

Jeg har 5,6 millioner gold earned på min bank char. Tipper 50% av det kommer fra gems.

Og du raider ja? Eller har mulighet til å kjøpe flere uncut gems for så å cutte å selge for profit, grunnet penger fra tidilgere expansions?

 

Akkurat. jeg har ingen av delene. Det koster meg 4k å levle fra 502 til 520 i JC. De siste tar også en del penger, men jeg har ikke regnet på det da de er utenfor mitt budsjett uansett. Så skal jeg farme dailies til de mest aktuelle gemsene å cutte i epic, minst tre, 15 dager.

 

Før jeg i det hele tatt har penger til å få JC på et profitable nivå, så er det 600 levels som gjelder.

 

JC og ench er langt fra de beste professions å ta når man har lite startkapital all over. Kanskje de verste.

Lenke til kommentar

Det kom fra prospecting. Men det var før epic gems, da blue gems som droppet fra ores var verdt mye. Nå om dagen driver jeg kun med epic gems. Og man får så godt som ingen epic gems av å raide. Kanskje 2-3 per uke.

 

Hvis man trenger penger, men ikke har noe å investere med, så ville jeg gjort dailies.

 

JC og ench er langt fra de beste professions å ta når man har lite startkapital all over. Kanskje de verste.

 

Prøv herbalism eller mining. 100% sikker inntekt.

 

Jeg har enchanting selv, og har nok brukt mye mer penger enn jeg noensinne kommer til å tjene inn igjen. Jeg har ikke funnet noen effektiv måte å dra inn gold på, foruten om DE som jeg bruker flittig. Mangler bare Bladeward fra Ulduar så har jeg alle enchants ingame. Men den har jeg manglet lenge nå, har mistet motivasjonen.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...