Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Problemet nå er jo at det er et mode for de som suger og et mode for de som er imba. Og er du ikke ganske imba så får du aldri tilgang til contentent for de imba og du må vær uke gjøre easymode lord marrowgar, lady, gunship, saurfang etc for å komme til progress content. De burde ha gjort som i ulduar, ha flere nivåer. Dette her med 2 nivåer på contentet er bare tull å vas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare 4 av bossene i Ulduar hadde jo flere grader av hardmode også da. Personlig ser jeg ikke poenget i å ha 5 forskjellige vanskelighetsgrader på EN boss. To er mer enn nok.

 

Men jeg likte måten de gjorde det bedre i Ulduar, det kan jeg iallefall si meg enig i. Å trykke på en knapp, få en loadingscreen å whips så er bossene sterkere :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Det er mange som er bedre enn normal mode, men ikke gode nok for Heroic mode. Sartharion er kremeksempel. Der har du sart+0 som er de som er veldig casual, sarth+1 for de som er litt mer viderekomne, sarth+2 for de som begynner å ble ganske bra og sarth+3 som er for de som vil ha en skikkelig utfordring. 2 modes suger. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Njaa. Jeg veit ikke helt om jeg er enig. Må vel ta utgangspunkt i ICC i og med at det er det som er aktuelt for tida. Kanskje noen bosser ikke er verdig Hardmode i det heletatt. Ta Marrowgar, han er forsatt sabla enkel, selv om han har blitt vanskeligere. Gunship, jeg slutter meg med LOL på denne tror jeg. Saurfang sjokkerte meg ganske mye. Ellers har jeg bare prøvd Festergut, Rotface, Princes og BQL på Hardmode over første vingen. BQL er også igrunn en liten vits iforhold til potensiale, samme gjelder vel også Festergut.

 

Den virkelige testen her ligger vel strengt tatt i bossene selv. Putricide og Lich King har jo vist seg å være en vanskelig sak. Er jaggu fortsatt ikke overflod av menesker som har gjort dem i verden.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

det beste hadde vært om du kunne kjøre forskjellige vansklighetsgrader på bossene(og dermed få bedre loot) sånn som det var i Ulduar. Skulle vært dette på et flertall av bossene. Da kan du progresse også på de bossene du har tatt. De fleste wow spillere idag er mye mye bedre enn normal mode i ICC på mange av bossene. Samtidig er flesteparten av disse ikke gode nok for Heroic.

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar
Tingen med vanilla var at spillet hadde sjarm, mange områder var skumle og ukjente. BRM på level 60 var stort og ukjent, world pvp var fantastisk gøy, fritt for resilience og grind. Er ikke en eneste boss som har vært like episk som Ragnaros first kill.
Slik er det med de fleste spill. Det første året mitt i WoW var fylt med "Woooow"-øyeblikk. Jeg kan dog forsikre deg om at Vanilla WoW var litt kjedelig etter å ha spilt det i 2 år non stop. Da kom plutselig Outland som en frisk pust. Kjempegøy!.. og så ble man lei igjen... Og så kom WotLK. Woohoo, nytt innhold!.. og så blir man lei igjen.

 

Det er ikke WoW sin skyld, det er bare slik ting er. Finnes grenser hvor lenge det samme innholdet er interessant. Jeg begynner allerede å bli lei av ICC-raidet. Spesiellt de første to vingene.

Lenke til kommentar

Njææ, igjen er jeg ikke helt enig. På servern jeg er på så sliter forsatt mange med normal. Ja, det er mange som pløyer gjennom det, men det er definitivt flertall av de som ikke klarer det. Du kan jo ta en kjapp titt på wowprogress er det 660 (Si 700) som har drept LK på normal. Å det er rundt en god del guild som er seriøst/halvt seriøse når det gjelder raiding.

 

Det er pr idag 5500 guilds som f.eks har tatt Twins på heroic. Det finnes faktisk sinsykt mange som sitter fast selv på normal ICC. F.eks gikk det tok uker mellom server first og server second på putricde, BQL og Sindragosa på vår server. Det med 5-6 raide guilds som er halvt seriøse å spiller 5 dager i uka 4 timer pr raidedag.

 

Mens noen servere tiltrekker seg alle gode spillere (Frostmane). På vår server er det større etterspørsel etter gode spillere enn gode guilds. Heldigvis er vi i en god posisjon på vår server, men vi har også måtte tatt med "B" spillere rett og slett fordi det ikke finnes nok av de gode. Veit det er lett å dømme utifra serveren man er på, men det er definitivt stor forskjell på servere. Noen av dem blomstrer med gode spillere, og det blir da åpenbart enklere å kjøre en god guild. Det er ikke tilfelle på de fleste realms :p

Lenke til kommentar

det beste hadde vært om du kunne kjøre forskjellige vansklighetsgrader på bossene(og dermed få bedre loot) sånn som det var i Ulduar. Skulle vært dette på et flertall av bossene. Da kan du progresse også på de bossene du har tatt. De fleste wow spillere idag er mye mye bedre enn normal mode i ICC på mange av bossene. Samtidig er flesteparten av disse ikke gode nok for Heroic.

 

"Normal mode icc" er ikke bare "normal mode icc". Marrowgar er veldig enkel og noe vi kan gjøre med bind foran øynene og en brekt arm, men sindragosa og LK er mye mye hardere. Etter hva jeg har forstått så er de enkle hard modesa omtrent på nivå med sindragosa/lk normal, mens de hardere hard modesa er sinnsyky harde? Dette gir jo en veldig fin progresjonsgraf..

 

Det er også en del "logistikk"-problemer med å ha mange nivåer. For det første vil man introdusere hundreogsnørrogførti forskjellige itemlevel. For det andre må hver encounter balanseres mer eller mindre perfekt ellers kommer whinekoret og gjør det de kan best. For det tredje må de finne ut en fornuftig måte å skalere vanskelighetsgraden på encounters. Freya, Yogg, Iron Council & Sartharion er veldig bra designet siden fightene er utrolig forskjellig avhengig av hvilket nivå man tar de på. Vi kan ikke forvente at blizzard klarer å få til dette på alle bosser de lager - og vil vi virkelig ha en boss som bare slår 20% hardere for hver difficulty level man tar han på?

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Broren min sin account har akkurat blitt hacket. Har smelt opp en ticket, siden det er det som rekker raskest frem til dem. telefon og mail tar altfor lang tid. For fire timer siden var alle spillerene hans online, ifølge guilden. og for fire timer siden sov han. er det noe mer jeg kan gjøre nå? vi tok password retreaval greier og han fikk ett nytt, men det viser seg at accounten har blitt "temporary locked"

 

er det noe blizzard har gjort eller har hackerne gjort så mye faenskap så han har blitt bannet?

 

noen i guilden sa at hvis hackeren legger til noe på accounten så legger blizzard merke til det, og locker den til den ekte eieren tar kontakt, kan det hende det er det de har gjort?

Endret av ZtriCk-T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...