Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

På Petopia ser du klare stats for forskjellige pet-familier.

Det som er greia er at alle pets du kan temme er innenfor forskjellige familier, som cat, wolf, bear, flying osv. Og uansett om du temmer en ultrarare elite får den likevel samme stats som alle de andre i samme familien. Derfor er en lowlevel løve temmet i The Barrens like bra som en rare elite-løve i stranglethorn vale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gakks: er det lettere å skaffe arena gear i nå enn det var i tbc? Forklar.

 

 

We definitely make mistakes, but you are mischaracterizing how we feel about Arena. The problem was that the initial BC Arena gear was so easy to obtain, that it attracted many players to Arenas who really had no business being in there or in fact didn't even enjoy it. They just went where the loot was. In LK, we offered the same or better loot through raiding and lots of people went raiding.

 

Kilde: http://blue.mmo-champion.com/26/23214332010-not-understanding-the-cata-goals-and-ideals.html post nummer 6.

Lenke til kommentar

Jeg sa vel egentlig aldri at bosser har blitt lettere game mechanics-wise, men pekte på endel andre ting. Jeg vet ikke helt hva Slimda mener med at utstyret sugde, men kvaliteten på tilgjengelig gear må vel tas med i beregningen på hvor vanskelig det er å spille? Det er jo forskjellen mellom å være nødt til å tenke for å holde seg i live eller å bare brute-force seg gjennom content.

 

Når det gjelder loot, så kan man ganske lett skaffe seg veldig brukbart gear via badges. Det eksisterte ikke før, da måtte man farme instances og gjøre relativt utfordrende class quests for å få tilgang på bra gear. I et wotlk raid vil man ha sjanse på loot, og i tillegg få badges som garanterer at man kan geare opp med til dels veldig gode badge items. Jeg sitter med følelsen av at jeg måtte gjøre mer for å oppnå noe da, enn jeg gjør nå. Jeg mener ikke at spillet nødvendigvis har blitt dårligere, men for meg virker det enklere. Om man kan tolke det som lettere er kanskje en smakssak.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Gear sugde:

Paladin T2.5: http://www.wowhead.com/?item=21389

Strength, Agility, stamina, Intellect, Spirit, Spellpower, Crit.

Druid T0.5: http://wow.allakhazam.com/profile.html?1764339

Strength, Agility, Stamina, Intellect, spirit, Spellpower, resistance, attackpower.

 

Greit nok, det er hybrid-gear. Som sugde. Som feilet totalt.

men du har jo de klassiske eksemplene på cloth med strength, eller plate med spirit. Og massevis av gear-points brukt i resistance.

 

Vanilla raids sugde, rett og slett. Ikke la dine rosa briller blende deg.

Lenke til kommentar

Jeg sa vel egentlig aldri at bosser har blitt lettere game mechanics-wise, men pekte på endel andre ting. Jeg vet ikke helt hva Slimda mener med at utstyret sugde, men kvaliteten på tilgjengelig gear må vel tas med i beregningen på hvor vanskelig det er å spille? Det er jo forskjellen mellom å være nødt til å tenke for å holde seg i live eller å bare brute-force seg gjennom content.

 

I vanilla så døde folk i flammer. I dag dør folk i flammer. Forskjellen er nok at du har lært deg på veien at flammer er noe man ikke skal stå i - ikke alle er like smarte.

 

Når det gjelder loot, så kan man ganske lett skaffe seg veldig brukbart gear via badges. Det eksisterte ikke før, da måtte man farme instances og gjøre relativt utfordrende class quests for å få tilgang på bra gear. I et wotlk raid vil man ha sjanse på loot, og i tillegg få badges som garanterer at man kan geare opp med til dels veldig gode badge items. Jeg sitter med følelsen av at jeg måtte gjøre mer for å oppnå noe da, enn jeg gjør nå. Jeg mener ikke at spillet nødvendigvis har blitt dårligere, men for meg virker det enklere. Om man kan tolke det som lettere er kanskje en smakssak.

 

De fleste med en halv hjernecelle og interesse av raiding klarte da fint å joine ett raiding guild i vanilla også. Samt at loot systemet nå hvor man ikke er avhengig av bare flaks er en bedre måte av Blizzard å gjøre det på, det tror jeg absolutt alle er enige i. Deler av spillet har nok blitt enklere men hardmodes er ikke enklere enn vanilla raiding - snarere tvert imot.

Lenke til kommentar

Ikke glem DBM og Bigwigs. Noe som alle idag har.

 

Kan jo teste LK uten DBM, så finner du fort ut at bosser idag er mye vanskeligere i vanilla. Om jeg ikke husker feil så var vel Molten Core så fette lett, at mange guilds etter hver tok med seg mindre og mindre folk, for sansynligheten for at noen fucka opp da var mindre, samme gjaldt vel Onyxia.

 

Virker veldig som du aldri har spillt Vanilla Rata101, men har likevel bestemt deg å henge deg på bølgen "alt var bedre før".

 

Combat mechanics

 

Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt OOM, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand EPIC!

Lenke til kommentar

Ikke glem DBM og Bigwigs. Noe som alle idag har.

 

Kan jo teste LK uten DBM, så finner du fort ut at bosser idag er mye vanskeligere i vanilla. Om jeg ikke husker feil så var vel Molten Core så fette lett, at mange guilds etter hver tok med seg mindre og mindre folk, for sansynligheten for at noen fucka opp da var mindre, samme gjaldt vel Onyxia.

 

Virker veldig som du aldri har spillt Vanilla Rata101, men har likevel bestemt deg å henge deg på bølgen "alt var bedre før".

 

Combat mechanics

 

Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt, Frost bolt OOM, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand, Wand EPIC!

 

Hva med å heller argumentere på det jeg faktisk snakket om istedenfor å påstå at jeg aldri har spillt vanilla. Jeg kom med en del begrunnelser for det jeg sa, men det var tydeligvis for vanskelig å sette seg inn i?

Lenke til kommentar

Selv rotte guilden jeg var i i Vanilla gjorde MC og Onyxia med mindre folk for å slippe trøbbel. Å nei, det var ikke veldig vanskelig. Kanskje Naxxramas, AQ osv, de har jeg aldri prøvd i vanilla.

 

Ja, er nok noe i det ;)

 

Noen er ute etter å krangle :whistle:

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Gear sugde:

Paladin T2.5: http://www.wowhead.com/?item=21389

Strength, Agility, stamina, Intellect, Spirit, Spellpower, Crit.

Druid T0.5: http://wow.allakhazam.com/profile.html?1764339

Strength, Agility, Stamina, Intellect, spirit, Spellpower, resistance, attackpower.

 

Greit nok, det er hybrid-gear. Som sugde. Som feilet totalt.

men du har jo de klassiske eksemplene på cloth med strength, eller plate med spirit. Og massevis av gear-points brukt i resistance.

 

Vanilla raids sugde, rett og slett. Ikke la dine rosa briller blende deg.

Vanilla raids sugde fordi gearet var langt fra optimalt? Ok.

 

Tingen med vanilla var at spillet hadde sjarm, mange områder var skumle og ukjente. BRM på level 60 var stort og ukjent, world pvp var fantastisk gøy, fritt for resilience og grind. Er ikke en eneste boss som har vært like episk som Ragnaros first kill.

 

WotlK har null sjarm, alt er strømlinjeformet, ingen gjør noe med mindre de tjener på de (enten det er emblems, honor, gear eller noe annet) og veldig mange av spillerne burde ikke spilt MMO's i det hele tatt. Bare se på hva Blizzard har innført pga. whine: Teleport direkte inn til instances, 30min hearthstones, fjernet alt av attunements, nerfet alt som var "for vanskelig" (bortsett fra heroic raids), osv.

 

Er en grunn til at jeg slutta. Får finne meg et nytt MMO etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...