Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så pve er ikke lett, når alle kan skaffe seg full epic på en uke? Er det du sitter her å sier nå? I 60 så kunne du gå rundt på "gata" og nesten se en ny epic hverdag. I 70 så blanda du mellom Gladiator og tier gear. I Wotlk så har du sett alt før.

Vet du hvordan boss mechanics was på level 60?

Har gang sett noen faktisk spille på level 60?

Det er noe av det simpleste du noen gang kommer til å se.

 

Nevn en rolle i en fight i vanilla eller tbc som var så jævlig vanskelig som dere skal ha det til å jeg skal finne en som er like vanskelig/vanskeligere i wotlk.

 

Det at epics er enkelt å skaffe seg idag har jo veldig lite med hvor vanskelig pve er..

Til og med på 60 kunne du jo kjøpe deg crafted/boe epics.

Men neida, det må vi glemme, for det passer ikke inn i denne fantasiverdenen vanilla wow ser ut til å ha blitt.

 

Gjenta etter meg:

Epics er ikke pve.

Epics er ikke pve.

Epics er ikke pve.

Lenke til kommentar

Jeg spilte 60, ble lvl 60 2-3 mnd før TBC kom ut Var i MC engang. 70 raida jeg opp til BT, ikke Hyjal tho. Noe av de simpleste vi kommer til å se? Sett naxx før hell?

 

Epics er ikke pve?

 

Gjenta etter meg.

 

Skills er ikke Gearscore

 

Skills er ikke Gearscore

 

Skills er ikke Gearscore

 

Skills er ikke Gearscore

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er så tragisk å se folk som krever gearscore for noe som helst egentlig.

 

Jeg har ca. 5100 gearscore nå på min DK dps, jeg ser likevel gang på gang at jeg er den beste DKen i raids. selv om andre DKer i raidet har bedre gear, og høyere gearscore.

 

Jeg er ingen dreven raider, og ingen WoW-guru, men du verden hvor langt en kommer med følgende:

-Vite hva som er rett gear og enchants for klassen din

-Ha en god specc

-Vite litt om hvordan man skal ha en effektiv rotasjon for klassen en spiller.

-Vilje til å lære.

Og gjerne en liten dose sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Så pve er ikke lett, når alle kan skaffe seg full epic på en uke? Er det du sitter her å sier nå? I 60 så kunne du gå rundt på "gata" og nesten se en ny epic hverdag. I 70 så blanda du mellom Gladiator og tier gear. I Wotlk så har du sett alt før.

Vet du hvordan boss mechanics was på level 60?

Har gang sett noen faktisk spille på level 60?

Det er noe av det simpleste du noen gang kommer til å se.

 

Nevn en rolle i en fight i vanilla eller tbc som var så jævlig vanskelig som dere skal ha det til å jeg skal finne en som er like vanskelig/vanskeligere i wotlk.

 

Det at epics er enkelt å skaffe seg idag har jo veldig lite med hvor vanskelig pve er..

Til og med på 60 kunne du jo kjøpe deg crafted/boe epics.

Men neida, det må vi glemme, for det passer ikke inn i denne fantasiverdenen vanilla wow ser ut til å ha blitt.

 

Gjenta etter meg:

Epics er ikke pve.

Epics er ikke pve.

Epics er ikke pve.

Så du sier at bare fordi folk har flere spells og bruke så er ikke spillet blitt noe lettere?

Og siden du spør om det der. Raida DU på lvl 60 ? eller 70?

Finn foresten en boss som kan sammenlignes med C´thun, Twin Emperors og Kel thuzad.

Eller Illidan, Mother, Lady, Kael´Thas, HELE sunwell?

Endret av Dernel
Lenke til kommentar

Du har ikke fortstått en dritt av hva jeg har sagt?

JA, jeg progressraida i BT, Hyjal og TK med en GOD guild. Kom ikke helt til topps, men når vi først drepte en boss, var det faen meg deilig, den følelsen har jeg aldri hatt i wotlk.

JA, jeg har kjørt hardmodes, selv om det kun var i Ulduar så var følelsen av å ta de kjedelig, fordi jeg allerede hadde tatt bossen. SELV OM DET VAR PÅ NORMAL.

Jeg er faktisk helt enig i dette.

Personlig skulle jeg gjerne hatt bare de raids som nå i wotlk er "hardmodes" og dritet i hele normal mode hvis det brakte tilbake den følelsen. Noen ting som realm first 50 tries Togc og diverse andre kills har gitt meg den følelsen i wotlk tho. Og regner med første lich king heroic gjør det samme. Men det var også mange bosser i tbc som ikke gav meg den følelsen så.

Men jeg skjønner også hvorfor Blizzard innførte denne normal/heroic modellen, det var veldig smart av dem.

 

Men det du starta med å si er at tbc var så mye vanskeligere enn wotlk.

Normal modes er helt klart det, noe som var poenget med normal modes i det hele tatt.

Men med hardmodes er ikke forskjellen så veldig stor som alle vil ha det til.

 

Gidder ikke gå inn på pugs når normal mode wotlk sammenlignes med tbc raids, er ikke noe vits.

 

Men disse settene skilte seg ut på både utseende og stats, ofte fordi de var bedre enn det gearet du fikk i raids på det "nivået" som jeg fortsatt kaller det ...

Stats var ikke på ett høyere nivå, set bonuser var. Akkurat som det er nå.

Hvis det er utseende du er etter, så må jeg bare gjenta, de forskjellige t10 settene ser forskjellig ut..

 

Og JEG VET at meningen med tier 9, 9.25 og 9.5 er å skille de fra hardmode til normal mode, men allerede der syns jeg at det bare blir latterlig. Om du i dag ser en person med tier 9 og du sprader rundt med tier 9.25 eller 9.5 føler du deg ikke like god, fordi gearet til den andre personen ser jo akkurat ut som ditt, bare at ditt har bedre stats, ikke mye, men noe bedre.

Og her kommer det.

Hvis du virkelig ikke føler deg spesiell nok over å ha drept en boss bare 9-99 andre folk på ditt realm med 15000 spillere PLUSS at du har gear som ser annerledes ut enn alt det geared de har, så vet jeg ikke hvordan det er mulig å tilfredstille deg. Må jeg virkelig gjenta igjen? DE FORSKJELLIGE TIER10 SETTENE SER FORSKJELLIGE UT.

 

 

Jeg spurte deg ikke hvorfor du gjør pve.

Lenke til kommentar

Satan silvermoon suger, jævla gearscore dritten skulle aldri blitt laga..

 

Man trenger jo ikke 5k gs for voa10, ony10, men er jo ikke vits å prøve seg på silvermoon engang vettu :hrm:

 

Kjenner til det, har nettopp blitt 80 med mine to gamle characters, og det er strengt tatt umulig å få bli med på noe - whisper achievement and gs 5k++ inspect at eventide!!1!1 er en klassiker.

 

Føler du er litt ute å sykler TaigaH, klart det var craftable epics i vanilla wow også, men ikke i nærheten av wotlk, ikke sammenlignbart en gang. Jeg var overlykkelig når jeg fikk crafta lionheart hjelmen min, får jeg crafta en epic i dag, så er det, åja. Orker ikke kommentere på vanilla\tbc boss versus wotlk, viss du ikke synes wotlk er lettere og at blizzard gav etter for gråtinga til entitled casual så vet jeg ikke hva jeg kan si.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Schjellin kommer med noen av de mest random kommentarer jeg noen gang har sett.

Hvem har sagt noe som helst om gearscore?

 

 

Så du sier at bare fordi folk har flere spells og bruke så er ikke spillet blitt noe lettere?

Og siden

du spør om det der. Raida DU på lvl 60 ? eller 70?

Finn foresten en boss som kan sammenlignes med C´thun, Twin Emperors og Kel thuzad.

Eller Illidan, Mother, Lady, Kael´Thas, HELE sunwell?

Jeg skjønner ikke det første spørsmålet ditt. Flere spells = enklere? Hvis noe, så må jo det bli vanskeligere å velge mellom alle spells med din logikk -_-

Og ja, jeg raida på 60 og 70.

Sammenlignes på hvilken måte?

På den måten da C'thun var UMULIG å drepe til de fiksa han i en patch og han ble drept TIMER etter patchen var live?

Vanilla hadde sine kule bosser, TBC hadde sine kule bosser og Wotlk har since kule bosser.

Gjorde ikke Kel'Thuzad eller C'thun selv på 60 så kan ikke si hvor vanskelig de var men ingen av de andre bossene du nevnte hadde spesielt vanskelige elementer i seg. Bare tenkt tilbake selv, bare fordi folk suger og ikke klarer å utføre enkle oppgaver betyr ikke at bossen i seg selv er spesielt vanskelig -_-

 

Føler du er litt ute å sykler TaigaH, klart det var craftable epics i vanilla wow også, men ikke i nærheten av wotlk, ikke sammenlignbart en gang. Jeg var overlykkelig når jeg fikk crafta lionheart hjelmen min, får jeg crafta en epic i dag, så er det, åja. Orker ikke kommentere på vanilla\tbc boss versus wotlk, viss du ikke synes wotlk er lettere og at blizzard gav etter for gråtinga til entitled casual så vet jeg ikke hva jeg kan si.

Boe epics i vanilla var bare ett lite stikk i og med at mesteparten av de som ikke spilte da tror at du måtte raidet 7 timer dagen for å få deg en eneste epic. Lionheart hjelmen var jo BiS fram til ting i Naxx eller noe, husker selv jeg skaffa den og titanic leggings til warrioren min, det var dager det :)

 

"Lettere". Såklart er mesteparten litt lettere. Det er lettere å gear alts. Det er lettere å levle til 80 og få seg raiding klart gear til nest høyeste/høyeste tier. Blizzard ville ha det sånn, de sa de ville ha det sånn og sånn er det. Bossene i seg selv er ikke så veldig mye lettere som folk vil ha det til tho. HVIS DU SER BORT IFRA NORMAL MODES, noe du burde hvis du vil sammenligne raiding i tbc med ordentlig raiding i wotlk. Folk gikk fra å raide second hand tiers i tbc (kara/gruul når tk/ssc var ute. tk/ssc når hyjal/bt var ute. bt/hyjal når sunwell var ute) til å raide normal modes istedetfor heroic modes i wotlk.

Det at folk er så jævlig gira på å være "spesiell" og ha gear som ingen andre har er ganske patetisk imo. Spesielt siden du faktisk kan ha gear som ikke mange andre har i wotlk også.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Hola mis amigos (eller noe sånt).

 

Er helt ny på macro-business, og har eksperimentert litt nå. Etter googling fant jeg fram til at /stopcasting kan bli brukt for å forhindre sperre av global cooldown. Stemmer dette? Er det noen bedre alternativer?

 

Uansett. Jeg får ikke denne til å fungere;

 

/cast Plague Strike

/stopcasting

/cast Icy Touch

/stopcasting

/cast Pestilence

/stopcasting

/cast Blood Boil

 

Hva er grunnen til dette/hva har jeg rotet til?

Lenke til kommentar

Vanilla hadde generelt mye vanskeligere bosser på endgame, men det var før casual-care kom 100% inn.

 

C'thun var kanskje overtuned, men se heller over til four horsemen, viscidus osv.

 

Det tok uker etter uker (4+ om jeg ikke husker feil) før noen hadde engang tatt ned 1/4 4hm, det tok en god tid før folk greide å ta ned patchwerk, og engang se hva som var bak han.

 

Litt av problemet med raidere som er i totalt endgame, er at måten blizzard gjør det på nå, ødelegger ekstremt mye av den "mystiske" følelsen, som man gjerne hadde i gamle dager, nå er det mer clear på normal & lær generell taccs > pracc hardmodes, ikkenoe spennende.

 

Dog å lure på hva som lusker seg bak patchwerk, selvom det endte opp med at det var freeloot grobbulus, var ekstremt mye mer spennende enn noe WOTLK content har vært.

 

Vanilla hadde ikke den casual-care vi har nå, noe som lagde et stort mysterium og interessepunkt for mange av spillerne da. (Vær ærlig, om du spilte i vanilla beta/retail, ikke si at du ikke fikk den "wow" følelse når du så en høy level løp forbi deg, eller en kar i full t3)

 

Det mysterium delen av spillet har blitt _drept_ av wotlk, og delvis tbc (dog ikke helt på samme nivå)

Lenke til kommentar

Så du sier at bare fordi folk har flere spells og bruke så er ikke spillet blitt noe lettere?

Og siden du spør om det der. Raida DU på lvl 60 ? eller 70?

Finn foresten en boss som kan sammenlignes med C´thun, Twin Emperors og Kel thuzad.

Eller Illidan, Mother, Lady, Kael´Thas, HELE sunwell?

 

La oss snu dette på hodet og stille spørsmålet andre veien. Kan du nevne noen vanskelige bosser i TBC før Sunwell med unntak av Kael'Thas, Lady Vashj og kanskje Bloodboil? Nå tok jeg ingen bosser i Sunwell selv men anntar de var noe av de hardeste som har vært på lik linje med 40 mann Naxx.

 

Syntes det er viktig på peke på hva PcT sier her siden jeg tror han er en av de absolutt beste og mest progresserte spillerne som reflekterer dette forumet. Ikke at jeg er helt enig i alt han sier men han har i det minste mange gode poenger i tillegg til å si dette ut ifra erfaring og ikke kaster påstander ut i lufta.

 

Dog når det er sagt så syntes jeg mysteriumbiten er langt på vei borte, det er dog kanskje ikke så rart med tanke på de enorme ressursene som er tilgjengelig på nettet og man får spoilers og informasjon selv om man ikke skulle ville det. Og epics er alt for alt for alt for alt for alt for vanlige, får jo kasta de etter seg om man logger på - hvilket er litt synd men strengt tatt så er det statsen som teller og ikke fargen.

 

 

Fy faen, så sinnsykt latterlig du er. Sugde før og suger nå? Hva faen har det med saken og si?

 

you suck.

 

Når man klager på PUGs mens man samtidig forklarer at han har leavet guilden for å PUGe content så burde det vel si et eller annet?

Endret av Gakks
Lenke til kommentar

Nei du kan ikke fjerne globals med Macros. Hadde jo vært helt latterlig. (Med mindre det har kommet fram en bug som gjør det mulig. I det tilfellet tror jeg neppe det er meningen)

a

 

Jeg mener ikke at jeg skal fjerne globals, jeg skal lagre en macro som er tilpasset de og som sender spells med en gang global cooldown er over.

Lenke til kommentar

Loot reaver! :ph34r:

 

Edit:Hadde det litt moro når vi skulle i uldu her en eller anna gang.

 

Då blei det Loot leviathan, XT the lootconstructor, loot council, lootrim, (skjønner vel tegninga her no snart? =) ) Ustyrtelig morsomt på vent då iallefall. Er vel kanskje situasjonsbasert når eg leser det eg sjøl har skreve ^^

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Vanilla var mye vanskeligere enn utfordringene i WOTLK. Spillet har blitt "dumbed down", helt klart. Ikke bare når det gjaldt raid instances, men også når det kom til quests, vanlige instances og generelle game mechanics. Blizzard har satset på å gjøre spillet lettere tilgjengelig, det er åpenbart.

 

I vanilla måtte man ta lange attunement quest chains for å i det hele tatt få tilgang på mange lvl60 instances. Fordelaktig vil kanskje mange mene, siden attunement quests noen ganger krevde mere engasjement enn skill. Dog er det uansett en "dumbing down".

 

Loot var ikke like tilgjengelig. Det ble spøkt tildigere i tråden med at "folk tror man måtte raide i 7 timer i vanilla for å få en epic". Det er jo helt riktig. Hvis man var i et raid guild der man ikke bare hoppet inn etter at alt var på farm, men fulgte progresjonen, så måtte man instille seg på mange (flere enn 7) timers innsats før man fikk loot.

 

Combat mechanics i WOTLK er enklere (dumbed down) enn i vanilla. Mye av stikkordet her er multitanking. Jeg får en følelse av at cc holder på å bli faset ut av spillet. Aggro management virker også mye lettere. Muligheter for utnyttelse av alle klassers spells og abilities virker mindre variert.

 

Edit: pulling virker også dumbed bown. Det er jo ikke noe pulling lenger, det er bare /charge

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Vanilla? Vanskelig?

Tull og tøys.

 

Det eneste grunnen til at folk syns Vanilla-bosser var vanskelige, er følgende:

1. Utstyret sugde.

2. Man hadde ikke ElitistJerks og lignende sider (eller, de var ikke like store)

3. Noen bosser var bugget i flere måneder, noe som stopper folk fra å drepe dem.

 

Vanilla WoW var vanskelig rett og slett fordi folk var noobs. I dagens WoW, er bosser like vanskelig eller vanskeligere med en tropp av totalt newbies som ikke vet hva som er vanlig. Men for folk som har spilt WoW i 5-6 år, så er ikke WoW særlig vanskelig lengre. Det er grenser på hvor vanskelig en bossfight kan være når du har spilt et spill i over 5 år. Du har liksom "sett det før".

 

For den del. Jeg syns mange av slosskampene i LK har vært kjempemorsomme og vanskelige. Spesiellt i Icecrown Citadel.

Lenke til kommentar

Vanilla var mye vanskeligere enn utfordringene i WOTLK. Spillet har blitt "dumbed down", helt klart. Ikke bare når det gjaldt raid instances, men også når det kom til quests, vanlige instances og generelle game mechanics. Blizzard har satset på å gjøre spillet lettere tilgjengelig, det er åpenbart.

 

Blizzard har satset på å gjøre raid content lettere tilgjengelig i og med at det finnes normal mode og hard mode. Arena PvP har vel blitt "vanskeligere" enn hva det var i TBC sett i forhold til å skaffe seg gear så ting går vel litt opp i opp.

 

I vanilla måtte man ta lange attunement quest chains for å i det hele tatt få tilgang på mange lvl60 instances. Fordelaktig vil kanskje mange mene, siden attunement quests noen ganger krevde mere engasjement enn skill. Dog er det uansett en "dumbing down".

 

Er virkelig attunment chains jeg følte jeg lærte meg å spille klassen min jeg også, og ikke minst der jeg tilbrang mest tid med guilden og lærte de og kjenne. For ikke å si der utfordringene var da dere! Jaggu bra du tok opp ett så viktig poeng :p

 

Loot var ikke like tilgjengelig. Det ble spøkt tildigere i tråden med at "folk tror man måtte raide i 7 timer i vanilla for å få en epic". Det er jo helt riktig. Hvis man var i et raid guild der man ikke bare hoppet inn etter at alt var på farm, men fulgte progresjonen, så måtte man instille seg på mange (flere enn 7) timers innsats før man fikk loot.

 

Loot var veldig tilgjengelig i vanilla også, forskjellen var at man fikk blått i steden for epic før raids. Syntes du det var bedre den gangen du var i UBRS, Stratholme, Scholomance eller Dire Maul for hundrede gang for å få flaks med en drop? Eller er emblem systemet som gir garantert en oppgradering et bedre system?

 

 

Combat mechanics i WOTLK er enklere (dumbed down) enn i vanilla. Mye av stikkordet her er multitanking. Jeg får en følelse av at cc holder på å bli faset ut av spillet. Aggro management virker også mye lettere. Muligheter for utnyttelse av alle klassers spells og abilities virker mindre variert.

 

I vanilla så tålte man flere slag fra trash mobs, skulle man med multitanking der? Eller likte du den gang det kun var warriors som kunne tanke og paladins og druids var healere eller mobbeoffere?

Lenke til kommentar
Loot var ikke like tilgjengelig. Det ble spøkt tildigere i tråden med at "folk tror man måtte raide i 7 timer i vanilla for å få en epic". Det er jo helt riktig. Hvis man var i et raid guild der man ikke bare hoppet inn etter at alt var på farm, men fulgte progresjonen, så måtte man instille seg på mange (flere enn 7) timers innsats før man fikk loot.
Druiden min på level 60 hadde nesten fullt epic gear, og det var uten å sette foten innenfor en raidinstanse.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...