Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den sier mer enn ingenting. Jeg kan skjønne hvorfor folk i noen raids krever achivement, i andre ikke. Men, og dette er ikke rettet mot deg Bear^, jeg ser ofte at de som klager på achivement req ofte er dem som ikke har dem.

 

Den sier at du har den, men ikke hvordan du fikk den. Epic f.eks kan en paladin få ved å traske på seg Ilevel 213 mail items, men sier ingen ting om vedkommende er en bra tank/healer/DPS. Alt den sier er at du har had en Ilevel 213 i vært slot. Hadde en Ilevel 213 trinket og en Ilevel 213 ring som jeg bare trengte å bytte plass på for å få 1/2 trinket/ring delen. Samt jeg trasket på noe ilevel 213 mail som droppet i Naxx 25 som ingen trengte, solgte den etterpå og la pengene i guildbanken. Sier ingen ting om meg som healer, bare hvilket ilevel gear jeg har had.

 

At man har achivement fra forskjellige dungeons sier heller ingen ting, de sier at man var tilstede når den og den bossen ble drept, men ikke hvorvidt man deltok i selve encounteren, for alt man vet var personen død og AFK under hele fighten og kom kun tilbake for utdeling av looten.

 

Kunne like godt linket pest control eller Friend or Foe achivementen når det gjelder informasjon. Den sier like mye.

Lenke til kommentar

Selv om jeg i utgangspunktet er enig med Bear^ så kan man ikke se bortifra at det er større sjanse for å finne personer som vet hva som skjer om man ber etter achievement. Tilfeller som det som er nevnt kan alltids oppstå, men etter min erfaring iallefall hører dette til sjeldenhetene.

Lenke til kommentar

Lager eg Voa25 pug (vi er en 10 mans guild, og henter stort sett inn resten sjøl) er det "link achi or no inv"

 

Sparer meg tid for å sjå ka gear, guild, og etc dei har. Så lenge dei veit ka det går i.

Folk som har alts som har achilinks og vise på mains blir også godtatt, så sant det ikkje blir en carry-job.

Lenke til kommentar

Meh,om jeg vet at det er noen dårlige folk som er leader i PuGen bare sier at jeg raidet Sunwell mens de enda slet 4/5 - 5/9 så får jeg somregel invites dit jeg vil :p Hjelper seff at folk kjenner igjen nicket mitt, selvom jeg har relativt dårlig gear og har aldri gjort noe av det nye contentet.

Lenke til kommentar

Helt klart en fordel at folk har noe å vise til, samtidig så er det ikke til å komme unna at en del har achievements uten at de tilsynelatende har kjennskap til fighten og noen har juksa seg til epic ved å slenge på feks lettvinte pvp-items. Da kan man selvsagt spørre etter gearscore, men man kan jo undre seg på hvor en mage med 5200 gearscore har fått charen fra når han gjør 900dps. Du har et poeng bear, men bedre å stille noen krav enn ingen.

Lenke til kommentar

Hadde bare kravene stått på et mer reelt grunnlag kunne jeg vært enig, men grunnlaget er så vagt at jeg synes ikke det er noe å vise til.

 

Etter at achivements kom har det for mange vært komplett umulig å finne seg grupper grunnet ledere som bedømmer etter dette alene og tror de er fan til feiere. Når man kommer så langt at lederen starter å kicke folk fra en ToC 5 man fordi vedkommende ikke kan linke til Epic achivement, da har ting gått for langt.

Lenke til kommentar

Achievement-linking for å være med i raids er totalt meningsløst. Du ser lett om en person er verdt å ta med eller ikke. Enten er speccet helt feil, utstyret råttent eller så oppfører han seg som en liten dritt. Achievements er bare en ekstra "requirement" for å bli med. Tåpelig.

 

Jeg har til dags dato ikke linket en eneste achievement i whispers, men heller sagt at jeg gjør så og så mye DPS, jeg er tank, jeg er healer, etc. På perfekt engelsk, selvsagt. Dette merker folk, og jeg blir invitert likevel. Ikke oppfører jeg meg som en høy-på-pæra idiot heller.

 

Men jeg har ingen problemer med å sparke folk i raids som ikke vet hvordan man gjør mer enn 1k DPS som klassen sin. I heroics, derimot, lar jeg dem være der, for de trenger sikkert utstyret. Da kan jeg heller gi dem noen tips underveis.

 

*edit*

 

Jeg har forresten 3 stk level 80. To av de har ikke achievements til de fleste raids, så jeg kan ikke akkurat "linke" dem.

 

Men en i guildet linket en raid-achievement han ikke hadde fullført (eller begynt engang), men fikk plass på raidet.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Og det med acievmentlinkin blir ett problem for oss som ikke har noen chars i level 80 enda og gjerne vil raide. I allefall blir det tungvindt, heldigvis kommer man som healer inn uansett :p

Lenke til kommentar

Achivement linking er for noobs, sengevætere og drittunger som vil bli carriet. Svært mange av de som leder PUG og krever achivements på min server er sånne som ikke har achivement selv og vil at andre skal gjøre jobben mens de selv slacker. Og jeg har aldri opplevd at bare fordi jeg er i en gruppe alle har hvisket achivement for å joine at alt har gått knirkefritt.

 

Selv idioter har achivements!

 

Starter jeg VoA f.eks. så gidder jeg ikke å be om achivements - jeg sier hva jeg trenger og innviterer ivei. Gidder ikke engang å sjekke guildnavns på folk lenger bare å skure på. Ser man at noen ikke yter så er det uansett bare å kicke - og får man plutselig en tank med 32k hp buffet så ler man og ber ham se på for å lære fighten til han har gearet til å tanke der eller ber ham bytte til dps dualspecen sin.

 

Greedy goblin hadde vel en artikkel for ikke så lenge siden om å cleare Ulduar 10 mann i ilevel 200 blått gear og det gikk helt fint. Selv maintanket jeg TotC 10 på fredag med min warrior alt hvor jeg har vært 2 - 3 ganger i Naxx 10 og 2 - 3 ganger i Naxx 25 og hadde vel ett snitt i itemlevel på ca. 205. Siden PUGs ikke prøver seg på hardmodes av noe slag (min erfaring) så sier jo dette litt om hvor lave kravene faktisk er til gear - så alle med litt vett i toppen som har lest taktikker/sett video/har erfaring klarer seg fintfint på sin omtrent nydingede alt.

 

Long story short. Gi beng i achivementskrav. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å tro at folk har peiling. Hvis det er noe å lære her så er det at folk stort sett er idioter så hvis du vil ha en knirkefri PUG bruk noe annet enn achivements som kilde.

 

http://www.pugchecker.com er et nyttig verktøy å bruke i sådan tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...