Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, så nettopp de siste episodene av WSOP '07. Lo så tårene trillet når han kineseren (Yang) og dama til Lee Watkinson "konkurerte" om å be høyest og mest. Blir i mine øyne for dumt å stå å be til gud om å vinne titalls millioner ved et pokerbord.

 

Av det lille som ble vist av Jerry Yang sitt spill under turneyen, synes jeg ikke han var en verdig vinner. Misliker nesten fyren mer enn Jamie, og da er det ille. Også meget synd at Scotty tilta bort sin sjangse. Tror aldri jeg har sett han så skuffa før. Tror ikke han sov særlig godt den natta.

 

Btw, noen som vet når WSOP Europe går på lufta? Blir stas å se Annette gjøre reint bord. :)

Lenke til kommentar
Haha, så nettopp de siste episodene av WSOP '07. Lo så tårene trillet når han kineseren (Yang) og dama til Lee Watkinson "konkurerte" om å be høyest og mest. Blir i mine øyne for dumt å stå å be til gud om å vinne titalls millioner ved et pokerbord.

 

Av det lille som ble vist av Jerry Yang sitt spill under turneyen, synes jeg ikke han var en verdig vinner. Misliker nesten fyren mer enn Jamie, og da er det ille. Også meget synd at Scotty tilta bort sin sjangse. Tror aldri jeg har sett han så skuffa før. Tror ikke han sov særlig godt den natta.

 

Btw, noen som vet når WSOP Europe går på lufta? Blir stas å se Annette gjøre reint bord. :)

Så noe av livecoveragen i år, Yang er bare syk. Syner vekk en masse med A9, JT osv.

Dette må vel være det endelige beviset på at Gud ikke finnes, hadde han gjort det hadde Yang vært ute på andre blindenivå.

 

Hilm skulle ha vunnet den der turneringa, folk sier han var den beste spilleren før finalebordet startet. Og den klare favoritten, bare synd at han tilta i vinkel og satte alt med 8-5 suited elns.

 

Har ikke peiling på når WSOPE kommer, neste uke er det HORSE xD. Gleder meg sykt til det, særlig fordi de faktisk spiller HORSE på finalebordet og ikke NL Holdem slik de gjorde ifjor.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode pokeraffliates å anbefale, type der du melder deg inn "gjennom dem" og får en bonus? Uten om PS.

 

Sitter forresten å leser "Harrington On Hold-EM" bøkene nå, og jeg kan virkelig anbefale dem til dere som liker turneringer. Utrolig mange gode råd.

 

Affiliate

 

Lykke til. Hvis du ikke vil bli affiliate, kan du gjerne spille "under" meg. ;)

Lenke til kommentar

Den var vel mest syk fordi du spilte hånden dårlig og hadde kjempeflaks.

 

Hvorfor caller du et raise preflop med A9 off?

 

Du sier du fikk read på flop, du var med andre ord sikker på at han ikke satt med pockets f.eks da han check-raiset deg?

 

Du treffer jo ikke overhodet, men velger å syne forde. Når han check-raiser deg på flop og det kommer enda en 6`e på turn, han better ut så kan det jo kanskje hende han har et par på hand og får hus på turn?

 

Eneste grunnen til at du kan raise her er ved å være sikker på at han truffet like dårlig som deg og prøver å bløffe deg ut av potten. Noe han tydeligvis gjorde.

 

Greit at du sier at du har read på flop, men syntes uansett dette var et merkelig spill fra din side. 8 / 10 ganger så vil du nok gå på en smell når motstander spiller som han gjør her. Lukter krutt på turn spør du meg.

 

Check-raise er jo det eldste trikset i boka når man har kruttkort etter flop. ;)

Lenke til kommentar
Den var vel mest syk fordi du spilte hånden dårlig og hadde kjempeflaks.

 

Hvorfor caller du et raise preflop med A9 off?

 

Du sier du fikk read på flop, du var med andre ord sikker på at han ikke satt med pockets f.eks da han check-raiset deg?

 

Du treffer jo ikke overhodet, men velger å syne forde. Når han check-raiser deg på flop og det kommer enda en 6`e på turn, han better ut så kan det jo kanskje hende han har et par på hand og får hus på turn?

 

Eneste grunnen til at du kan raise her er ved å være sikker på at han truffet like dårlig som deg og prøver å bløffe deg ut av potten. Noe han tydeligvis gjorde.

 

Greit at du sier at du har read på flop, men syntes uansett dette var et merkelig spill fra din side. 8 / 10 ganger så vil du nok gå på en smell når motstander spiller som han gjør her. Lukter krutt på turn spør du meg.

 

Check-raise er jo det eldste trikset i boka når man har kruttkort etter flop. ;)

Hvis du kaster A9 i BB etter raise fra SB er du for tight. Punktum finale.

 

Flop:

Jeg har ikke vist noen styrke i handen, og kan gjerne ha en eller annen connector.

Derfor er check-raise mistenkelig, hvorfor skal han ha meg til å by? Hvis han har hus, tress eller to par her er det et helt feil spil å check-raise 3x mitt bud her. Da er check-call, eller å by ut et mye bedre spill.

 

Og nei, check-raise i denne spotten er ikke eldste trick i boka når du har krutt.

 

Turn:

Budet ser jeg bare på som et siste forsøk på å ta potten i tilfelle jeg floatet (som jeg gjordet), budet spiller liten rolle. Ettersom jeg vet at han ikke har noe han kan syne med her.

 

 

Jeg vil også gjerne se at du analyserer handen istedet for å annta.

Lenke til kommentar

(Mandag 15.10.07) Jeje, da var pokercruiset over og guten er 10k fattigere. Ikke verdens undergang ettersom jeg ennå er litt i pluss i år etter den turen. Men jeg er iallfall et par erfaringer rikere.

 

Turen begynte med 2600NOK freeze. Jeg tightet meg gjennom første dag og begynte dag to med 14k i chips med blinder på 600/1200. Ikke verdens beste utgangspunkt, men det var mange som var i samme båt som meg. På tredje hånd får jeg AA. UTG+2 raiser til 3k, jeg pusher all in og han caller etter et par sekunder i tenkeboksen. Han viser KK og treffer selvfølgelig K på turn.

 

Cashbordene var redningen for en pokersugen globetrottar. Valget sto mellom 10/20, 10/20 PLO og 20/40. Siden vi var vant til å spille 1/2, følte vi at det som lignet mest var 1/2. :roll:

 

Første gang jeg vekslet inn, satt jeg meg inn med 2k. Spilte jevnt og trutt, stemingen rundt bordet var toppers og det var jevnt over godt spill. Men så skjer det jo alltid noe.

 

Button raiser til 120. SB kaster og det er kun meg igjen. Ser ned på KQ i ruter, og er fornøyd med den. Flop K84. Jeg byr ut pot og button caller. Turn 4. Av en eller annen grunn får jeg et innfall om at han ikke har verdens beste hånd samtidig som jeg føler han har AK. Jeg pusher all in med litt over 1k og blir synt etter en god stund av AK. Hmf, men åpenlyst egentlig. Han var en tight spiller, så burde ha sett det.

 

Setter meg inn igjen etter en stund med 2500. Jobber meg fint opp, husker ikke treffene, men ender dagen på 5600. (Jo, syner en raiser fra button med A8suit, flopper to par og ender all in mot A3.)

 

Neste dag spilles det på det jevne. Flopper straighten med 89off i god limpestil. SB checker, det checkes rundt til han som sitter før meg som byr 300. Jeg raiser til 1500 og SB caller. (!) Han som bydde ut kaster seg. SB sitter med 200 bak og checker på turn. Jeg byr naturligvis 200 og han caller lettere enn noe annet. Flushdrag med A høy. River er flushkort og livet er fint. Jeg spiller meg fint opp igjen før jeg begår en av mine store feil.

 

Straddling var lov, så det ble en del stjeling. Jeg sitter på button med TT, ene ruter og raiser ganske saftig. BB caller, resten kaster. Flop Q27, alle ruter. BB checker, jeg byr ut et par hundre og han raiser til 1500. Jeg blir totalt blindet av at det kun er et overkort og om jeg treffer en ruter, så får han flush. Pusher all in med resten, 3500 ca. Han viser floppet flush med 74. Den står. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på, enten hadde han truffet slik han gjorde, eller så hadde han treff på Q med et høyere ruterkort. Dårlig spill.

 

Tok en god pause og tenkte jeg skulle kule an resten av turen. Da jeg fikk gjeld betalt tilbake i pokerchips, var det vel bare en ting å gjøre, sette seg ned med resten, 3500.

 

Spiller nok en gang jevnt og trutt. Helt til jeg ser ned på o' store AA. Raiser til 150. Call av BB som er full og forsåvidt full i faen også, fått en del advarsler av dealer om skjerpings eller forlat lokalet. Flop T64. Han checker og sier han ikke har sett på flop. Jeg er jo som alltid forelsket i AA og byr ut pot. Får tidenes raskeste minraise. Ok, call.

 

Turn kommer og han går all in omtrent før dealer har lagt på bordet. Det er så åpenlyst så åpenlyst at han har treff, men summen av alt gjør at jeg ikke greier å kaste AA, som jeg forsåvidt tenkte ville være verdens beste kast. Han viser settet sitt og jeg tilter vekk resten på 55 mot AK preflop neste hånd mot samme fyren som får K på river.

 

Så hva har vi lært? Jeg har spilt i to år, men har innsett at det er virkelig lenge igjen før jeg kan annse meg selv som noe særlig god. Jeg har sett de sykeste kastene på denne turen, nettopp fordi noen spillere har den evnen å plassere motspilleren på akkurat den hånden h*n har. Det å se folk kaste KK og QQ preflop, ser jeg på som imponerende. (Ja, jeg vet at om syv spillere er all in er ikke KK osv det store, men dette var som oftest situasjoner der to-tre spillere var mot hverandre.)

 

Som sagt, det å kunne sette motspillere på hender ser jeg på som utrolig viktig. I tillegg, noe jeg egentlig var klar over, men ikke har fokusert så mye på, er posisjon. To hender, begge på 20/40:

 

Felleskort: JQA2J. Tre spillere. Pot på ca 12-13k NOK. Førstemann ut byr ut 2500. Andremann sitter lenge og vurderer å calle. Call. Button pusher all in med rundt 17k. Førstemann kaster seg og andremann kaster seg samtidig som han viser A. Button viser 45.

 

Felleskort: K38. En lettere brisen og irritert spiller raiser en del preflop. Button caller. UTG byr ut på flop, button caller. Lurer på om det var potbud. Turn 3. UTG byr ut pot igjen og button pusher all in. UTG caller lett med sin AK, mens button viser 35 og får hus på river.

 

Greit nok, litt fishy, men han får akkurat det han vil, alle pengene til karen på andre siden av bordet.

 

Ellers greide jeg å kaste to par mot tress, men det var vel egentlig fordi det manglet kun et kort for straight. :innocent:

 

Fin tur, GG. Anbefales, så lenge sjøen er rolig.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode pokeraffliates å anbefale, type der du melder deg inn "gjennom dem" og får en bonus? Uten om PS.

 

Sitter forresten å leser "Harrington On Hold-EM" bøkene nå, og jeg kan virkelig anbefale dem til dere som liker turneringer. Utrolig mange gode råd.

 

Affiliate

 

Lykke til. Hvis du ikke vil bli affiliate, kan du gjerne spille "under" meg. ;)

Takk (:

 

Vet ikke om jeg skal bli affiliate, men tenker slik som PokerStrategy har. Der du registrerer deg gjennom dem, og du får et par dollar i "startkapital".

Lenke til kommentar
Flop Q27, alle ruter. BB checker, jeg byr ut et par hundre og han raiser til 1500. Jeg blir totalt blindet av at det kun er et overkort og om jeg treffer en ruter, så får han flush. Pusher all in med resten, 3500 ca. Han viser floppet flush med 74. Den står.

Jeg ville muligens sjekka den kortstokken... Hihi, ikke rart du taper vøtt ^^

Lenke til kommentar
Flop Q27, alle ruter. BB checker, jeg byr ut et par hundre og han raiser til 1500. Jeg blir totalt blindet av at det kun er et overkort og om jeg treffer en ruter, så får han flush. Pusher all in med resten, 3500 ca. Han viser floppet flush med 74. Den står.

Jeg ville muligens sjekka den kortstokken... Hihi, ikke rart du taper vøtt ^^

 

Hehe, ok, tok den litt etter fri hukommelse. Eneste jeg husket var at det var tre ruter og kun Q var over min TT. Legger meg uansett flat for spillet på den hånden, men sånt skjer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...