Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg spelte poker med ein god gjeng venner igår. Vi var vel 10 stk, med 100kr buy-in. Vi var delt på to bord a. 5 stk.

 

På det eine bordet gjekk folk ut heile tida, på mitt bord tok det lang tid før nokon gjekk ut. Etterkvart som folk gjekk ut på det andre bordet splitta vi vårt bord slik at det alltid var jamnt fordelt med folk på kvart bord. På slutten når vi sat på finalebordet var det typ ein med rundt 80k chips, og vi andre hadde vel mellom 5-10-20k chips.

 

Korleis skal ein klare å danke ut ein chipleader som leder såpass mykje? Sjølvsagt kan ein gå all-inn heile tida, men det vil jo evt. slå begge veier til slutt..

Lenke til kommentar

Oki :)

 

Merka det igår ja, han var med på bortimot alle hender. Eg får heller spele litt meir offansivt neste gong eg er i same posisjon. Og dette anngåande faguttrykk. Eg og leitar etter ein link? Høyrer ofte ting som:

 

Open-ended, unsuited/suited, osv osv osv ting eg ikkje kjem på i farta.

 

Utan å vere for sikker på kva det betyr.

Lenke til kommentar

Varierer fra side til side.. På partypoker får du poeng ("raked hand") for alle tildelte hender hvor det er rake, uavhengig av om du la i noe eller ikke.

Spilt med mine 50 begynnerdollar i en uke nå.. Var oppe i 70 bux en stund og ble overmodig og spilte meg ned til 10 på både MTTs og black jack. Er tilbake ved smålimit -bordene igjen, og er på vei opp.

Lenke til kommentar

Jeg snakket fortsatt om cashback på rake, og ikke bonussystemer generelt. Når det er et poengsystem der man f.eks. må spare opp poeng for å få ut en bonus på penger man har satt inn får man vanligvis poeng hver gang man har fått utdelt kort i en hånd som har blitt raket.

 

Black Jack kan du neppe gå i overskudd på i lengden, så det er ikke å anbefale.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

blackjack på disse sitene har en lei tendens til å gå mot deg akkurat da du har vunnet nok til å satse større

 

standard blackjackrunde:

 

-satser litt, vinner

-satser samme småbeløpene en gang til, vinner

-fortsetter, vinner

"hey! dette var jo lett"

-har nå en sum som er litt større enn det du startet med, hvorfor ikke satse større? (satser større, vinner)

-satser litt større beløp (slik at du i det minste har nok til å kunne bruke dobbel to-tre ganger) taper

"jaja, man må jo tape litt også"

-satser samme beløp igjen, taper

"det var da fælt da, men det går nok over, jeg var jo så god i sted"

-satser samme beløp enda en gang, får 20, står, dealer får blackjack"

"men for f...."

-satser halvparten av det du har igjen for å doble tilbake, push

-prøver igjen, 11, bordet har 3

"yes, vi bruker dobbel", du får en toer, tap. du har nå brukt opp alt på dobbelen

"men i helvete.."

-setter inn mer penger, satser halvparten for å kunne doble, taper

-tilter og satser resten, du får 16, motstander 11, du hitter og buster

repeat.

 

slår aldri feil

Lenke til kommentar
blackjack på disse sitene har en lei tendens til å gå mot deg akkurat da du har vunnet nok til å satse større

 

standard blackjackrunde:

 

-satser litt, vinner

-satser samme småbeløpene en gang til, vinner

-fortsetter, vinner

"hey! dette var jo lett"

-har nå en sum som er litt større enn det du startet med, hvorfor ikke satse større? (satser større, vinner)

-satser litt større beløp (slik at du i det minste har nok til å kunne bruke dobbel to-tre ganger) taper

"jaja, man må jo tape litt også"

-satser samme beløp igjen, taper

"det var da fælt da, men det går nok over, jeg var jo så god i sted"

-satser samme beløp enda en gang, får 20, står, dealer får blackjack"

"men for f...."

-satser halvparten av det du har igjen for å doble tilbake, push

-prøver igjen, 11, bordet har 3

"yes, vi bruker dobbel", du får en toer, tap. du har nå brukt opp alt på dobbelen

"men i helvete.."

-setter inn mer penger, satser halvparten for å kunne doble, taper

-tilter og satser resten, du får 16, motstander 11, du hitter og buster

repeat.

 

slår aldri feil

9562686[/snapback]

 

 

Faen ikke kødd engang . har tapt litt på akkurat det ja

Lenke til kommentar
Gawd. Ganske kjedelig å vinne 0.75$ i en freeroll på Poker Stars, når det ikke er mulig å spille cashgames før man har 1$ :p

9563982[/snapback]

$1 er ikke mye til bankroll det heller, da. Du kan jo signe opp med affiliates som gir deg start-bonus (jeg startet på partypoker under pokerstrategy.com og fikk $50).

 

Jeg har forøvrig spilt bort nevnte $50 på dels black-jack og dels SnG's (ble overmodig etter å ha vunnet rundt 40 dollar). Har satt inn $50 nå og satser på å praktisere disiplinert spill i en limit jeg kan takle. Har 800 party points å grinde ut før jeg får resten av $100 bonusen.

Lenke til kommentar
Her i byen holdes det nå en pokerturnering. Det vil være 20 turneringer med 60 påmeldte, og den som har de 12 beste rundene vil vinne en ticket til European Poker Tour!

 

Foreløpig har jeg vært med to ganger og har en beste plassering på en 14. plass.. Satser på å komme sterkere igjen neste uke!

9597320[/snapback]

 

Er det lov til å spille poker når premien er en ticket til en annen turnering og ikke penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...