Gå til innhold

Demo av Fahrenheit (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, jeg begynte egentlig å like spillet fra første stund. Stemningen var der liksom.

 

Men så kom jeg til der jeg måtte spille sjæl. Det første som slo meg var kontrollene. Jeg forsto først ikke en dritt, at jeg brukte piltastene var litt merkelig, så jeg gjorde dem om til WASD, og da gikk det greit å bevege seg. Men hvordan i helvete skulle jeg få til å gjøre ting? Jeg så forskjellige ikoner øverst på skjermen, men når jeg bevegt musa oppover, nedover, til siden osv. skjedde det ingenting. Selvfølgelig skulle man holde inne musetasten for å få det til, men når jeg først skjønte det, så var politimannen tissetrengt, og jeg ble bura inne for livet. Game Over - Retry.

 

Andre gangen går (nesten) alt greit. Jeg kaster mannen inn i et avluk, sløser enda litt mer tid med å få vaska opp (Knotete system i starten, men nå, etter omtrent en halvtimes spilling, så skjønner jeg det geniale systemet), fjerner kniven, vasker meg osv. Når politimannen begynner å bli tissetrengt sliter jeg med å få bort den siste stripen med blod (Som tydeligvis ikke lar seg fjerne) men sier skit au, og går sakte og normalt mot døra. Jeg passerer politimannen, og løper ut hovedinngangen. Servitrisen roper etter regningen, men jeg bryr meg ikke.

 

Vel ute soser jeg litt rundt i gatene, til jeg praier en taxi hjem. Demo over - Retry.

 

Tredje gangen driter jeg i å fjerne liket, men vasker hendene, og går ut for å se hva man kan finne på i selve kafeen. Jeg ser på TV'en som melder snøstorm, starter jukeboksen, og går rundt og snakker med folk. Som i virkeligheten blir jeg ikke akkurat gladere av å snakke med dem. Etter å ha stått en stund i resepsjonene merker jeg at det tar lenger tid før politimannen går på toalettet enn når jeg selv var på toalettet og gjorde opp med spora. Men til slutt klarer ikke blæra hans mer, og jeg løper ut døra. (Men husket regningen!)

 

Fjerde gang - Vel, tenker jeg skal starte nå, se hav som skjer hvis jeg går ut i kafeen med blodige hender...

 

Sånn alt i alt, så er nok dette et spill som ender opp i spillsamlinga mi, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Sitter med blandede inntrykk etter å ha prøvet. Tar dem i den rekkefølgen de oppsto.

 

Jeg starter spillet. Får opp en forferdelig stygg login-screen, som lager ekle lyder og bare rett og slett er til irritasjon. Jeg kommer videre inn til den ordentlige menyen. Den er fin :)

 

Så starter jeg spillet. Jeg har allerede sett videoen en gang, så jeg vil ikke se den en gang til. Jeg finner ingen måte å hoppe over videoen på, og den er lang. Unødvendig og irriterende.

 

Så skal jeg begynne å kontrollere mannen. Hvorfor i alle dager skal man styre med piltastene når det er meningen å ha høyre hånd på musen? Irriterende. Selve systemet hvor man valgte handlinger med musebevegelser minner meg om Opera, og jeg liker det :)

 

Spillet i seg selv var helt greit. Var ikke imponerende mye ting jeg kunne gjøre annerledes, og uansett hva jeg prøvde resulterte det i at jeg tok taxi hjem.

 

Men alt i alt: Slike minuser som dårlig meny og dårlig kontroller forekommer ofte når et spill kommer til mange plattformer. Tror alikevel jeg kommer til å gi spillet en sjanse når fullversjonen kommer.

Lenke til kommentar

Noen sier at kontrollene er dritt, bare fordi de ikke er akkurat slik som DE er vant til.

 

Dette synes jeg blir feil. Man skal ikke dømme kontrollene i forhold til andre spill, men i forhold til hvor brukervennlige de er!

 

Når man først får kontrollene inn i hodet er de jo kjempelette og utrolig praktiske!

 

Synes kontrollene er kjempefine, jeg. Det eneste "minuset" er at man må bruke noen hundredelssekunder på å venne seg til det! :)

 

EDIT: Jo, tordenflesk, det kommer opp en skjerm som forklarer litt om hvordan kontrollene brukes. Eyes open, boy. ;)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Lovende saker. Forvirrende kontroller, men nu går det bedre. Har tatt både taxi og undergrunn fra åstedet. Hadde vært tilfredsstillende å få opp en slags inventory-oversikt, men det virker ikke å være mulig, eller?

Undergrunn? Jøss, det har jeg utrolig nok ikke funnet ut...

 

Jeg blir bare mer og mer forelsket i spillet, og dette må prøves ut.

 

Inventory tror jeg ikke du har, faktisk. Eneste ting du kan bruke for å se på progress er visst PDa'n din, som ikke akkurat er så funksjonell. På den annen side er ikke dette et High-Tech-sci-fi-spill, så det går jo greit.

Lenke til kommentar
kva med å lese instruksjonen som kommer opp før spillet før du klager?

Det hadde vært greit hvis det i det hele tatt hadde kommet opp noen instruksjon, men det gjør det ikke.

Hm, eg får hvertfall opp en screen med instrukser, men vist du ikkje fikk det kan eg skjønne det var vanskelig å skjønne.

Lenke til kommentar
[iC' date=27/07/2005 : 23:29] Noen sier at kontrollene er dritt, bare fordi de ikke er akkurat slik som DE er vant til.

 

Dette synes jeg blir feil. Man skal ikke dømme kontrollene i forhold til andre spill, men i forhold til hvor brukervennlige de er!

 

Når man først får kontrollene inn i hodet er de jo kjempelette og utrolig praktiske!

Det er klart at man må venne seg til det. Som nevnt synes jeg musebevegelsene er geniale.

 

Men jeg finner likevel ingen forklaring på hvorfor man skal styre med piltastene, og ikke wasd, når man har høyre hånd på musen.

Lenke til kommentar
[iC,27/07/2005 : 23:29] Noen sier at kontrollene er dritt, bare fordi de ikke er akkurat slik som DE er vant til.

 

Dette synes jeg blir feil. Man skal ikke dømme kontrollene i forhold til andre spill, men i forhold til hvor brukervennlige de er!

 

Når man først får kontrollene inn i hodet er de jo kjempelette og utrolig praktiske!

Det er klart at man må venne seg til det. Som nevnt synes jeg musebevegelsene er geniale.

 

Men jeg finner likevel ingen forklaring på hvorfor man skal styre med piltastene, og ikke wasd, når man har høyre hånd på musen.

Det tar da bare ca 10 sek å fikse det, men skal være enig i at det er lit rart, skjønte først ikkje korleis eg skulle styre, siden ingeting skjedde når eg trykket wasd :tease:

Lenke til kommentar

Jeg bør nevne at kontrollene er bedre ivaretatt på konsollversjonene, hvor man bruker høyre tommelstikke i stedenfor musa for å utføre diverse aktiviter. Skulderknappene brukes i stedenfor høyre og venstre piltast når man skal anstrenge seg (som f.eks. å dra mannen inn på doen).

Lenke til kommentar

Noen andre som har satt seg ned ved kafé bordet, og sett den kaffe koppen og hørte hva han sa da? genialt! og under bordet er det noe hvit noe. Klarer ikke å gjøre noe med det! Og er sikker ute av betydning, men først trodde jeg det var et brev eller noe som var mistet før jeg gikk inn på do

Endret av warillion
Lenke til kommentar
Noen andre som har satt seg ned ved kafé bordet, og sett den kaffe koppen og hørte hva han sa da? genialt! og under bordet er det noe hvit noe. Klarer ikke å gjøre noe med det! Og er sikker ute av betydning, men først trodde jeg det var et brev eller noe som var mistet før jeg gikk inn på do

Ja, han seier at han ikkje liker kaffe.

 

Begynner å bli veldig irriterende at man ikkje kan hoppe over itroen no. :hrm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...