Gå til innhold

Rettigheter ved 2. gangs reparasjon


Anbefalte innlegg

Christian: Vedr. DOA har SE, Nokia, Siemens osv ulike vilkår for godkjenning av DOA. Ergo er det forskjellig fra telefon til telefon hva som gjelder. Selgere vet hvilke DOA-rutiner som skal følges for den enkelte produsents produkt.

 

Sett at Nokia kjører 3 dagers DOA, en kunde kjøper tlf den 1. og kommer den 5., vil ikke DOA gjelde. Enkelt og greit.

kjører ikke nokia 2 dager, men uten ringebegrensing?

 

og ikke ta det for gitt at selger vet det nei. Har blitt nektet doa av selger selv om jeg returnerte 12 timer senere.

Nå husker jeg ikke de forskjellige DOA-rutinene, men mitt eksempel var bare for å vise hva jeg mente. SE har vel 7 dager. Og ja, Nokia har ringebegrensing.

 

Har du blitt nektet DOA av selger etter 12 timer, er det mørkt for selger, enkelt og greit :)

 

Til carp:

 

Jeg jobber i Elkjøp, og vår service blir hentet med budbil, samme med Strax Service, A Novo o.l.

det med nokia mener jeg er feil. Husker en nokia ansatt proklamerte her at den var fjernet

Ok, jaja, det får så være. Jeg forholder meg bare til hva verkstedet sier om de forskjellige rutinene. Hvis det er av interesse, kan jeg poste de gjeldene DOA-rutinene for de forskjellige merkene her i morgen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DOA (pr. 12.05.2005)

 

Nokia

For å påberope oppakningsfeil må telefonen leveres tilbake innen to dager eller ha hatt maksimalt 5 minutters samtaletid.

 

Forhandleren leverer inn telefonen (komplett salgspakke) sammen med kvittering/faktura og følgeseddel merket med "Oppakningsfeil" til A Novo Norge, som sender ny salgspakke til forhandleren.

 

Sony Ericsson

Dette gjelder telefoner som det oppstår garantifeil på innen 7 dager fra dato på kvitteringen. Telefonen skal da byttes mot en helt fabrikkny enhet i original eske. OBS! Husk at kvittering alltid skal fremvises i forbindelse med DOA-garanti, samt at telefonen sendes i originalesken, dvs. Med batteri, lader bruksanvisning osv.

 

 

Siemens

For å påberope seg DOA/oppakningsfeil må apparatet ha vært i bruk mindre enn 7dager og i tillegg oppfyller følgende:

 

Retur må være komplett inkl. ubeskadiget emballasje.

 

Eventuelle feil må være en mangel og ikke resultat av skade, fukt, feil bruk eller feil informasjon i salgsøyeblikket.

 

Samsung

14 dager fra salgsdato (kvittering vedlegges) Telefonen sendes komplett i original emb. med feilbeskrivelse til en av våre HUB'r, og blir byttet med ny salgspakke.

 

LG

7 dager eller ringt i 10 minutter.

 

Var dette nok? :)

Endret av datating
Lenke til kommentar

Når det gjelder DOA på Nokia så virker det, utfra det du skriver, som at A Novo Norge og Teleservice har forskjellige rutiner. Teleservice har en ukes DOA-tid. Noen ringebegrensning har jeg aldri vært borti for Nokia.

 

Kan forøvrig føye til DOA-regel for LG:

 

7 dager eller ringt i 10 minutter.

Endret av zand
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Enig i det du skriver Christian86 :)

 

En swap-telefon er, som du sier, ikke noe annet enn ett forsøk til avhjelp, men fordelen er at da vil en eventuell forsikring (Elkjøp, Lefdal o.l.) være gjeldende videre. Blir produktet byttet i ny salgspakke må kunde også kjøpe ny forsikring.

nei, feil.

 

Kunde vil ha krav på å heve kjøpet. Ergo få erstattet den tjenesten der. Det er hvert fall normal praksis. Og butikken kan videreføre denne til det nye produktet. Det skal visst ikke være et problem.

4621033[/snapback]

nei er ikke noe problem det.

jeg kjøpte en bærbar data på elkjøp, og den ble ødelagt av fuktskader.

fikk ny og forsikringen ble bare overført til den nye.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...